Gå til innhold

WOW!!! *drool*

Ranger emnet


hfracing

Anbefalte innlegg

hvorfor kan vi ikke få sånne klitcars til norge.. denna er gateregga og fullt lovlig i england.. med 1300 hayabusa motor osv..

 

102-0263_IMG.JPG

102-0264_IMG.JPG

102-0265_IMG.JPG

102-0266_IMG.JPG

 

 

DAMN!!!! fy fane jeg har lyst på en sånn. trackday bil nummer en da...

 

caterham er jo konebil i forhold da!!!!

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LordSnick

hmmm....lurer på hvordan det blir om du importerer en som er regga i england????

 

Det går ikke mulig siden en kitcar gjerne ikke har EU typegodkjenning. Her i Uk trenger man vanligvis kun å ha en SVA (Single Vehicle Approvale) godkjenning.

 

Det var mulig før å ta med seg en kitcar inn til Norge som flyttegods, men det har staten lukket igjen etter at de fjernet muligheten å ta med en bil inn til Norge avgiftsfritt etter å ha bodd 5 år ute.

 

 

Ellers så må jeg si bildene er drit bra thumpsup

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

vet ikke.

 

 

jeg kommer også fra "korset".. verdens navle.. not. kanskje jeg har sett deg der oppe??

 

hehe....jau er mulig det...kjører rundt i en rød escort xr3i med ford motorsport i ruta...tut om du ser meg eller.no :)

91' Cosworth 4x4

og 50% eier av en 74 consul coupe

 

X 86 Escort Xr3i

X 90' Sierra 2i CL(X) (sedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderet kraftig på å kjøpe meg en Diablo kitcar, var i kontakt med et firma i England, et "Turn key" kit skulle de ha ca 200 000 spenn for, men da måtte du betale ekstra for lakkeringen. Da var det riktig nok bare en V6 motor, men billigst å få inn i landet..

Bilen var bygget på rover "something" understel og hadde fullt interiør kit, så det var ikke veldig lett å se forskjell.....

Så jeg heiv meg på telefonen for å sjekke med tollvesnet, man kan vel si at det satte raskt en stopper på hele drømmen...

Hvis bilen var bygget like før jeg skulle ta den inn så ble det nybil satser :-( . SÅ da spurte jeg om, hva om jeg tar inn understellet og karroseriet hver for seg. Det gikk ann det men da når jeg monterte bilen sammen så måtte jeg betale ombyggnings kostnader (er en hvis prosentsats av bilen endres, tror det var 30% ). Oki da gikk jo ikke det, det samme gjaldt selvfølgelig hvis du bare tok inn karroseriet og satte det på en norsk bil....

 

Hate,hate tollvesnet...... hadde ikke dette problemet dukket opp så hadde jeg kjørt Diablo replika istede for Audi'n

 

Hvis det er noen som mener at reglene er anderledes, so please tell....

Audi A4 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten¨kødder du har staten gjort det slik at man ikke får ta med seg bil avgiftsfritt til norge, hvis man har bodd i utlandet... Fy faen de er no jævla kjipinger.......

Når de skal være sånn så må de fandern me ikkje forlang nokka telbake fra me, da e i allefall helt sekkert....

Hvis muligheten byr seg så flytter jeg fra dette dritt landet...

Audi A4 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår