Gå til innhold

Drifte med GP bil?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Med gp er det jo ikke alltid nødvendig med drifte dekk. Hadde en 1/8 landmax engang med 4,5cc og 2,8hk med lett utveksling. Der begynte det til slutt å ryke av dekka. OG den var sykt kontrollerbar å drifte med:

skyline%20004.jpg

En 1/10gp med driftedekk bør være et greit alternativ til 1/10el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 1/10gp med driftedekk bør være et greit alternativ til 1/10el.

Bortsett fra at motoren kommer til å ta kvelden rimelig fort pga. overoppheting. Blir dårlig med kjøling på en GP motor når den skal gå på ett så sinnsykt høyt turtall konstant.

Jeg anbefaler ingen å bruke Fuelbiler til drifting!

If it ain't broke you didn't have fun!

Rudshøgda RClastebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at motoren kommer til å ta kvelden rimelig fort pga. overoppheting. Blir dårlig med kjøling på en GP motor når den skal gå på ett så sinnsykt høyt turtall konstant.

Jeg anbefaler ingen å bruke Fuelbiler til drifting!

Haha.. RIKTIG FUEL så blir det ikke overoppheting ;)

Hvor får man tak i "drifte-utstyr" til RC-biler, egentlig?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror virkelig på alt du får høre fra dem som driver RC butikk du? :lol:

Bruker vel Jero-fuel med mer nitro i seg også du da? :lol:

nei, bruker noe comptetition-stuff ifra USA som de har på FX-Hobby..

Han som driver det har drevet mange år aktivt, så tror han vet hva han snakker om..

Kanskje jeg har lett for å stole blindt på ukjente folk :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye tull i en tråd :/ fuelen har lite å si på kjøling med mindre det er jero. Skal man bruke GP til å drifte med så bestemmer man selv hvor varmt det skal bli. For bruker man driftedekk sladder man såvidt man toucher gassen. Er ikke vits å dra på så jævlig når man nesten står i ro. Man kommer ikke fortere avgårde uansett. Bruker man vanlige gummidekk og ikke bare tar piruetter så får faktisk motoren nok kjøling når det i tillegg går litt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...