Gå til innhold

lite spørsmål om lukket kasse

Ranger emnet

infested

Anbefalte innlegg

hva er forskjellen når du har bassern "utenfor" kassen.. altså att bassern peker innover mot kassa sånn att du ikke ser fronten.. du ser bare bakenden.. resten er inni kassen

og att bassern er inni å peker utover fra kassa.. altså når hele bakenden er inni.. å du ser bare fronten.. akkurat som en bassreflekskasse bare att den er lukket..

jeg ser mange har bassern utenfor.. å hvorfor det?..

er mine pioneer 3004spl konfortable med "utenfor" kassen?

takker for svart

mvh thomas

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine på montert "feil" vei, grunnen min er at kassa ble så flat bakover der elementet skulle inn at det var ikke plass til tradisjonell vei inn.

også er det mange elementer med tøffe magneter vettu, er for synd å gjemme disse inni en kasse :)

snur du elemetet med magneten ut av kassa bør du fasevende subwooferen så den spiller rett vei i forhold til kassa.. pluss til minus og minus til pluss

lyden har ikke jeg hørt forskjell på, men har hørt at noen "billige" elementer ikke tåler denne type montering.

ang. dine pioneer 2004spl.. har null peiling, men antar at det vil funke... men ikke ta mine ord for gitt på det området :|

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. for å justere volumet inne i kassen (selv om det er lite).

2. for å endre utseende.

3. noen elementer kan få en del ulyder vet å gjøre dette pga det sannes blåselyder.

edit: 4. alle elementer "tåler" denne monteringen, saken er bare at noen kan gi ulyder (ofte pga formen på chassi og spoleventilasjonshullet på magneten). og alle er desverre ikke like lett å få til å bli tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på åssen dette låter med mine alpine type R?? (ny versjon) hmm noen som har prøvd dette med disse elementene??

eneste jeg har hørt er at lydtrykket minskes med å snu elementet

Er i grunn ingen froskjell på slik montering. Og når det gjelder lydtrykk kan man enten gå opp eller ned. Eller bare ikke få noe forskjell.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo egentlig bare til å prøve hvordan det låter.. Er jo ikke verdens største jobb å skru inn og ut noen festeskruer i elementet.

Er vell også gjerne et tema om å fasevende subben hvis du skal ha den med magnet ut. Men finnes vel egentlig ingen fasit.. Blir vell best å prøve forskjellige løsninger...

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider