Blæddis Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Hallå. Lurer på om det er noen i vårt langstrakte land som har Pg M100 til salgs? Har en kompis som driver å leter etter en slik. Han har M44 og M25 ifra før, så han mangler likså (prikken) over (i èn) Alt av interesse........ Vet Matador her på forumet har, men han har vel samme filosofi som kompisen min:): Så han selger vel neppe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Hallå.Lurer på om det er noen i vårt langstrakte land som har Pg M100 til salgs? Har en kompis som driver å leter etter en slik. Han har M44 og M25 ifra før, så han mangler likså (prikken) over (i èn) Alt av interesse........ Vet Matador her på forumet har, men han har vel samme filosofi som kompisen min:): Så han selger vel neppe! Ikke for å deprimere kompisen din, men hvorfor kjøpe så mange forsterkere med såpass ordinær lyd og effekt som PG M-serien. Greit at designet er fint og at HiFi-klubben hypa dette merket greit opp på 90-tallet, men f.esk Alpine-forsterkere fra samme periode (V12 serien) spiller renere og bedre. Har hatt både M50 og M100 i hver sin og samme installasjon og ble ikke imponert. For slakt delefilter og mye sus! Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ali-G Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 http://cgi.ebay.com/Phoenix-Gold-M100-Car-amplifier-1000-watt-2-ohm_W0QQitemZ140018498159QQihZ004QQcategoryZ79820QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem ...dersom han klarer å overtale denne karen til å sende den til Norge så :) Forresten noen som vet hva en brukt M44 i strøken tilstand er verd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Ikke for å deprimere kompisen din, men hvorfor kjøpe så mange forsterkere med såpass ordinær lyd og effekt som PG M-serien. Greit at designet er fint og at HiFi-klubben hypa dette merket greit opp på 90-tallet, men f.esk Alpine-forsterkere fra samme periode (V12 serien) spiller renere og bedre. Har hatt både M50 og M100 i hver sin og samme installasjon og ble ikke imponert. For slakt delefilter og mye sus! det må være din personlig erfaring... jeg har selv deltat i Nasca konkurranser med Alpine i 90 årene men til dagli brukte jeg PG... Eldre PGer låt mye bedre en datidens Alpine. Selv om alpine nå i siste tiden er kommet med sine F1 serien med "triple darlington" utganger, var dette allrede "standar" for både PG, SS, PPI i 90 tallet... har diverse serier av PG og den dagen idag spiller de bedre enn mye nytt som er på markedet. Ellers de "slake delefiltre" var jo siste nytt med 12-18dB steilhet, selv den dagen idag er det mange merker som har 12-18 som standar og bedre merker leverer med 24dB... en ting som er sikker er at "shitt inn= shitt out" fra PG forsterkere.... de fleste forsterkere susser en del om man skrur gain på max men litt enklere med dagens "high voltage output" spillere med 4 volt eller mer på utgangs signalene. :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blæddis Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 det må være din personlig erfaring... jeg har selv deltat i Nasca konkurranser med Alpine i 90 årene men til dagli brukte jeg PG... Eldre PGer låt mye bedre en datidens Alpine. Selv om alpine nå i siste tiden er kommet med sine F1 serien med "triple darlington" utganger, var dette allrede "standar" for både PG, SS, PPI i 90 tallet... har diverse serier av PG og den dagen idag spiller de bedre enn mye nytt som er på markedet. Ellers de "slake delefiltre" var jo siste nytt med 12-18dB steilhet, selv den dagen idag er det mange merker som har 12-18 som standar og bedre merker leverer med 24dB... en ting som er sikker er at "shitt inn= shitt out" fra PG forsterkere.... de fleste forsterkere susser en del om man skrur gain på max men litt enklere med dagens "high voltage output" spillere med 4 volt eller mer på utgangs signalene. :) Jepp klart at hele installasjonen betyr masse for hvordan PG forsterkerne låt, men var i hvertfall veldig greit å sammenligne for meg da jeg bytta ut PG M50 på frontsettet med Alpine MRV-T500 og lyden ble mye bedre. Suset fra M10 kom ikke bare med max gain, men også med halv gain og også når man stilte opp bassen. Mulig det var signalet fra min Alpine-spiller den ikke likte, men slik var det nå i hvertfall. Har endel PPI amper liggende fra samme periode og de spiller etter min mening mye bedre. Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 har også ikke tenk å krangle med deg men et av svakhetene med M serien er faktisk spenningsforsterker delen som kan gi støy, særlig i M44, M50 og M100. Som sagt skal ellers være bedre krets løsning på PG enn Alpines -har reparert mye av begge deler og modifisert de også- . Desuten er "kortere" signalvei i PG og kraftigere strøms forsyning. ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blæddis Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Ingen som har m-serie, eller ms osv?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dungeon Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Jeg har en PG m100 - hva vil du by for den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansi_199 Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 har 2 stk zx500.1zx 450.1 m100 og phoenix gold reactor!! hva vil du ha!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blæddis Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Er disse forsterkerne i drift, eller kaputt?? Litt info om zx- forsterkerne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blæddis Skrevet August 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Vet ikke hva en slik forsterker er verdt. Interesert i bytte? Har Autostudio x1000, x2000 og Lanzar Opti2000 hvis det skulle være interesant M100 som er interesant for min del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg