porsche924 Skrevet Juni 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2002 Jeg kjøpte min 924 i fjor høst for 3000 spenn på Randaberg utenfor Stavanger. Bilen ble importert fra England som flyttegods til Norge i 93. Jeg visste at bilen hadde problemer med å gå og har stått i sju steiner siden 1997 i en carport der sjøsprøyten sto inn, og at den hadde vært på verksted flere ganger uten at de fant feilen. Men jeg hadde fremdeles tro på at vi kunne fikse driten, siden forrige eier kjøpte den i samme stand i 97 for kr 35000,- Først fant jeg ut at bilen fikk for lite bensin ved kaldstart, jeg skiftet kaldstartdysa, men det ble fortsatt ikke bedre. Jeg og pappa (jobber i Biltilsynet:ssip: ) prøvde å slepe bilen i gang og klarte å få start på to sylindre etter 3km tauing. Etter å ha hatt bilen i gang i en time begynte den endelig å gå på alle fire. Jeg tenkte det bare var drit i systemet som forsvant da jeg fikk den til å gå, så jeg helte på dyserens osv...... Det viste seg at det skulle ikke være så enkelt. Jeg lot bilen stå til over jul før jeg begynte å skru litt igjen. Vi fant ut at det kunne være termotidbryteren som var ødelagt, for den skal gi motoren ekstra mye bensin de 4 første sekundene ved kaldstart. Plutselig knakk startmotoren i to, for da hadde vi kinnet litt for mye, så var det inn med en ny. En vakker dag da jeg kom hjem fra skolen fant jeg ut at jeg skulle demontere toppen for å se om topp-pakningen kanskje hadde tatt kveld, men nei, det var riper i sylinderveggen i sylinder nr. 3. Så var det til å plukke ut resten av motoren og plukke den i småbiter. Blokka tok jeg med meg på skolen og borret den. Jeg spesialbestilte nye stempler fra Tyskland til 1175,- stk. og skal nå begynne å montere motoren igjen. Bilen bør (SKAL) bli ferdig til jeg blir 18 år i november, men det er også mye som skal gjøres med det utvendige utseende, som f.eks: Nytt panser og den ene forskjermen, sveise rust, kjøpe felger, senking, hellakkering osv.. Det blir mye utlegg på bilen men jeg regner ikke med å tape penger på den, i topp stand ligger de på rundt 60000,- Her er noen bilder av bilen (gliset):D : Siter Terjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Juni 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2002 For å se bildene dine må man logge seg inn på msn.no siden MSN ikke tillater direkte linker til bilene. Hvorfor så du ikke på muligheten for å bruke en 5 syl. motor fra Audi i bilen din ?? Det skal visstnok være mulig å få tilpasset mot orginal Porsche girkassen. (Det hjelper også å ha noen på innsiden som kan godkjenne bilen etterpå :D) Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche924 Skrevet Juni 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2002 Jeg vurderte det også. Jeg tenkte på 2.2 turbo maskinen til S4. Men alt dreier seg om penger, som jeg altså ikke har mye av. Men kanskje engang jeg har lyst, og har god råd, at jeg finner på noe.:cool: Siter Terjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche924 Skrevet Juni 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2002 Det er heller ingen problem å tilpasse motore til girkassen, for den er jo bak!:D (Bedre vektfordeling) Siter Terjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet Juni 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2002 Artig bil. Skulle jeg handlet på nytt i dag, hadde jeg kanskje valgt 924, men helst en S med 2.5 literen. Lykke til med å få bilen i stand. Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche924 Skrevet Juni 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2002 Jo Takk!!! Ska nok få den til ja!!! hapyhappy Siter Terjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet Juni 25, 2002 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2002 har du vært inne på denne websiten ? http://www.924.org/ er endel bilder og tekniske tips der. Eller så er det vel endel tips på rennlist.com eller http://www.pelicanparts.com Leste forresten om en 924 som var hot'et opp med kompressor, tror det var i "911 & Porsche world" eller muligens i "excellence" Carrera GT styling hadde vel ikke vært helt feil... men det koster sikkert litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche924 Skrevet Juni 30, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2002 Originally posted by 964C2 har du vært inne på denne websiten ? http://www.924.org/ er endel bilder og tekniske tips der. Eller så er det vel endel tips på rennlist.com eller http://www.pelicanparts.com Leste forresten om en 924 som var hot'et opp med kompressor, tror det var i "911 & Porsche world" eller muligens i "excellence" Carrera GT styling hadde vel ikke vært helt feil... men det koster sikkert litt. Jeg liker ikkje skjermene på Carrera GT'en, det ser ut som de er klistret på. Siter Terjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet Juli 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2002 men det er vel slik en gateregistrert racer skal være? BTW... nå er min påsj endelig i Norge, forhåpentligvis får jeg hentet den i begynnelsen av denne uken.. og så må jeg starte papirmøllen og sponse STATEN med engangsavgift.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JapseJon Skrevet Desember 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2002 Ga du opp alt sammen? Ser du skal selge bilen din. Hvorfor det? http://www.924board.org Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet Desember 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2002 Originally posted by JapseJon Ga du opp alt sammen? Ser du skal selge bilen din. Hvorfor det? http://www.924board.org Han lider av kronisk latskap.. Har prøvd å piske han igang, men til liten nytte.. :rolleyes: Han finner nok tilbake arbeidslysten før bilen blir solgt vil jeg tro. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.