Gå til innhold

CV Stroker 12" vs. 2 x CV V-Max 12"

Ranger emnet

revobaby

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg om du tenker på Stroker 152 eller om du tenker på Stroker PRO 12? Om det er PRO, så vil nok denne knuse V-max ganske langt ned i støvelene med rett amp og nok strøm...

Neida, hadde det vært pro så hadde jeg skrevet pro. Det er nok den vanlige typen, er bare 15år så den beste serien blir litt i dyreste laget, ihvertfall med tanke på hvor mye jeg må bruke på forsterkerkraft til de beistene der.

Det er bare å slippe clutchen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men som sagt så har jeg allerede bestillt 2 stk. V-max 12" og de skal være her om 1 uke. Men jeg lurer på om jeg skal begyne med bygging av kasse nå eller vente til elementene kommer. Jeg har jo ikke noe spesificasjoner eller info om hvor store kassene skal være eller størelsen på bassrefleksrørene eller noe sånt.

Men hvis det er noen som vet hvor store kassene bør være og hvor mange og store porter det bør være hadde det vært fint om dere hadde tatt dere tid til å taste inn litt info om det her. Hadde tenkt å bruke siste delen av sommerferien på litt kassebygging.

Jeg har aldri bygget bass-kasse før og har derfor ingen erfaring med det, men tar gjærne imot tips fra folk som har litt mer peiling en det jeg har. Jeg hadde planer om å bruke "sandwich" metoden hvis noen kjenner til den. Hvor man bruker spon plater innerst og kler med MDF på utsiden.

Hvis jeg bruker 12mm spon innerst og 12mm MDF vil kassen bli avstivet nok?

Jeg vet egentlig ikke av avstivning er, kan noen fortelle meg det?:confused:

Prøver å få mest mulig kunskap før jeg begynner med selve byggingen.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som sagt så har jeg allerede bestillt 2 stk. V-max 12" og de skal være her om 1 uke. Men jeg lurer på om jeg skal begyne med bygging av kasse nå eller vente til elementene kommer. Jeg har jo ikke noe spesificasjoner eller info om hvor store kassene skal være eller størelsen på bassrefleksrørene eller noe sånt.

Men hvis det er noen som vet hvor store kassene bør være og hvor mange og store porter det bør være hadde det vært fint om dere hadde tatt dere tid til å taste inn litt info om det her. Hadde tenkt å bruke siste delen av sommerferien på litt kassebygging.

Jeg har aldri bygget bass-kasse før og har derfor ingen erfaring med det, men tar gjærne imot tips fra folk som har litt mer peiling en det jeg har. Jeg hadde planer om å bruke "sandwich" metoden hvis noen kjenner til den. Hvor man bruker spon plater innerst og kler med MDF på utsiden.

Hvis jeg bruker 12mm spon innerst og 12mm MDF vil kassen bli avstivet nok?

Jeg vet egentlig ikke av avstivning er, kan noen fortelle meg det?:confused:

Prøver å få mest mulig kunskap før jeg begynner med selve byggingen.

Takker for svar

Det ligger en guide her inne,om hvordan du kan bygge en kasse.Ta en titt på den du:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en guide her inne,om hvordan du kan bygge en kasse.Ta en titt på den du:p

Har sett på den, men der står det ikke noe om hvordan man skal plasere porter eller hvordan man avstiver en kasse. Står heller ikke noe om hvor mye demping man bør ha, det kommer vel sikkert ann på hvilket basselement som skal brukes, men hvordan skal dempingen plaseres og hvilke stoffer er best etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til Titus41: Det er Racket ditt som det er film av på realmofexcursion eller ? :P Bare lurte.. hehe til revo: jeg hadde gått for V-Max, en kompis har 2 x de nye 10 vmax i porta kasse, i en volvo S60, med nye 2 kanaleren til cv. låter veldig pent til tross for at han spiller på orginal Volvo CD spiller:P Men de sies jo å være de beste orginal spillerne da så. Lykke til Revobaby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som kvige sier så er det mitt bass rack ja.

Ta en nærmere titt på link

http://minhifi.no/titus41

back to toppic

tror etter å ha litt erfaringer med v-max så må jeg si at de låter absolut penest og best i porta kasse. klart skal selv bygge ny kasse på rommet mitt.. litt spl aktig :) med rom til mobil og en cola boks ved siden av :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med titus der=)

V-maxene syns jeg låter penere og gir mere trykk en én stroker=)

Hadde en gang for litt siden en Stroker 15" i bilen. krevde stooooor kasse og ga likt trykk ca=)

Så jeg ville gått for V-max.

PS: De nye V-maxene trenger ikke såå stor asse heller=) Så da får du plass til litt bagasje oxo;) hehe:D

Nå mener du vel sikkert classic serien av stroker?

- 92 Audi S4 2.2 Turbo

x 98 Audi a4 Avant 1.8 TQBilstereo prosjektSolgt

x 90 Audi 90 coupe 2.3 Solgt

x 91 Lada samara 1.3 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg beregnet ca. kassemål på kassen:thumb

Blir noe rundt 70 x 30 x 30.

Men jeg lurer litt på dette med porter, er det ett fett om jeg har bak eller forran?

Og det anbefales 2 porter som har en bredde på 3,5" til ett element, og det blir litt mye med 4 porter med mindre de skal være bak. Hvis de skal være forran så skal det ikke være fler en 2, men hvor store må de evt. være?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider