froorf Skrevet Juli 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 hvor på svinghjulet i min golf GTI 83'mod kan jeg dreie av gods for og lette det? noen som vet.. -frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet August 2, 2003 Rapporter Share Skrevet August 2, 2003 Du kan dreie av mye gods der hvor ikke clutchen "biter". Vent til yrkesskolen starter igjen og stikk innom maskin og mek. De gjør det sikkert gratis. PS! Det bør kanskje gjøres av en på VKI som har sett en dreiebenk før;) Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet August 2, 2003 Rapporter Share Skrevet August 2, 2003 Hva er hensikten med å lette svinghjulet ? Får du noe merkbar effekt av det ? Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet August 2, 2003 Rapporter Share Skrevet August 2, 2003 Den vil reagere mye kjappere når du gir gass, men den kan bli litt mer fintfølende når den sviver. Blir mer følsom på gassen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
froorf Skrevet August 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2003 Originally posted by ManiaCoupe Du kan dreie av mye gods der hvor ikke clutchen "biter". Vent til yrkesskolen starter igjen og stikk innom maskin og mek. De gjør det sikkert gratis. PS! Det bør kanskje gjøres av en på VKI som har sett en dreiebenk før;) erfaring er ikke noe problem. min far er goft hendt med både dreiebenk og fres -frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet August 3, 2003 Rapporter Share Skrevet August 3, 2003 Originally posted by SunnyGTi2.0 Den vil reagere mye kjappere når du gir gass, men den kan bli litt mer fintfølende når den sviver. Blir mer følsom på gassen... Også mister den turtal fortere Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Originally posted by maxgets Også mister den turtal fortere må ikke slippe opp gasspedalen da ;) Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Originally posted by maxgets Også mister den turtal fortere Noen som har spillt litt mye PS2, kanskje...... :cool: Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 mister forsåvidt litt av dreimomentet også. må nok regne med å gire ned litt i oppoverbakkene, men gøy med freshere gassrespons :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Er det så merkbart at det er verdt jobben?? Har noen bilder av et før->etter tilfelle, så man kan se forkjellen på svinghjulet? Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espentan Skrevet August 4, 2003 Rapporter Share Skrevet August 4, 2003 Originally posted by Bullit mister forsåvidt litt av dreimomentet også. må nok regne med å gire ned litt i oppoverbakkene, men gøy med freshere gassrespons :D Nja, det er ikke riktig - svinghjulet generer ikke dreimoment, så dreiemomentet ut til hjulene vil være det samme. Tunge svinghul er laget for å hjelpe gamle damer med å kjøre igang, siden momentet som finnes i svinghulet når det roterer gjør det litt vanskligere for en stakkars kløne å kvele motoren. Om du har svinghjulet ute er det bare å sette igang å dreie. Får du av ett par kilo merkes ganske godt, men vær forsiktig så du ikke fjerner materiale på steder som svekker stivheten i svinghjulet - sånt kan det bli stygge havari av... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.