farlig Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Jeg savner 740en min med diffbrems såpass at jeg har lyst på diffbrems på 940en også før vinteren. Har forstått det sånn at truetrac skal være veldig bra, men jeg har det ikke helt klart for meg hvordan jeg skal montere truetrac diffen. Det jeg lurer på er dette med giver for el.speedo. Hvordan får jeg truetrac diff i en 940 bakaksel til å fungere med el.speedoen som allerede sitter i akselen? Håper noen kan forklare meg dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 du må spenne opp diffen i en dreiebenk, på nee lager tappen, så dreier du av 3-4mm, det husker jeg ikke helt, men 25mm inn,(alle disse målene er bare etter hva jeg mener å huske,men det måler du jo når du holder på) denne ned dreiingen bør du vente ed til du har tatt ut gamle diffen/eller en annen lik med likt tonhjul, så tar du av tonhjulet på gamle diffen, slår det på truetracen, tar av de gamle lagrene, så du får tatt de gamle shimsa, setter gamle shimsa på truetracken, jeg vil sterkt anbefale deg å bytte alle 4 lagrene bak der, så slår du på nye lager på diffen, bytter de ytre lagrene, flytter over kronhjulet, og ellers er det bare demontering/montering av bakaksel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 De lagra der er veldig skjeldent nødvendig å bytte med mindre det har stått ei lamell sprre i akslinga før.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 oj, det hørtes lett og greit ut ;) Må man demontere hele akselen altså? Greier man det ikke med å bare skru ut den plata fra diffhuset mens bilen står på en bukk? Hvem kan dreie ned slike differ? Det virker jo ganske greit bortsett fra den dreiinga... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Hehe, for meg er det helt omvendt, dreiinga er jo ikke noe problem men bare det å ta ut selve diffen uten verktøy er et helvette... Går ikke uten å ta ned akslinga vil jeg tru... For å si d sånn så skal du egentlig ha alt det verktøyet her for å utføre den jobben dere snakker om: Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 hehe, faen! Da spørs det om det ikke blir litt vrient for en hobbyskruer som meg. Men jeg vil ha diffbrems til vinteren! Hvem kan bistå med slikt? Det burde jo være grei skruing for en som har utstyret og erfaringen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Har hørt at det er mulig å hente signal til speedometeret fra forhjulet. Funker dette på biler uten abs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Må ha abs da.... Er ikke gud å værmann som greier å sette inn en sånn diff vellykka ihvertfall... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Nei, må nok nesten få noen til å hjelpe meg tror jeg. Det var vel det du gjorde, mener jeg å ha lest? Hvor mye er det snakk om at man må dreie for å få på triggerhjulet? Flere cm, eller bare noen mm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Henning som satt inn min, Euro1 her på forumet... Jeg dreide den ned rundt en 3 mm eller no mener jeg... en veldig smal sak.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Du som dreide sa du? Lyst på et lite oppdrag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Hehe, det er jo en smal sak... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Det er godt mulig, men for en som ikke har tilgang på utstyr blir det å sette igang med biltema filsettet liksom... hehe. Hvor lang tid bruker du på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 rettelse; brukte du på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Nei, tok ikke tia jeg... Hehe. Er jo ikke hjernekirurgi detta her... Er ikke no voldsom jobb for å si d sånn, bare å rette den opp og dreie ned til det målet du skal ha... Skal jeg gjøre det for deg må du ha speedometer ringen som skal på og diffen da seff... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.