Gå til innhold

Kjøreteknisk kurs Våler 20/8 1700-2100

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Onsdag 20/8 holdes det kurs i avansert kjøreteknikk på Vålerbanen - Norsk Trafikksenter.

Denne dagen blir det kun kjøring med instruktører.

3 eller 4 fire instruktører vil være med. Disse kan også være behjelpelige med oppsett på biler...

Det blir ingen sjikaner denne dagen.

- Oppmøte 1630.

- Banekjøring 1700-2100

Maks ca 20 biler kan delta.

BINDENDE påmelding skjer til MEG snarest mulig.

Hvis det ikke er tilstrekkelig med påmeldte, må vi droppe hele greia.

Derfor; meld deg på med en gang! Første mann til mølla.

Alle er velkommen! Dog forbeholder jeg meg retten til ekskludere tullinger. 10000,- kroners biler ser vi at holdes på jordet.

For dere som er redde for å kjøre på feks Gatebil og lignende arr. Her er vi maks 7-8 biler på banen samtidig da det legges opp til pen gentlemanskjøring.

Stort sett er det veldig få på banen samtidig slik at sjansen for krasj er minimal.

Pris? 750 kroner.

Nå har dere muligheten til å bevise at dere ikke bare har det i kjeften med "all show - no go" hehe

Send meg en mail heimdal@gteiendom.no og få med navn, adresse, telefonnummer, biltype og nick på forumet.

Er ikke på denne mailadresseb før den 4/8, så innen da kan dere evt ta kontakt på tlf 41528485.

Er også på NSKs dag på Rudskogen på lørdag hvis noen vil spørre om noe. (kjører svart 99 mod 200 SX)

Husk lydkrav på 90 db og hjelm.

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by turbothomas

Onsdag 20/8 holdes det kurs i avansert kjøreteknikk på Vålerbanen - Norsk Trafikksenter.

Denne dagen blir det kun kjøring med instruktører.

3 eller 4 fire instruktører vil være med. Disse kan også være behjelpelige med oppsett på biler...

Det blir ingen sjikaner denne dagen.

- Oppmøte 1630.

- Banekjøring 1700-2100

Maks ca 20 biler kan delta.

BINDENDE påmelding skjer til MEG snarest mulig.

Hvis det ikke er tilstrekkelig med påmeldte, må vi droppe hele greia.

Derfor; meld deg på med en gang! Første mann til mølla.

Alle er velkommen! Dog forbeholder jeg meg retten til ekskludere tullinger. 10000,- kroners biler ser vi at holdes på jordet.

For dere som er redde for å kjøre på feks Gatebil og lignende arr. Her er vi maks 7-8 biler på banen samtidig da det legges opp til pen gentlemanskjøring.

Stort sett er det veldig få på banen samtidig slik at sjansen for krasj er minimal.

Pris? 750 kroner.

Nå har dere muligheten til å bevise at dere ikke bare har det i kjeften med "all show - no go" hehe

Send meg en mail heimdal@gteiendom.no og få med navn, adresse, telefonnummer, biltype og nick på forumet.

Er ikke på denne mailadresseb før den 4/8, så innen da kan dere evt ta kontakt på tlf 41528485.

Er også på NSKs dag på Rudskogen på lørdag hvis noen vil spørre om noe. (kjører svart 99 mod 200 SX)

Husk lydkrav på 90 db og hjelm.

Mener du å si at jeg er tulling hvis jeg har lyst til å kjøre med min golf til den nette sum av 5000 kroner op banen ??

Må jo se litt på tilfellene da..

Var jo ikke noe problem å få kjøre hvis jeg ville på prodrive kurset -...

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmmf. Neida.

Tullinger; vi har hatt noen tilfeller med personer som ikke klarer og begrense seg på banen. dvs gjentatte utforkjøringer, ukontrollert sladding og generelt dårlig oppførsel på banen. (det har ikke skjedd på disse kursene)

10000,- kroners bil;

Rustete, bulkete "jordebiler" er ikke velkommen nei. Deltagere på disse kursene er gjennomgående glad i bilene sine, og er lite sugne på andre deltagere som ikke deler denne holdningen.

Personer med "vrakbiler" har ofte en litt annen _holdning_ enn dem som bruker sine "dyre" privatbiler. Dette gjenspeiler gjerne kjøringa/satsing - noe som kan føre til at de andre blir svært skeptiske til å være i nærheten.

Men hvis du spør om du kan komme med din 5000,- kroners Golf fordi du vil lære å kjøre bil bedre, så er du selvfølgelig velkommen. Som nevnt tidligere, det er gjerne holdningen som er feil til dem som stiller med jordebil.

Get my point?

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre krav til bilen enn at den skal være i generelt god stand.

Du trenger IKKE bur, 4 punktssele osv nei...

Vi følger veitrafikkloven. Nesten.

Sist gang ble støymålingen foretatt som "stadionstøy" og ikke rett bak potta. Dvs at biler som ikke egentlig bråker så fælt under kjøring (særlig turbobiler) men sliter med noen db ved eksosmåling, oftere kommer heldig utav det. :D Men jeg kan ikke love dette. Selvfølgelig.

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre krav til bilen enn at den skal være i generelt god stand.

Du trenger IKKE bur, 4 punktssele osv nei...

Vi følger veitrafikkloven. Nesten.

Sist gang ble støymålingen foretatt som "stadionstøy" og ikke rett bak potta. Dvs at biler som ikke egentlig bråker så fælt under kjøring (særlig turbobiler) men sliter med noen db ved eksosmåling, oftere kommer heldig utav det. :D Men jeg kan ikke love dette. Selvfølgelig.

Hmmm... Synd jeg solgte Golfen min...

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmmf. Neida.

Tullinger; vi har hatt noen tilfeller med personer som ikke klarer og begrense seg på banen. dvs gjentatte utforkjøringer, ukontrollert sladding og generelt dårlig oppførsel på banen. (det har ikke skjedd på disse kursene)

10000,- kroners bil;

Rustete, bulkete "jordebiler" er ikke velkommen nei. Deltagere på disse kursene er gjennomgående glad i bilene sine, og er lite sugne på andre deltagere som ikke deler denne holdningen.

Personer med "vrakbiler" har ofte en litt annen _holdning_ enn dem som bruker sine "dyre" privatbiler. Dette gjenspeiler gjerne kjøringa/satsing - noe som kan føre til at de andre blir svært skeptiske til å være i nærheten.

Men hvis du spør om du kan komme med din 5000,- kroners Golf fordi du vil lære å kjøre bil bedre, så er du selvfølgelig velkommen. Som nevnt tidligere, det er gjerne holdningen som er feil til dem som stiller med jordebil.

Get my point?

Yess da.. ;)

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider