Gå til innhold

DTA ems

Ranger emnet

Mk2-16v

Anbefalte innlegg

Først å fremst finn ut om noen i Norge kan å justere/mappe det sprutet!!!Det er en stor fordel om det er folk i Norge som kan seg på det.Jeg kjøpte en motor som hadde Weber-Marelli datasprut/tenning men ingen i Norge har vært borti det,så jeg kjøpte meg likeså greit Haltech for det er det mange som kan seg på.

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

Først å fremst finn ut om noen i Norge kan å justere/mappe det sprutet!!!Det er en stor fordel om det er folk i Norge som kan seg på det.Jeg kjøpte en motor som hadde Weber-Marelli datasprut/tenning men ingen i Norge har vært borti det,så jeg kjøpte meg likeså greit Haltech for det er det mange som kan seg på.

haltechn kan du jo programmere selv... kan du litt pc og har bil kunnskapene litt inne så er det jo som et 'vanlig' program...

bare synd man kan føkke opp så mye

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

bare synd man kan føkke opp så mye

Du sa det selv Marius.....

Det er ikke noe problem å programmere bensin mengden riktig ved hjelp av en lambda måler.

Derimot er det vanskligere å få til riktig tenningskurve uten å ha tilgang på en rullende landevei.

Det er ikke helt lett å lytte etter tenningsbank samtidelig som du skal styre, gasse og justere innspruten langs landeveien :D

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1classic

Du sa det selv Marius.....

Det er ikke noe problem å programmere bensin mengden riktig ved hjelp av en lambda måler.

Derimot er det vanskligere å få til riktig tenningskurve uten å ha tilgang på en rullende landevei.

Det er ikke helt lett å lytte etter tenningsbank samtidelig som du skal styre, gasse og justere innspruten langs landeveien :D

jess.... jeg veit ikke åssen det er i ådi miljøet... men i jeg kjenner mange som gjerne deler erfaringer med programmeringa i jappse verden! med oppsett som funker, til feks... den og den trimminga..!

kjekkt og ha.. hvis du stoler på det..ehehe

lurer på hva flislundet eller vs skulle hatt får å lage tennings anlegg til en 4 rotors wankel motor, eller en 3 for den saks skyld.. ;) alt med coiler, lednings nett ++++++ og ferdig programmert

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jgar kjøpt electromotive til sekser'n min. Med laptop og datalogger burde det ikke være så stort problem å få det til å funke. Dessuten har jeg to lambdasonder og to bankefølere. Kan koble til to sonder til, men de skal sitte etter den katalsatoren jeg ikke har eller skal ha...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider