Gå til innhold

audi rs2

Ranger emnet

rammstein

Anbefalte innlegg

Hvis luftmassemåleren (regner med at denne bilen ikke har mengdemåler) er defekt så skal sansynligvis ECU erstatte signalet og kjøre nød-modus, og tar neppe skade, men rett feilen så fort som mulig uansett.

Hvis motoren går med feil signaler fra måleren derimot kan den kanskje få feil blandingsfohold noe du vil merke. (Varierer hva den kan beregne bensinmengde fra, jeg vet ikke akkurat hvordan den arbeider. Så hvor farlig det kan være kan jeg ikke si)

At massemåleren er defekt bør vel komme frem når Møller tar en diagnose-test. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Hvis luftmassemåleren (regner med at denne bilen ikke har mengdemåler) er defekt så skal sansynligvis ECU erstatte signalet og kjøre nød-modus, og tar neppe skade, men rett feilen så fort som mulig uansett.

Hvis motoren går med feil signaler fra måleren derimot kan den kanskje få feil blandingsfohold noe du vil merke. (Varierer hva den kan beregne bensinmengde fra, jeg vet ikke akkurat hvordan den arbeider. Så hvor farlig det kan være kan jeg ikke si)

At massemåleren er defekt bør vel komme frem når Møller tar en diagnose-test. :rolleyes:

takk for den.

De på Møller mente at massemåleren kunne være defekt,uten at det kom frem på diagnose-testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2

Er jo ikke akkuart bra. Siden motoren går i nødmodus, hoster og harker og rykker. Så mitt råd er KJØP NY.

Jeg hadde ødelagt dette på min RS2. Har tråden inni i målern røket??

Den koster ca 8000,- hos Møller

Har bestilt ny ved et lokalt Bosch verksted (4000 inkl.mva.)

Tråden ser hel og fin ut.

Men har nå byttet plugger,lambda sonde+noen slanger,så dette blir forhåpentlig vis det siste på en stund.

Den virker fint fra 4000 omdr.,men under dette går den som ei gammel ku.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rammstein

Har bestilt ny ved et lokalt Bosch verksted (4000 inkl.mva.)

Tråden ser hel og fin ut.

Men har nå byttet plugger,lambda sonde+noen slanger,så dette blir forhåpentlig vis det siste på en stund.

Den virker fint fra 4000 omdr.,men under dette går den som ei gammel ku.

Du kan jo nappe ut kontakten av massemåleren å se om du får en forskjell der? Mener bilen skal gå i det nødprogrammet da..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider