Gå til innhold

Politiet tar kaka enda en gang

Ranger emnet

Limit3d

Anbefalte innlegg

MC`n hadde jo kjørt inn i ei bakgate (sikkert med lite eller dårlig lys der) og når han da har snuten etter seg, så regner jeg med snuten kjører litt fort.. og da ikke rekker å stoppe før de treffer han, da de ikke så at han hadde stoppet før de hadde svinget inn samme gate!

snuten kan jo ikke se rundt hushjørner og gjennom vegger så :): hehe

Hva om det hadde vært du eller meg som stod der, på vei til naboen for å låne litt sukker? Hadde det fortsatt vært 'ok' at politiet kjørte ned noen?

Motorsykkelisten har så klart vært en dust, men det gir ikke politiet blankofullmakt til å kjøre rundt som noen tullinger. Personlig har jeg stor tilltro til politibetjentene, men det finnes noen tulllinger der også, akkurat som andre steder. Og disse tullingene burde fått en ny jobb, før de skader alt for mange...

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne nedkjøringen var gjort med vilje, så håper jeg disse politimennene får en skikkelig straff. De visste ikke engang om det var tyven de tok, det kunne vært en 15-åring som tok en tur på crossern sin, eller mc'en til faren. Og da kan det ikke forsvares å kjøre dem ned. Midlene politiet bruker for å stoppe noen skal stå i forhold til forbrytelsen man har gjort. Skal politiet begynne å skyte 13-åringer som stjeler tyggis?

Cowboypoliti hører hjemme bak murene, de er ikke mer verdt enn forbryterne.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som hittil har skrevet at politiet gjør en elendig jobb, og bla bla bla.

De er mennersker de og, som meg og deg og alle de andre. Og hvis dere har fulgt litt med i tilværelsen, så vet dere at mennesker kan gjøre feil.

Og har dere fulgt med litt i aviser og nyheter, så vet dere at i dagens samfunn fungerer ting optimalt BARE hvis det blir bevilget nok penger fra staten. Derfor spør jeg:

Hva mener dere vi skal gjøre med politiet? Gi hele gjengen avskjed på grått papir? Og hva skal vi SÅ gjøre? Mener dere at DERE kan gjøre en bedre jobb? Eller har dere en formening om at dere vet best hvordan ting skal gjøres?

Piss meg i øret.

Et lite tankeeksperiment:

Regjeringen bestemmer at vi ikke trenger et politi i Norge, og alt blir bygget ned på mindre enn en uke.

Hva skjer da, for eksempel i Oslo, og i alle store byer? Hvordan vil da ting se ut etter noen år? Fri flyt av det ene og det andre. Anarki.

Nei, jeg er glad jeg bor på landet, langt vekke fra all dævelskapen. Men det betyr ikke at jeg ikke har hatt bruk for politiet en gang eller tre.

Tenk før dere taler.

Skjerp dere:hmmmmmmmmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen nekter å stoppe for Politiet burde Politiet hatt rett, plikt og ansvarsfritak for å kjøre på de for å få de til å stoppe.

Bedre å stoppe en som prøver å stikke av umiddelbart, enn etter at han har kjørt over en barnevogn, en skoleklasse og to syklister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det hadde vært du eller meg som stod der, på vei til naboen for å låne litt sukker? Hadde det fortsatt vært 'ok' at politiet kjørte ned noen?

Motorsykkelisten har så klart vært en dust, men det gir ikke politiet blankofullmakt til å kjøre rundt som noen tullinger. Personlig har jeg stor tilltro til politibetjentene, men det finnes noen tulllinger der også, akkurat som andre steder. Og disse tullingene burde fått en ny jobb, før de skader alt for mange...

hvilken del av innlegge mitt fikk ikke du med deg?? jeg sa at de ikke kjørte på han med vilje, men med uheld, noe som kan skje alle og en hver!

og som sagt, snuten kunne ikke vite at han sto dønn parkert rett rundt hjørnet! (hva sånn jeg oppfatta at det var hvertfall..)

i en jaktsituasjon så kan jo ikke pol10 bare stoppe opp, gå ut av bilen, sjekke rundt hjørnet og så vinke den andre fram.. hvorpå han ruller fram i 0,3 km/h..

halve poenget er jo å få fatt i fyren så fort som mulig, før han kan gjøre evt skade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kunne jo hende at politie ikke så føreren, og kjørte på han med et uhell da... eller så mente de at det var best og få stoppa dette der og da, før flere kom til skade.. ikke godt og si det....

men det sto jo at tyven hadde stoppa og starta igjen flere ganger, så kansje de trodde han ville starte igjen, og derfor kjørte de bare på... hm

men uansett så var jo alt dette føreren sin feil, siden han ikke stoppa!!!!!!!

og han viste helt sikkert om at han kunne bli påkjørt av andre hvis politiet så han som en fare for andre personer........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Ferjebilettør
Forsatt politiet..... hvem er det ikke som har kjørt fra politiet før da.. og det fortjener politiet ganske så bra.. og finne noen som gjør en dåligere jobb en politiet skal du lete lenge etter.

Her har me endo ein av dei så trur dei kan alt bedre enn alle andre. Ska sei deg det at du ikkje har peiling på ka du snakke om. Det er få yrkesgrupper i norge så har så dårligt betalt for å gjera ein så hard og krevande jobb. Å vera Politi i Norge er ikkje lett med sånne sytepaver som visse folk her inne. Hadde han motorsyklisten hatt ballar til å stoppa å ta konsekvensane så hadde ikkje detta skjedd. Det at fleire her inne tar parti med skurkane er tragisk. Media er heller ikkje flinke til å ta parti med politiet. Har dåken noken gang hørt noke positivt om politiet der noken gang.

Eg spør dåken: Er dåken så egoistiske og sjølvgode at dåken trur dåken kunne gjort ein bedre jobb enn politiet. Trur dåken at viss dåken hadde jobba i politiet så hadde alle problema blitt løyst på null komma niks bare dåken hadde vore der?

Håpe på noken seriøse og voksne svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poltiet jør som dæm vil....poltiet kjørte ned en stooor rib i tromsø med den nye poltibåten,vil ikke betale for skadene...." det var ett uhell" :puke:

Hehe, voksent og gjennomtenkt utsagn.

Absolutt.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er mennesker. Mennesker kan gjøre feil. Politiet er ikke i en god posisjon når de gjør feil. Men ta politiet for det de er; mennesker. De også kan gjøre feil.

Liker dem ikke, og jeg synes dette var ganske stygt, men altså, de er mennesker :):

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider