tenacius Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Ja som trådtittel sier kan det det? Bilen min ble skikkelig dau for ett par dager siden. Helst på høye turtall. Og når jeg skifta olje på bilen idag fant jeg ut at det er hull i katalysator.. Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 da er antakelig katalysatoren så gammel at belegget inni har klumpet seg sammen sånn at den sperrer for eksosen.. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet August 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Men vil dette skje helt plutselig? Skal få sveist hullet på onsdag så får se da om det blir bedre.. Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Du må regne med å tape 20hk, så nå har du vel bare 100hk i Volvoen. Får kappe av røret 20cm fra manifolden så er du sikra hester.:???: Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet August 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Ja bilen er helt utrolig dau nå. Har en bakke her jeg bor som vi tester litt hvor fort bilen klarer å komme opp til en "dump" i veien. Før har jeg greid 120 opp her mens nå klarer den knapt 100 opp.. Men altså du tror at det vil hjelpe å få tetta hullet? Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Sarkasme er en fin ting. Prøver å ikke svare sarkastisk, men når jeg så topic`en på denne tråden så måtte jeg bare. Er vel like mye effektap på hull i eksosanlegg som i Kat`n? Er det effekt tap ï hull i eksosanlegg? Hvorfor såpass opptatt av tap av effekt. er det ikke bare å fikse hullet før man begynner å undre over slike små ting. Ser at du har en annen tråd på BF om effekt tap. Har du prøvd å utbedre de feilene som ble listet opp i den tråden, eller satser du alt du har på at det skyldes hull i kat`n?:???: Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet August 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Jeg hater å vente. Så derfor prøver jeg å få svar før jeg fikser det.. :p Men er vel bare en annen ting jeg kan prøve, som har blitt sagt i den andre tråden. Men er litt vanskelig det når ny lmm koster flere tusen... Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaikill Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 om du har lambda både før og etter kan det nok innvirke, men ser ikke for meg at din vovlo har d??? arrester meg om jeg har feil...:) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet August 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Er nok bare en før hullet. Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnS Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 ....fjerne hela katten du om du er opptatt av effekt. normalt bremser den 10prosent. ta den av -knus ut innmaten-og på igjenn,så ser det rett ut ved kontroll :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg