angstkid Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Hvis man tror man har sprekk i blokka... er det noen måte man kan finne ut det på for å være helt sikker? Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Hvis man tror man har sprekk i blokka... er det noen måte man kan finne ut det på for å være helt sikker? Det merker du.. og viss du lukker om panseret, og ser på blokka, så skal det vel ikke være så vanskelig å se det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Det merker du.. og viss du lukker om panseret, og ser på blokka, så skal det vel ikke være så vanskelig å se det.. En viss sprekka ligger i ei sylinder? edit: mente bare at han ikke har forklart noen symtomer, eller hvliken motor det er enda.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 den lekker en god del olje, olje i kjøleveska (topp-pakninga er bytta for en uke sia).. dessuten er det en turbo som står i veien, så får ikke sett ordentlig uten å ta av den.. det kan også være returrøret fra turboen som ikke er ordentlig på plass i blokka, men tviler. Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 hvilken motor er det? ta en real motorvask, så starter du den å kikker nøye etter en lekasje! Da er det som regel ganske enkelt å se det! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 den lekker en god del olje, olje i kjøleveska (topp-pakninga er bytta for en uke sia).. dessuten er det en turbo som står i veien, så får ikke sett ordentlig uten å ta av den.. det kan også være returrøret fra turboen som ikke er ordentlig på plass i blokka, men tviler. kan være det, eller kanskje bunnpanna di som lekker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 b230ft, 94'mod.. kan også nevne at det koker noe voldsomt i kjøleveska, selv etter rolig kjøring.. Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 kan være det, eller kanskje bunnpanna di som lekker? bunnpanna er sjekka, og det var ingenting galt der:) Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Muli toppen din er skjeiv:( ? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 hva er grunnen til at toppakningen ble skifta da? Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Muli toppen din er skjeiv:( ? toppen ble bytta sammen med topppakninga, så den er i god stand, 100%sikkert.. Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 hva er grunnen til at toppakningen ble skifta da? de sa det på volvo, at siden det var olje i kjøleveska og den brukte mye mer kjøleveske og olje enn normalt, så var de ganske sikker på at topppakninga var gåen.. Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 toppen ble bytta sammen med topppakninga, så den er i god stand, 100%sikkert.. kan jo fortsatt være skeiv da, hvordan vet du at den ikke er det? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 kan jo fortsatt være skeiv da, hvordan vet du at den ikke er det? plana, og sett over det meste.. Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 hmm om du har mye olje i vannet kan det komme av at når du skiftet toppakningen kansje det da rant no dritt ned i kjølekanalene?? ellers når du får fryktelig komp i ekspansjons tanken tyder det jo på at du har sylinder kompresjon til en av vannkanalene.. dette kan komme av, ujevn topp, defekt toppakning, mulig for dårlig rengjort blokk når toppen ble montert, ujevn blokk, eller sprekt sylindervegg... som jeg kan komme på hvertfall. er mulig å teste litt ved å fylle opp ekspansjons tanken og kjøre trykkluft ned i sylinderene, en etter en. og der feilen er vil du få bobler i tanken. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.