Gå til innhold

Startbonus i forsikringsselskap?

Ranger emnet


speedfile

Anbefalte innlegg

For ikke lenge siden forsikra jeg min første bil og fikk en startbonus på 20%(gjensidige), prata med onkelen min, han mente jeg skulle ringe rundt og sjekke med andre selskap om å få en høyere startbonus. Han hadde hørt om opptil 50% i startbonus.

Noen som vet om selskap som gir høy startbonus, tenker da å forsikre der jeg får høyest startbonus i et år eller hva som kreves for å sikre seg den bonusen, før jeg evt. flytter forsikringa tilbake til gjensidige igjen.

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker meg Alderen din er veeeldig avgjørende her.

 

Har og hørt om folk som har fått 50-60% startbonus når dem tegner bilforsikring.

 

Men da snakker vi om folk gjerne 35-40++ år som har hatt lappen lenge, og kjørt bil lenge, bare den har vert forsikret under andre folk.

 

Vist du er 18-20 år gammel, fersk bak rattet, og ellers ikkje noge relevant erfaring i traffikken, så skal du ganske enkelt være veldig flink til og selge deg selv for å ordne en slik deal. (Mener ikkje seksuelt, men flink og snakke for deg)

 

 

Edit:

SR Bank gir 30% for førstegangs forsikrere, vist du er medlem i LO.

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så er alderen veldig avgjørende, men hvis du snakker med de litt mindre forsikringsselskapene så kan det hjelpe, feks gjensidge har veldig strenge regler ang det, men det kan hende at de mindre selskapene ikke har så strenge regler og du kan klare å snakke deg til det

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du f.eks har kjørt firma bil i noen år før du forsikrer en egen bil på deg selv og får firmaet til å skrive at du har kjørt bil skadefritt i f.eks 2 år så får du startbonus på 40%

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prata litt med noen andre, de og mente det hadde en del å si hvor gammel du er.

 

Ringte litt til andre selskap, if ville gi meg 20% de og, men.. de ville ha 37000 i året, for en 520 på en 20åring.. ??? crazy!

Holder meg til gjensidige foreløbig. :)

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du f.eks har kjørt firma bil i noen år før du forsikrer en egen bil på deg selv og får firmaet til å skrive at du har kjørt bil skadefritt i f.eks 2 år så får du startbonus på 40%

 

"Den har vi ikke sett";)

-Olsen-

93`Vectra

ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår