Gå til innhold

Oljelekasje

Ranger emnet

OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

Sliter litt med en grimm oljelekasje. får masse olje midt på bærebrua. der med det bakre motorfeste og der jeg peiler olja. dette tror jeg bare er pakningen som ligger der du peiler olja, men den på bærebrua er jeg mer bekymra for. Noen som har noen ide hvor det kan komme fra?

midt på bærebrua?

kan være gris i fra en mansjett som er hull på..

sjekk drivakaslings mansjetten din og se om det er hull i den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bærebrua, høyre side? isåfall sjekk rundt oljefilteret, simring veivaksel, bolter rundt om oljepumpa og pakningen til oljepumpa. Vil tippe rundt oljefilteret eller at simringen på veiva er gåen

På bærebrua som går på tvers av bilen. der det bakremotorfeste er...

hvor ligger simringen på veivakslingen då? å hvor ligger oljepompa?

NIGHTCD: har sjekket alle mansjettene;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bærebrua som går på tvers av bilen. der det bakremotorfeste er...

hvor ligger simringen på veivakslingen då? å hvor ligger oljepompa?

NIGHTCD: har sjekket alle mansjettene;-)

motoren er tverstilt, simmringene er i hver kant på motoren.

1 høgre side er på venstre siden og 1 i mellom motoren og girkassen på venstre side

Har ikke noe med den andre posten din å gjøre dette da?(http://www.bilforumet.no/topic/124321-servo-stag/?do=findComment&comment=1365845) lekasje på servo tannstangen din??? er oljen rødlig? sjekket oljenivået på servoen i det siste!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fremme på motoren er det antageligvis frå. olje slum returen den korte slangen som kommer inn på toppen. hadde det prob hos meg har samme type og års som deg. bytted det og null prob der i frå.

bære bruen er det den på høgreside på bilen er det antagelig viss frå olje filter eller simme ringene, fjærn dekksele til reg reimen og se om det er mye olije fom renner der i frå. ellers kan det være ca 24 andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren er tverstilt, simmringene er i hver kant på motoren.

1 høgre side er på venstre siden og 1 i mellom motoren og girkassen på venstre side

Har ikke noe med den andre posten din å gjøre dette da?(http://www.bilforumet.no/topic/124321-servo-stag/?do=findComment&comment=1365845) lekasje på servo tannstangen din??? er oljen rødlig? sjekket oljenivået på servoen i det siste!!??

servoolje er helt der den skal være.. å olja er svart som bare fan den..

men tror du d me di servostagene og olje lekkasjen kan ha noe me hverandre å gjørde? for som sagt servonivået er topp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

servoolje er helt der den skal være.. å olja er svart som bare fan den..

men tror du d me di servostagene og olje lekkasjen kan ha noe me hverandre å gjørde? for som sagt servonivået er topp...

Det er et stykke bort til den tverrbjelken bak der festet til girkassen er.

bruker motoren din mye olje? ligger det olje flekker etter deg når du har parkert?

har du bilde av oljen der bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et stykke bort til den tverrbjelken bak der festet til girkassen er.

bruker motoren din mye olje? ligger det olje flekker etter deg når du har parkert?

har du bilde av oljen der bak?

det ligger små oljeflekker etter meg ja nå jeg har stått parkert. men bilen bruker ikke noe mye olje alikevel syns jeg..

skal prøve å knipse et bilde hvis jeg får lånt meg et kamera seinere i dag;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger små oljeflekker etter meg ja nå jeg har stått parkert. men bilen bruker ikke noe mye olje alikevel syns jeg..

skal prøve å knipse et bilde hvis jeg får lånt meg et kamera seinere i dag;-)

hei, da har du gode muligheter til å finne ut hvor olje lekasjen kommer i fra :-) sjekk hvilken side oljen ligger, ligg deg på bakken og se rett opp.. da vil du raskt finne ut hvor oljen kommer i fra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider