chevy8 Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 ok... Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Har alt hvert i orden med en annen fordeler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 nei den eg hadde før virket heller ikke.. men for å få det klart nå. når du ser på fordeleren fra siden så er det tre kabler som går innerst. fra fordeler og opp til coilen, så på høyresiden er det en 12v+ kabel som går til batteriet via et "rele" og på venstre siden er det en kabel som skal eller skal ikke ha 12v+? denne står det "tach" på altså turteller. skal den kabelen bare vere for signal eller for 12v+ også? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 De tre kablene er grei, den rosa/orange skal inn til høyre, men det skal ikke gå bateriet, den skal gå inn til tenningslåsen, går den til bateriet, får du ikke stoppet motoren hvist den starter, da må du fram å dra ut kabelen fra fordeleren. synes det er rart, er det 12 v fra bateriet slik det er nå, skal du få gnist. har du målt at det er 12 v på ledningsenden som går inn i fordeleren? Hvilke bil er dette, har du hatt den i bruk før? den til tac trenger du ikke å bruke hvist du ikke har turteller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianuge Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 heisan jeg har en 1967 mod camaro med orginal fordeler fikk ikke gnist på den da var det feil i startern hadde strøm til fordlerern når jeg hadde tenninga på men så snart at jeg kjørte på startern brøt strømmen. skiftet starter og alt var i orden., Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 tøff de camaro fra 60 tallet. har en 74 eg. den slutta å funke for noen uker siden. før det var alt i orden.har ikke sjekka det du sier stianuge håper det er noe slikt:P bytte jo starter i sommer da min gamle var knekt.man altså det skal bare en kabel med 12 volt inn???den kabelen går inn på et rele som er styrt av tenningen så den går på en måte via tennningen...liksom fordeler-rele-batteri vet ikke om eg forklarer så bra men egf håper du forstår ka eg mener med det:P Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 skjønner, det skal bare en 12v inn på fordeler, de andre kommer fra tenningsmodulen, og de har du jo sette i, har du skjekka under lokket til coilen, at der ikke er ei ledning som er a? må bare resonere litt, du har altså strøm fram til fordeleren når du vrir på tenningsnøkkelen, og det kommer ingen gnist? var det ikke så? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 altså eg har strøm til fordeleren når eg vrir om tenningen. men har ikke sjekka om eg har strøm når eg sviver motoren. skal sjekke det i kveld. når stikker eg på jobb...snx Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 nå er jeg forbanna lei deg din forbanna svindler. nå SKAL du sende resten av eksosen. for ikke tak i han ellers så skriver her. er så forbanna lei og vente nå. er ca 1 mnd siden jeg skulle hatt alt. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 nå er jeg forbanna lei deg din forbanna svindler. nå SKAL du sende resten av eksosen. for ikke tak i han ellers så skriver her. er så forbanna lei og vente nå. er ca 1 mnd siden jeg skulle hatt alt. Hvem er det du skal ha tak i, er det meg lulle eller chevy8?? synes du skal ordlegge deg på en annen måte, slik at jeg skjønner hva det dreier seg om. blei nervøs dær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 er chevy8 jeg snakker til. han skylder meg rør. og det er lenge siden nå så blir forbanna. han lover og lover men kommer aldri noe. ikke noe med deg lulle. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 ok, var nå enda bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 nå går bilen..var bare startreleet som ikke slo inn..skjønner ikke hvorfor i h''''' eg ikke såg det...:P men da er alt bra igjen:P Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 nå går bilen..var bare startreleet som ikke slo inn..skjønner ikke hvorfor i h''''' eg ikke såg det...:P men da er alt bra igjen:P D var no fint at du fikk det til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianuge Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 kjempe bra at du fant feilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg