Gå til innhold

Diagnose-software

Ranger emnet

EIO

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en diagnose-kabel for OBD-2. den bruker kkl-usb protokoll. Men jeg sliter med å finne et komatibelt software. Har prøvd ut flere versoner av VAG-COM. men det støtter ikke andre usb-enheter enn de som ross-tech selv lager. så det må bli noe annet. VW-tool er også prøvd men det støtter ikke usb, (ikke den versonen jeg har i alle fall)...

Så er det noen som vet om andre programmer som er kompatible med usb?

og som det finnes en demo eller freeware verson av.

Takk for hjelpen :)

Ha en fin dag!

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er ingen ekspert men mener jeg forstår problemet ditt.

Alle diagnoseprogram og kabler er avhengig av en kode box som skal stå i mellom kabel og datamaskin, med mindre den er innebygget i den ene pluggen.

USB kabelen passer inn i pc'en, men vil ikke kommunisere riktig uten denne. I verste fall vil du kunne skade USB porten på datamaskinen for OBD II pluggen leverer 12 volt ut på enkelte ledere som USB porten ikke skal ha 12 volt på.

Hvis du skulle ha en slik box mellom OBD II kabelen og PC'en har du nok ikke funne rette programmet som du selv er inne på.

Håper dette hjelper noe.

Johan

Lotus 3.6 Twin turbo Commodore B Coupé

Motor #1 100% original Lotus Omega C36GET

Motor #2 Lotus Omega Metanol Monster C36GET

Mercedes ML 230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er _helt_ forskjellige kabler på WAG og resten av bilmerkene

wag har den fordelen at de bare har en plugg, og kabel rett i pc'n..

Har det samme, dog til OBD II standard, dvs ikke kabel som passer wag, og denne krever da en boks imellom..

Men sjekk http://www.carputer.no, på webshop, der ligger linker til programvare

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider