CoilOver Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Sprayet på hs grunning over overflate som hadde blitt vasket med silikonfjerner. Overflaten var spraybokslakk. Hva pleier årsaken å være til sånne reaksjoner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Så at det også var grunning fra biltema under den hvite sprayboks lakken.. vil tro det er den som hs grunninga reagerte med. Slipte hele greia på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Der har du fått koking, en reaksjon mellom to produkter som ikke tåler hverandre, skikkelige lakkprodukter er som regel for sterke og reagerer når du sprøyter det over sprayboks lakk Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Ja. Huff. Slik har jeg hatt mange ganger. Slip bort absolutt alt før du legger på den nye grunninga. Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Aha, så det er det som menes med koking av lakken. Hadde sett for meg bobler i lakken. Slipte ned kanten en gang for alle. Sikkert ikke så mange som leser denne tråden, men for de som har interessen av det, så har jeg en egen prosjekt tråd gående, hvor jeg daglig oppdaterer fremgangen ved omlakkering av min egen bil. Mitt første forsøk. Tråden følger dag en med demontering av detaljer på bilen, forarbeid (slurvarbeid?) til lakkering med lakksprøyte. http://www.nccn.no/forum/viewtopic.php?t=1314&postdays=0&postorder=asc&start=60 Sikkert masse feil i arbeidet, men er amatør/nybegynner og har det som hobby. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Alt med lakking er interessant. Kommer nok til å følge med på prosjektet. Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TEAMdefcon Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 ']Sikkert ikke så mange som leser denne tråden' date=' men for de som har interessen av det, så har jeg en egen prosjekt tråd gående, hvor jeg daglig oppdaterer fremgangen ved omlakkering av min egen bil. Mitt første forsøk. Tråden følger dag en med demontering av detaljer på bilen, forarbeid (slurvarbeid?) til lakkering med lakksprøyte. http://www.nccn.no/forum/viewtopic.php?t=1314&postdays=0&postorder=asc&start=60 Sikkert masse feil i arbeidet, men er amatør/nybegynner og har det som hobby.[/quote'] Leste akkurat igjennom tråden din nå. Utrolig god worklog:) Har lyst å gjøre det samme selv, men har lite erfaring med lakkering og rust. Siter -89 Audi Coupe 2,3 10v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg