Gå til innhold

4-link og watt link

Ranger emnet

Frank_84

Anbefalte innlegg

ja håper på å få den godkjent, bør gå bra det så lenge biltilsynet godkjenner four-linken og fjørbeina resten tror eg skal gå greit, alt skal gjøres på beste måte og ikkje nåke slurv. får gode råd av noen eg kjenner som driver et firma som heter JMA...

Bruk vett, Ligg bredt!

1977 Opel Ascona B - prosjekt

1991 Opel Omega 2.0 cd

1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sansen for JMA.. Har en del kontakt me han ang deler til 3.0 24v som jeg og en kompis ska mekke sammen..

Kordan motor e plan i den Asconaen? og hvilke frambremser?

Mye styr å måle opp for å få akslingen rett?

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i asconaen skal det enn 2.0 16v turbo, skal iallefall passere 500hk... frambremser, der blir det sikkert omega 3000 bremser. bakakslingen gjekk veldig greit fordi eg kjøpte den av jma og hadde bilen min der ute, den sto på asconaen til atle i jma så det var bare for meg å måle litt på hans bil å bruke samme måla på min, jma holder til 10min fra der eg bur så eg snakker endel med dei, får hjelp og råd der om det er noe eg lurer på...

Bruk vett, Ligg bredt!

1977 Opel Ascona B - prosjekt

1991 Opel Omega 2.0 cd

1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal gjøre det men må bare få tak i kasser først, har bare demontert original-akselen... får sikkert kasser i løpet av et par dager å da begynner den gøyale jobben. eg lager på en ascona b men det går jo mye for det samme, kan jo legge ut bilde av akselen som skal på den har jeg liggende

volvo1031akselmedhydejust.jpg

hvor er watlinken på detta bilde a?

synes jeg bare ser et panhardstag jeg..

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo da bare panhard stag.. I denne tråden spurte jeg om bilder og info om 4-link og wattlink.. Han kunne bare vise til 4-link.. Står ingen plass at han har wattlink på den akselen,eller at planen er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-link er et bakaksel oppheng, to øvre og to nedre stag fra aksel og til feste punkter i karrosseri.du ser to av staga på bilde der. selve opphenget til akselen.

coilovers er rettogslett justerbare fjører.

coilovers er når fjøra er festa på utsiden av dempern, og det har ikke noe med at de kan være justerbare å gjøre.

fordelen med forlink er att vinkelen på pinnjongen ikke endrer seg ved inn og utfjøring slik at man kan ha rikitig angrepsvinkel under hele fjærvandringen.

Opel ascona b-16v

Opel Calibra 4x4 turbo

Audi a4 1,8tq

Suzuki drz-400sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ingen flere som har noen inspill hær? E intressert å finne ut mere om dette, for det er intressangt å bygge om..

Hvordan er det med godkjenning av Volvo aksel i 4-link på Ascona o.l.?

TurboChrister: Er det noen framgang hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider