Gå til innhold

Montere fk/ft

Ranger emnet


farlig

Anbefalte innlegg

Nå som bilen begynner å bli såpass brukbar å kjøre leker jeg litt med tanken på å hive i en turbomotor.

 

Det sitter en b230fd der fra før. Hva må gjøres for å flytte over fk/ften?

 

- batteriet trenger ikke flyttes hvis jeg bruker åpent filter.

- må jeg gjøre noe med ledningsnettet? Jeg må vel forlenge ledningen til lmm, siden den kommer på andre siden av bilen...

 

Er det bare å koble turboboksene opp på ledningsnettet som sitter i bilen fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du må legge til er Forkoblings-motstand til dysene... og dette MÅ du ha dersom du skal bruke orginal-dysene på FT-motoren.

 

Ellers har du nevnt det meste.

 

Husk å bruke motorfestebrakettene fra FB'en din, da FT-motorfestebrakettene er laga for hydrauliske motorfester, som er høyere enn gummi-fester, og vil gjøre motoren for lav.

 

Forsterka motorfester burde du forhøre deg litt om... Gummimotorfester som Pedersens Racing selger passer IKKE (Prøvd selv), så jeg kjøpte av en kompis. Universale motorfester passer fint... som er ca like de gamle FB-festene, gjerne litt kraftigere.

 

good luck

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort dette jeg og..sett igang! og invester i en m90kase med det samme, da må du få med mellomaksling.. det værste med denne jobben, er når du napper ut batteriet, og vet at bilen din ikke får støm før du er ferdig! hehe, men belag deg på litt ekstra kostnader, da det altid dukker opp div småting, som altialt koster.. f.eks synes jeg at hele tenningsdelen, olje/filter pluss reimer o.l bør byttes, for da vet du at ud har gjort det som trengs for at motoren skal ha det godt, og feil som kan oppstå ikke er fra din side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort dette jeg og..sett igang! og invester i en m90kase med det samme, da må du få med mellomaksling.. det værste med denne jobben, er når du napper ut batteriet, og vet at bilen din ikke får støm før du er ferdig! hehe, men belag deg på litt ekstra kostnader, da det altid dukker opp div småting, som altialt koster.. f.eks synes jeg at hele tenningsdelen, olje/filter pluss reimer o.l bør byttes, for da vet du at ud har gjort det som trengs for at motoren skal ha det godt, og feil som kan oppstå ikke er fra din side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår