Gå til innhold

Turbo på 626 2.0I 16v

Ranger emnet


RST

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HKS SSQV kvitrer jævlig bra! Den boost-retarderen, hvorfor er det per 1000 RPM den stiller tenninga tilbake, og ikke per psi/bar turbotrykk? En tommelfingerregel jeg hører er at tenninga skal en halv grad tilbake per psi ladetrykk. Hva skal du gjøre med veivhusventilasjonen? Ikke mye trivelig med overtrykk der nede når stemplene kommer ned. Er folk som har renset ringlandene på stemplene sine på grunn av dette. Ellers er det også vanlig å bytte til et hakk kaldere plugger når en turbokonverterer en sugemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt ut de hks-ventilene.. Skal ha en slik! Får de for rundt 1400 fra statene! Fikk høre at jeg også kunne ha større åpning på pluggen. kan dette stemme? Men hvordan blir det hvis jeg kjører to-stegs turbostyring? Tenkte jeg skulle kjøre tilnærmed uten trykk til vanlig, og peise på med trykk når jeg har bruk for det! :D Har ikke tenkt på det med veivhus-ventilasjon, men er vel ikke så rart.. Er ikke akkurat verdensmester med motorer.. Lærer mens jeg holder på :) Kaldere plugger kan jeg jo få tak i!

KICK ASS!

*90 Nissan 200 SX

*86 Ford Escort RS-Turbo

*87 AUDI 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe kjempeidé å ha større åpning på pluggene, iallefall ikke uten en kraftigere coil. Dette er fordi det er enorm motstand mellom de to punktene i pluggen der gnisten skapes når stemplet har komprimert luft og bensinblandingen. Det er liksom mye "masse" gnisten må gå igjennom for å komme frem til den andre polen. Og hva skjer så når en plutselig har en turbo som fyller sylindrene med enda mere luft (og dermed bensin?) - jo, motstanden blir enda høyere.

 

Jeg mener iallfall det at en ikke skal ha en masse knapper og dritt i kupéen, det gjør kjøringa enda mere komplisert enn den trenger å være. Dropp derfor 2-stegskontrolleren. Du vil sjønne hvorfor når en 325 flyver forbi deg, og du bare trenger å plante fjøla i torpedoveggen for å få fart på sleden, istedetfor å måtte trykke på en bråte med knapper og brytere før du er klart til å leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Takk for svar! Vanlig åpning altså, så boost-retarderen er en bedre ide eller?

Skal ha en turbo regulering, men har ikke helt bestemt meg for hvilken.. har sett meg ut en grei en, Greddy profec a.. En enkel sak, som gjør at trykket kommer tidligere...

btw, 325 kjører jeg fra allerede så.. (e30 vel å merke) :D

KICK ASS!

*90 Nissan 200 SX

*86 Ford Escort RS-Turbo

*87 AUDI 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 88mod 626 2.0i 16v som jeg har montert turbo på.

 

Har montert intercooler fra en mondeo turbodiesel, oljekjøer, ny (mindre) radiator for å for bedre plass, byttet til gele batteri som er flyttet bak(også for å få bedre plass). Montert trykkbryter og ekstra dyse i innsug før gassspjeld. Har også montert lambda sensor (anbefales). Ikke senket kompresjon.

 

Orginalinnsprutning ser ut til å klare ca 0.2 bar. men har kjørt med 0,5 bars trykk med ekstra dyse. ved 0,4-0,5 bar begynner tenningsbank.

 

Har planer om å montere vanninsprutning, håper på å kunne kjøre med 0,5 bar trykk uten tenningsbank. Det er foreløpig nok. Har en pumpe som klarer å pumpe 1 bar. Noen som har erfaringer med vanninsprutning?

 

Hadde problem med at clutsj slurer, klarer ikke dreiemoment.. holder på å jobbe med bil nå, bl a. bytte clutsj.

 

Tips: http://www.powerpage.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tb2

Har planer om å montere vanninsprutning, håper på å kunne kjøre med 0,5 bar trykk uten tenningsbank. Det er foreløpig nok.

 

 

ikke bedre å satse på mindre kompresjon og mer trykk istedet? så får du lufta kjølt med IC og du forebygger tenningsbank...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Kan jo fortelle litt om hva som skjedde med dette prosjektet..

Solgte mazdaen min i høst, da jeg ikke gidda vente på turbo-konverteringen, som tok litt tid for å si det sånn..

Solgte turbo-kitet jeg hadde til en kompis med tilsvarende bil..

Rundt om november var dette montert i hans bil...

Opsettet ble ihi rhb4 turbo med komplett slangesett og intercooler fra probe 2.2i turbo. Doble kobberpakninger ble montert for å senke komp, tillegssprut, bensintrykksregulator og turbo xs dump også.. Motstand i eksos ble minket..

Kjøres vel med 0,8 i trykk, og har funket helt fint uten antydning til tenningsbank hittill.

KICK ASS!

*90 Nissan 200 SX

*86 Ford Escort RS-Turbo

*87 AUDI 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haru solgt go bilen???? :eek:

 

Sku sagt ifra så sku jeg kommi oppover og henta den tilbake :D

 

Artigste bilen jeg har hatt til den prisen der hvertfall.

 

Fikk nå mere stell av deg enn av meg hvertfall så du har vel gjort en god innsats for at den skal være på veien noen år til!

 

Ruster vel ikke heller oppe i nord så ;)

2003 A4 1.8 TQ

2001 Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok solgt ja.. Men ikke langt unna.. Solgte til en kompis!

Mye bil for penga ja! Litt kjipt å selge den da, hadde nettopp fått på 18" felger!

0 rust! Det som var av overflaterust under tok jeg før jeg solgte den!

KICK ASS!

*90 Nissan 200 SX

*86 Ford Escort RS-Turbo

*87 AUDI 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår