Gå til innhold

Lys problem?

Ranger emnet

pitersn

Anbefalte innlegg

Starta bilen her endag. Plutselig begynte d å ryke litt fra dashbordet.

Da jeg starta opp igjen hadde jeg ikke kortlys.

Når jeg dimmer så går d rett på park/tåke.

Hva faen er dette? hva skal jeg gjøre nå?

Hadde problemer med den dimmern i vinter også. men, det ordna seg av seg selv.

Du kan begynne med å ta ut lysbryteren, den står da til venstre på dashbordet, se bak den, mulig noen av ledningene der er brent av eller at selve bryteren er skadd..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av svakhetene på både Golf2 og 3(IMO) er det at alt av strøm går gjennom lysbryteren før den går til lysene, istede for at det kun hadde gått styrestrøm til et relè og derfra til lysene, dette sliter helt klart på lysbryterne.

Det koster ikke mange kronene å kjøpe seg et relè og noen meter med ledning, kabelsko osv. Da unngår en slike ting i fremtiden og i tillegg får en bedre lys;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringer og reeler ser bra ut..

Faaen.. Noen må jo kunne hjelpe meg litt vel?

Let frem relèet til lysene, står i instruksjonsboken din, i Haynes manualen og kanskje på lokket til sikringsboksen, se på dette, kan være skadet.

Ellers er det bare å demontere i og rundt dashbordet til du finner ut hvor røyken kommer fra.

Du sier at ingen ledninger var brent, men hva med selve lysbryteren?

Hvor på dashbordet kom røyken fra?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider