Gå til innhold

Skal jeg kjøpe Civic?


PorscheFreak

Anbefalte innlegg

PorscheFreak: Det er Civic du må ha, vær ikke i tvil :cool:

 

Se her:

9.jpg8.jpg

 

Og VTi-utgaven er rå, tro meg. Bilen på bildene hentet jeg fra Tyskland til en pris av kr. 85.000,- inkl. alle avgifter. Reise kommer naturligvis i tillegg eller evt. provisjon til person som henter bil for deg...

 

Kan jo opplyse om at billigste forbruk fra Bergen til Sortland var 0.64l./mil og vi holdt ikke fartsgrensa for å si det mildt. En og annen VTEC'ing(egenkomponert uttrykk) inkludert hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by tekNetium

OBS! I denne Civicen er det nesten en 'bolt-on-installation' å smelle inn B18C5-motoren fra Integra Type R! 190 hester = moro, moro!. Og, ja, det er en 1,8-liter UTEN overlading.

 

Og 40 hester detter av i girkasse og drivverk, kun 150 blir med hele veien ned til hjullagra. 160Nm, hva er det egentlig?

 

Låter bra, det skal den motorn ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golden:

 

Bilen er en Civic VTi hatchback, karosseri EG6.

Motoren er en B16A2, DOHC VTEC med 160hk.

 

Vanvittig morsom bil, som gir deg frysninger hver gang du runder 5500rpm og helt opp til 8400! :D

 

fcuk: du er helt på jordet, en B16A2 med 160 på svinghjulet har ca. 140 på hjula, i hvertfall i følge det jeg har lest. Så får du heller motbevise det. Husk at Honda er en av de aller flinkeste til å minske tap i drivverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rød civic'en er vanvittig fin!!

 

Det står samme motoren i CRX del sol'en ved siden av og den vet jeg går bra. Det er av samme årsklasse også. Henta fra tyskland.

 

Honda CRX Del Sol VTi

Modell: 1994

Motor: 1,6 DOHC VTEC

Top ytelse: 160hk/111nm

 

Også for all del, ikke kjøp Corrado. Det syns jeg bare er dumt. Du skjønner det, at da blir jeg så misunnelig.

 

Corrado fåes enkelt som 1992 modell og G60 motor. Enkelte VR6 er å få tak i eller turbokonvertete G60 motorer. Eller gjøre det selv som du kanskje har planer om.

 

Men det er et _dumt_ valg.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wafler

1.8litern ja?

 

Dessuten får original S13 god konkurranse fra en VTi sålenge det ikke er motbakke hehe...

 

hehe... 1.8liter ja.. men så må du huske at det er en motor som kom i 1984.... :D

 

en original S13 ja....hvem er det som har det da? :D

eller...over ~100 så tror jeg nok en original sx drar fra,sjøl om det ikke er motbakke ;)

 

men men...for all del...civic'en er da en helt grei bil det.. skal ikke påstå noe annet!

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Originally posted by Bauer

Civic VTi er bare helt rått! Og Wafler sin er konge fet!!

 

Men her er et eksempel på hvor fet en Civic 1.5 LSi kan bli:

 

bile%20min1.jpg

 

En kompis av meg hadde denne før..

 

Noen som vet hvor mye denne ble solgt for?

Noen som vet hvor stylingen er kjøpt, eventuelt pris......

R32 Skyline med hvite skilter og litt mods

 

x 318ic vinterbil

x 93-modells 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

 

Og 40 hester detter av i girkasse og drivverk, kun 150 blir med hele veien ned til hjullagra. 160Nm, hva er det egentlig?

 

Låter bra, det skal den motorn ha.

 

Hmmm...faren min driver også å gnåler om hvor gromt masse moment er hele tiden, men han har jo kanskje lov, for han er 52 år!!;)

 

Masse moment er ingen nødvendighet for å få en morsom bil, og det var vel det som var meningen...

 

Så lenge man har en riktig avstemt girkasse kan man jo ligge på nær sagt toppeffekt hele tiden eller hva?

 

Og alle biler mister effekt i driverket,så det var jo heller ingen nyhet;)

'98 Integra Type-R

'99 Wagon-R+

'84 Tempo PanteR ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hondakar

 

Hmmm...faren min driver også å gnåler om hvor gromt masse moment er hele tiden, men han har jo kanskje lov, for han er 52 år!!;)

 

Masse moment er ingen nødvendighet for å få en morsom bil, og det var vel det som var meningen...

 

Så lenge man har en riktig avstemt girkasse kan man jo ligge på nær sagt toppeffekt hele tiden eller hva?

 

Og alle biler mister effekt i driverket,så det var jo heller ingen nyhet;)

 

sånn,bare for å få et lite innblikk i hva som er effekt og hva som er dreiemoment...

kjør en runde med bilen din... finn ei lang rett strekning... ligg f.eks. i 2. eller 3.gir.. først ligger du med konstant fart på det turtallet der du har maks EFFEKT... og så pælmer du gasspedalen i bånn...

gjør det samme en gang til,men denne gangen bruker du turtallet der du har maks MOMENT...

 

hvilken av gangene tror du bilen aks'er best?

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår