Gå til innhold

Riper i lakken

Ranger emnet

aVWe

Anbefalte innlegg

Hei

Noen har hatt det arti på bakskjermen min:

HPIM0323.jpg

Ser ripene bedre om du laster ned bildet og zoomer litt..

Noen som vet vet hva dette vil koste meg sånn ca?

Går ut ifra at dette er umulig å polere bort da det går ned til grunning og jeg kjenner noen av ripene med neglen..? Dog det vises ikke når bilen er nyvasket og våt..

~Brooom~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det spørs om det må lekkeres litt her ja...MEN, jeg ville prøvd å retta det opp uten lakkering først...

Hadde det samme på en bakskjerm selv en gang, etter at en bagg med masse dritt ble veldig nærgående..

Ripa gikk også inn til grunninga og man kjente den veldig godt med negelen...

Så det jeg prøvde meg på, føre jeg evt måtte lakkere var:

Stakk til en lakkerer og fikk tak i litt av lakken samt litt klarlakk, og fikk tak i noe veldig tynne malepenser, og litt tannpirkere

Renska ripa, la i et par lag med base med tannpriker, føre jeg la på to-tre lag med klarlakk (mest mulig i ripa, ikke masse rundt)

Lot dette herde og tørke en ukestid, da jeg ville ha laken hardest mulig føre jeg starta våtslip.

etter da en uke så våtslipte jeg område med 2000-2500 føre jeg gikk på å rubbet det oppigjen...Først Meguiras M85 i komb med cut`n shine pad, føre M80 med meg W8000 pad...føre jeg avsluttet det hele med nxt tech wax med håndpåføring...

Glemte såklart å ta bilder mens jeg dreiv på, men jeg sparte heldighvis en del på lakkereinga, selv om dette tok meg en del tid...

Resultatet ble også meget bra...og ripa var borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider