2226-q Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Hva kommer det av at noen amerikanske biler vingler og vrir seg når de f.eks. kjører over humper, eller bare svinger litt brått? De ligger liksom og vipper på et avrundet platå og virker som de har et veldig høyt tyngdepunkt og ingenting som demper bevegelsene noe særlig. Et eksempel jeg har sett er såklart fra filmer, da en bil blir kjørt i høy fart, svinger inn en oppkjørsel og blir brått stanset. Da den har stanset, vingler og svinger bilen fortsatt fra alt den ble utsatt for de siste 2 minuttene??? Siter -Subaru Legacy 2.2 GX 454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive NOK ER NOK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 De gjør ikke det, ikke tro alt du ser i filmer ;-) Greit nok at amerikanske biler er myke i fjæringen orginalt pga amerikanerene liker comfort og har masse strake veger, men det fikser man lett med et sett andre fjærer (og dempere) slik som man gjør med alle andrebiler. Utenom sports biler som har bra understell, men det har de amerikanske sportsbilene også. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 så senest i går et gammalt flak av en amerikaner i et kryss ved tiller som stoppa opp og vingla like ille som den sku vært sjøsatt.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2226-q Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 De gjør ikke det, ikke tro alt du ser i filmer ;-) Det sa jeg kun pga at det er det stedet jeg ser flest am. biler! Tror ikke de tar av karosseriet, setter inn en geleklump med 4 hjl som stikker ut og setter karosseriet på igjen, bare for at den skal være med i en film! Siter -Subaru Legacy 2.2 GX 454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive NOK ER NOK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 He he, ikke se bort ifra det. Neida bare tuller nå, men hva slags biler er det du tenker på, er det amerikanere generelt eller spes gammle eller noe sånnt. Og hvorfor spør du egentlig? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2226-q Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Eksempler: Ford LTD, Chevy Caprice, Lincoln Town car, osv. Jo tenker litt på å kjøpe en 77 caprice og vente til nyttår, og kjøre veteran. Men virker så vanskelig å kjøre gris med! Feks. må bremse kraftig for å kunne ta en sving for å skrape opp ene siden av bilen for det krenger så jævlig. Men da går kanskje frontfangern i bakken isteden :S Siter -Subaru Legacy 2.2 GX 454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive NOK ER NOK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 så senest i går et gammalt flak av en amerikaner i et kryss ved tiller som stoppa opp og vingla like ille som den sku vært sjøsatt.. Skulle på butikken å kjøpe meg sko her om dagen, så plukket jeg opp ei eske, den var HELT lik en peugeot 206 altså! no shit!, men så kom jeg til meg selv igjen, justerte synet optimalt, og fannt ut at til og med skoesken var litt vell liten og spinkel til å sammenliknes med en peugeuot! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astroboy Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 ja, altså, satt på med en senka Audi 80 for en stund siden, kjørte 500 meter max, og hadde vondt i ryggen i 2 dager etterpå... ikke tenk på det med at den er litt løs, det er en av tingene som gjør den komfortabel, vil du absulutt ha en stiv bil, så er det, som umek sier, bytt fjører og dempere, det samme som brukes for å ødelegge andre biler, så blir den stiv. Siter Bilpark: -00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8 -67 Chevrolet Chevelle 396BB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Eksempler: Ford LTD, Chevy Caprice, Lincoln Town car, osv. Jo tenker litt på å kjøpe en 77 caprice og vente til nyttår, og kjøre veteran. Men virker så vanskelig å kjøre gris med! Feks. må bremse kraftig for å kunne ta en sving for å skrape opp ene siden av bilen for det krenger så jævlig. Men da går kanskje frontfangern i bakken isteden :S Tullball. Capricen er utrolig lettkjørt. Såfremt fjørene og demperne er gode er bilen faktisk overraskende stødig. Men det er en stor tung bil og hjulopphenget slites; skal den kjøres som på film må det oppgraderinger til. Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Lincon Town car har luft fjering. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Ligger på motell rommet på Long Beach LA, har vært her i en uke nå, og skjønner godt hvorfor bilene er som de er. i dag har jeg humpet rundt i hele dag i en Ford Van. På millioner av betongskjøter i 130kmt, klakk klakk klakk klakk klakk. bilen duver og gynger behagelig hele tiden. Må nesten være sånn, tror jeg hadde blitt gal hvis jeg skulle kjørt en av mine egne stive biler. skiveutglidning?. Man kjøper bil etter behov. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 En hvilken som helst 25-30 år gammel bil er vinglete og geleaktig dersom den ikke har fått nye støtdempere og foringer. husker en kamerat av meg som hadde en Ford 17M. Den var så sigen at dersom han svingte max og ga litt gass på asfalt (typisk inne på en parkeingsplass eller noe) subbet kanalen nedi! Dette "fenomenet" kalles slitasje, ikke amcar. Når det er sagt tror jeg kanskje en bakhjulsdrevet bil med stiv bakaksel og (som oftest) bladfjærer taper seg raskere ved slitte foringer enn en bil med uavhengig bakaksel? Eller kanskje de uavhengige hjulopphenget f"ordeler" slitasjen på flere foringer slik at dødgang og slark i sum blir mindre ute ved hvert hjul? Her har jeg ikke annet annet enn personlig erfaring å vise til. Sjefen min hadde en nyere Jeep ltd som vi brukte i jobbsammenheng innimellom. Bilen var IKKE en nedkjørt hore-bil. Den ble pent brukt og fulgt opp med servicer. Likevel "viftet den med rompa" selv ved passering av fartsdumper. Enda værre ble det dersom humpene ikke kom samtidig på begge bakhjulene. Støtdemperne var helt greie og de vertikale fjæringsbevegelsene ble dempet fint. Selv om dette var en 4x4, var den ca et lysår dårligere på veien enn f.eks en like ny Toyota Landcruiser. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.