Gå til innhold

Janson: Honda Civic - Pioneer Soundstream Morel

Ranger emnet

Janson

Anbefalte innlegg

Hei hei

Ved juletider så kjøpte jeg meg headunit og frontsett, og da var det slutt på penga.

Nå har det så smått dukket opp litt spare change, så da var det bare å legge planene for anlegg, og legge ut spenn for produktene =)

Jeg er ute etter å få god lyd, spille musikk som høres rent og klart ut.

Så har prøvd å styre unna de verste spl-produktene, og kommer til å fortsette med det.

Oppdatert 08 januar 07:

Headunit: Pioneer deh p80mp -->Byttet ut med Pioneer p88rs

Forsterker: Soundstream TRA 960.4

Fronsett: Morel Pulse 5

Subwoofer: Soundstream RFW 10

Kabler: Tsunami amp48-cap

DEH-P88RS.jpg

Forsterker1.jpg

1102681422.gif

Bass.jpg

AMP48_CAP_REV.jpg

Planene fremover er å bygge nytt gulv i bagasjen, og jeg tar høyde på at det skal bli presentabelt.

Kablene er lagt og alt er testet, og ting funker.

Det å legge kablene må ha vært noe av det verste jeg har vært borti, brukte vel godt over 20 timer forrige helg på dette.

Nå skal det sies at jeg er ny i faget, og fant nok de tyngste løsningene ^^

Trodde denne helgen skulle bli en byggehelg, men var visst i minus på kontoen, så da måtte ting settes på vent en ukes tid.

Så tjuvstarta litt på tråden :m'm:

FÅr prøve å være flink med kameraet, vet jo at bilder er å foretrekke :thumb

Vil forresten også starte med å takke Anders Fleischer/Autod og alle andre for uslåelige priser og superb hjelp!

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Her har en del ting skjedd siden sist ja.

Dempemattene som ble kjøpt inn for en stund siden er putta i dørene.

Bass ble også kjøpt inn, men har foreløpig ingen kasse og hoppe inn i , så den står her på pulten og kjeder seg.

SP_A0025.jpg

Fjernet dørtrekk, klar for arbeid =)

SP_A0026.jpg

1 av mattene og my weapon of choice

SP_A0027.jpg

Halveis ferdig med ene døra.

SP_A0028.jpg

Slik ser døra ut innvendig etter at alle Vibroplast M-1 mattene var på plass.

Her skal det nå et lag med splen-matter utenpå m-1 mattene.

SP_A0031.jpg

Og her har vi dørtrekket som har fått seg et lag med bitoplastmatte.

SP_A0037.jpg

Dør ferdig dempet, og med dørtrekket på

101_0146.jpg

Bagasjen, med kabler ferdig lagt.

101_0185.jpg

Pappmal til nytt gulv

101_0182.jpg

Arbeidsplassen :hammer

101_0186.jpg

monterte på diverse sikringsbokser og splittere

101_0183.jpg

Knoting med kabler

SP_A0036.jpg

SP_A0035.jpg

Og til slutt, hvordan det ser ut akkurat nå.

SP_A0040.jpg

SP_A0042.jpg

Bassen som skal inn, RFW-10 :)

Må si at det å dempe dørene hjalp utrolig mye. Mye bedre trykk, bedre klang, tonene virket mer kontant. Merket at nå spilte høyttalerne musikken mot deg, og at den ikke ble borte inne i døra. Fornøyd :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt dette gitt. Masse bra utstyr også:D Ser du bruker M1 mattene. Gode å bruke ja? Har samme i min bil også:) Men hvor mangle lag med M1 matter la du i dørene? Og bruker du SPLN matter nå? Har bare 1 lag pr vegg i mine dører, og føler karnsje det er noe lite?! Lykke til videre uansett:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singh, seff skal du få høre når jeg blir ferdig med det her. Gud veit når det er men :blah:

T0mmen; ja, de M1 mattene var veldige greie å ha med å gjøre! Er brukt ett lag med M1 matter i hver dør, men la dobbelt lag op de 30x30 cm rett bak elementet. Skulle tro det hjalp kanskje litt, men aner egentlig ikke.

Ligger et lag med "Splen 3004" matter. Gadd aldri høre om det var noen forskjell på dør med M1 og dør med M1+spln, men får da tro det.

The more the merrier =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Du kan glede deg til du får den spillern. Jeg har den selv i min bil, og den ser helt UTROLIG ut!

Du kan slå av displayet i midten, slik at det kun er lys i de to hjulene på hver side. Fy faen så fint det er da <3

Lydkvaliteten er upåklagelig. Det er så mange innstillinger at det første du burde gjøre er å lese manualen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider