chevy8 Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 hei.. har en 74 camaro med hei fordeler. der er nye plugger og fordeleren kom på døra på mandag fra usa.. satte fordeleren på plass etter anvisningen og prøvde å starte men nei..ingen gnist! hva kan ha skjedd???? hvordan skal eg "feilsøke"?? mvh chevy8 Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astroboy Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Hei fordeler med innebyggd coil og tenningsforsterker? isåfall så er det å sjekke om det faktisk kommer gnist, ta ut en plugg og legg den i nærheten av gods, å se om det gnister. kommer det gnister er det noen pluggledninger eller tenningstimingen som er feil. gnistrer det ikke, så må du mangle litt spenning inn på den. eller ett signal. Siter Bilpark: -00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8 -67 Chevrolet Chevelle 396BB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet August 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 ja har tatt ut ene pluggen og sjakka det..og der var det ingen gnist:S målte ledningene alstå det er to stk som skal ha 12volt inn på fordeleren? for den ene ledningen hadde 12 volt mens den andre som går inn gjennom torpedoveggen hadde 0volt..skal ikke begge kablene ha 12 volt??? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Den Oransje skal ha 12V Den andre er vel signal til turteller. Kvit med oransje stripe. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Har du tatt av fordelerlokket og sjekket kullstift og rotor? Har vert borti å knekke kullstifter. Den skal fjøre lett. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 sjekk tenningsmodulen, den ligger i fordeleren under rotoren, og den er som regel blank, all strøm går via den inni fordeleren, er den ødelagt får du ikke gnist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 heisann.. fordeleren har elektronis tenning og er ikke stift! har inen oransj ledning en rød som har 12 volt og en brun som ikke har 12 volt.. fordeleren er helt ny så antar at rotoren er i orden vel?? mvh chevy8 Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 la meg under dashen i dag å såg på ledninger! fante en tykk svart ledning som hang der og dingla samt en rosa tykk ledning som hang der også..den rosa hadde 12 volt og den svarte hadde ikke 12volt.. den rosa kabelen såg ut som om den var kappen men den svarte hadde en kabelsko på seg.. Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Fordelerlokket er merket med B+ og Tach (hvertfall de orginale fra GM). B+ skal ha +12V via tenningslås og Tach er signal til turteller. Hvis du ser fordeleren fra siden med kontaktene mot deg så er B+ til høyre og Tach til venstre mener jeg bestemt. Den kullstiften Blackbird snakker om refererer ikke til stiftetenning, men er den lille sorte kullstiften inne i senter av fordelerflokket som er kontaktpunkt mellom rotor og fordelerlokk. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 jaja..men burde eg begynne å skru på en helt ny fordeler i det hele tatt?? den burde jo vere helt i orden eller? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 ta av lokket er jo ikke å "skru på de" da.. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Har du strøm til den men ikke gnist så er nok ikke alt i orden. Regner med ledningene fra tenningsmodulen i fordeleren er tilkoplet lokket? Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 ja...har vert uten internett en stud så fikk ikke svart før nå... Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Det er nok der feilen ligger. det ligger en sak litt lengre ned enn tenningsmodulen som heter pickup, den kan ha noe med det å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Det er den induktive føleren, jeg har vært borti at ledningene her kan knekke hvis den er noe gammel. Hele denne føleren blir vridd når vakuumklokka justerer tenningen, og det er dette som er grunnen til at ledningene blir harde/sprø og knekker. Den kan byttes, men jeg lodda ledningene og hadde på krympestrømper på gamle pickupen min. Hvis dette er feilen, må uansett fordeleren ut, for å komme til/lodde. Du kan ta av den lille pluggen med 2 ledninger til føleren, og måle motstanden for å se om det er brudd (eller kortslutning) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.