Gå til innhold

Forsikring på golf gti?

Ranger emnet

R|ppeR

Anbefalte innlegg

holder på og skal kjøpe bil om ikke så alt for lenge....har veldig lyst på golf gti !!

men hva koster det å forsikre Golf Gti for en 18 åring da??

Hva betaler dere som har Gti`er??

Stor forskjell på 8v og 16v??

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Når eg kjøpte min, spurte eg hos flere forsikringsselskap, men få av intr. i å ha meg. Det ble med at jeg satte den i fattern's navn. Da ble den 3000-3500... trur eg det var.

Spurte samtidig hva den ville bli på meg, da ble den over 6000,- med delkasko, og 17000,- med full kasko....

Eg annbefal deg tell å "ta runden" og høre, og husk å ta med dem lokale alternativene, ikke bare de store gutta!... Husk også å sammenlikne premie/etter-skade-egenandel, da dette varierer MYE...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk spør om hvor mye det koster å forsikre en bil, det avhenger av så veldig mye.. Hvorfor ikke bare ringe if eller noen andre forsikringselskaper å spørre hva de ville koste...

Jeg kjører 95mod golf cab, If skulle ha 37000kr for å forsikre den i mitt navn, SYKT...

Det er ikke personelig ment til deg...

Men billigste utvei er å sette bilen på mor eller far...

Lykke til med bil kjøp...

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gti 16v -86 mod.

fri kjørestrekke

på meg (22 år)

30% bonus

10 000 i ekstradekning på fastmontert ekstrautstyr

5972 Nkr.

Edit: glemte å si delkasko

:)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort

Registrer bilen på deg selv du.. Lønner seg å begynne å samle bonuspoeng, til du skal kjøpe en nyere bil reg. med kasko. Det kan fort bli dyrt uten 60-70% rabatt.

Hoho!

Glem den!

Jeg sjekka på meg selv. Golf Gti 16v, garasje osv osv. 20%. 20000kr fikk jeg av gjensidige.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Hoho!

Glem den!

Jeg sjekka på meg selv. Golf Gti 16v, garasje osv osv. 20%. 20000kr fikk jeg av gjensidige.

Var det med kasko? Lønner seg ikke med kasko på en sliten 16V får ikke igjenn noe lell, men en 16V kun ansvar på søskenbarne mitt, var vel 5-6000 kr i året.. og da får du igjenn ungdomstilegget hvis du kjører skadefritt til du er 24 eller 25 år..

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort

Registrer bilen på deg selv du.. Lønner seg å begynne å samle bonuspoeng, til du skal kjøpe en nyere bil reg. med kasko. Det kan fort bli dyrt uten 60-70% rabatt.

Hvorfor vil det lønne seg??

Dyrere forsikring og hvis du kræsjer taper du jo den opsparte bonusen...

Så da ble ikke forsikringa så veldig mye billigere alikevel....

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jackass

Hvorfor vil det lønne seg??

Dyrere forsikring og hvis du kræsjer taper du jo den opsparte bonusen...

Så da ble ikke forsikringa så veldig mye billigere alikevel....

Det er jo ganske opp til sjåføren om han har tenkt å vrake bil eller ikke da.. Hvis du er uheldig og raser på skogen, får du enkelt og greit ingen ting igjenn på ei ansvarsforsikring. Med kasko på en gammel gti, blir det ikke mye igjenn å få, etter at du har betalt egenandelen. di delene som eventuelt er hele og vrakpanten er med stor sansynlighet mere verd.

Hvis du torpederer noen andre, hjelper ikke kasko. Men greit, hvis du har planer om å krasje, kjør bilen med mammas navn i vognkortet. Men du får jo aldri spart opp bonus til du skal kjøpe en S4 2.7 Bi-turbo da(som er min drøm). Kan jo regge den i mors navn og ;) Da er det vel greit med kasko og 70-75% bonus..

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider