lulle Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Hvis du må bytte, må du ta opp fordeleren fra motoren. kakk ut splinten som sitter ved drevet, trekk ut akslingen, den kan sitte litt i gammel størkna olje, kjøp en ny, mener jeg betalte ca 250-300 kr, da funka det som bare det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 eh beklager men vet ikke om dere har fått med dere at denne fordeleren er 100%ny kom rett fra jegs borte i statene!plugg ledninger og plugger og fordeler er 100'%nytt... men kablene som går inn torpedoveggen er ikke nye! kan det vere feil der? eg har en ledning fra batteriet som gir 12volt og en annen som går inn torpedoveggen(til turtellern) som gir 0.01 volt. også er det noen ledninger under dashen som ikke er kobla i kan vere eg har vert anig med føttene og revet ut..hvertfall er det en tykk rosa ledning som gir 12 volt og en svart og tykk ledning som har 0 volt.... HJELP Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Hmmm, da er det tre muligheter jeg ser hvertfall. Begynner med den enkle; Ledningene for 12V+ og turteller er ikke bytta om på fordeleren? Idiotfeil, ja - men bare for å utelukke det. En annen tanke er noe usannsynlig hvis fordeleren er testet, men nye deler er ingen garanti for at noe virker dessverre. Siste jeg tenker for øyeblikket er hvordan du har testet spenningen som kommer frem på den rosa ledningen, kun med multimeter, eller en prøvelampe eller annet som belaster den også? Har hatt noen vrange feil tidligere med dårlig kontakt, hvor spenningen bare måler minimalt mindre enn batteri-/ladespenning når det er demontert, men ved belastning går rett i kjelleren. Jo, en ting til; Sjekk rotoren nøye - kraftig tenning og HEI fordeler har tidligere brent seg gjennom rotoren og jordet gnisten til fordelerakselen. Se etter svarte merker under den fjærbelastede fliken kullstiften får kontakt med. Når du skal starte motoren, står turtellernålen og "hopper", som om den registrerer turtall? Dette tilsier at den induktive føleren, tenningsmodulen og strømtilførsel er i orden. Demonter støvlokket på toppen, sjekk at coil og alle smådeler i toppen ned til kullstiften er tilstede, og mål videre. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 ja ledningen fra turtellern står på riktig plass..eg skal sjekke i morgen om turtelern hopper. den ledninhgen som har 12 volt målte eg med et måleinstrument med + på ledningen og - i jord.skjønner det du mener med hopper for det har eg lagt merke til før... Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 en annen lur ting som har hjulpet meg noen ganger, strekk en 6 kvadrat`s ledning direkte fra bateriet til plussen til fordeleren, (der den orange ledningen går inn i fordeleren) starten den da, er det feil fra tenningslåsen å frem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 viss du mener eg skal ta vekk den leningen som går inn i torpedoen og sette på en kabel med 12 volt så har eg gjort det og fortsatt ingen gnis:S men de nye plugg ledningene satte eg sammen sjøl kan det vere eg har gjort noe feil der? altså bilen funket mens eg hadde kablene på men er det en måte å måle kablene på? har sjekket det meste og hjalp ikke:( begynner å bli litt lei.....er en stund sia eg hørte golyden nå:/ Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 har ikke noe med pluggledningen å gjøre.. har du sjekka om du har 12 v fram til fordeleren når du vrir om tenningen? Hvis du har det og ikk gnist når du prøver å starte, er det ingen tvil at det er noe i fordeleren som er feil. av erfaring hadde jeg samme problemet på en olds 350, alt funka dagen før, dagen etter jeg skulle starte, ikke liv i maskineriet ingen gnist, målte å fann ut at det vat tenningsmodulen, skifta den og alt var i orden. har deu målt at det er kontakt gjennom tenningsmodulen? selv om det er nytt kan det være feil på det. det er elektronikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 skal ut å se litt..... Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 skal ut å se litt..... Har du plugga i de ledningene som kommer fra fordeleren? det skal være en svart kontakt med 3 ledninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 ja seff! alt såg greit ut inni fordeleren også! skjønner ikke hvorfor den fortsatt ikke gir gnist.. Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Som sagt kan det være "pickupen" det er en spole med tynn kopperstreng, dær kommer det 2 ledninger som skal gå inn i den ene delen av tenningsmodulen, mener det et på den venstre siden sett bilen forfra. Hvis det ikke blir bedre, må du snakke med et verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 ja..skal få en kamerat til å se litt på det også... Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 ja..skal få en kamerat til å se litt på det også... Hei, ble litt nysjerrig på om du har fått "gnist" og hva som var feilen, kan være en pekepinne til andre.:angry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet September 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2006 heisann..kameraten min såg på bilen her i uken og han ble ikke mye klokere...bilen står her uten gnist enda.. eg har demontert litt av dashen og der henger det 4-5 ledninger som eg antar skal vere et sted..og mange ledninger under der ser rett og slett j**** ut. Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Hvist du har strøm fram til fordeleren, har det ikke noe med de ledningene som er under dærsbodet, de kontaktene kan være til ekstrautstyr som ikke fulgte med bilen din.. bilen har vel funka før, går jeg ut fra.. Selv om fordeleren er ny, kan det være en feil i den, det er nu uansett hva man kjøper, så kan det være en feil med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.