Gå til innhold

SRT-10 vs Integra Type-R

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Neeeii, men kunne ikke la være..Holdt på å gå rett til helv... med meg også på søndagen.

Når jeg endelig fikk stoppet så var jeg 0,5mm fra muren på depostrekka.... Har en filmsutt. Skal se om det er mulighet for å legge den ut snart..

Har du fått lagt ut filmen nå? :) Sikler etter å se! Hehe. Godt at det gikk bra med deg og bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 499
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei hei!

 

tenkte bare å infomere om at filmen er på vei men pc'n min er litt klikk og jeg skal få lagt ut den om ikke lenge. kan forøvrig informere at jeg satt på under kjøringa og DET VAR VEEEEEELDIG nære på at det smalt i muren. jeg var små nærvøs etterpå.. hehe men det var moro for å si det slik. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

 

tenkte bare å infomere om at filmen er på vei men pc'n min er litt klikk og jeg skal få lagt ut den om ikke lenge. kan forøvrig informere at jeg satt på under kjøringa og DET VAR VEEEEEELDIG nære på at det smalt i muren. jeg var små nærvøs etterpå.. hehe men det var moro for å si det slik. :thumb

 

 

Har du sovna Raymond?

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sovna Raymond?

 

nei da,ikke sovnet, bare vært en ferie tursit om dagen, hvert ei uke i amsterdam så har desverre ikke rukket å lagt inn filmen enda, men en kompis kommer i kveld og skal hjelpe meg med å legge inn programvaren på tlf'n inn på pc'n så det drøyer ikke lenge nå!!

 

 

(beklager vente tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der, da har jeg omsider fått lagt inn programmet og lagt det inn på pc'n min.

 

kvaliteten er ikke av den beste så det er bare å beklage. men en ser da stort sett hva som skjer.

 

Har aldri lagt ut en video før så dette er nytt for meg. men vi prøver.

 

her er videon. varer i ca 5 min :

 

http://smg.photobucket.com/albums/v652/rayander/Pearl%20Dream/?action=view&current=MOV00050.flv

 

:wonder: hmm,men hvorfor er det ikke noe lyd?? det aner jeg ikke. noen som kan hjelpe meg eller vet hva jeg har gjort galt der...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holoy!

 

Synd at ikke lyden kom med.... Den er vel det kuuuleste.

Du skreik jo mye mere enn meg da det holdt på å smelle..he he..

 

jo a,skrek en del men akk i det vi "nesten" treffer muren skriker du høyest,blir bare stum jeg da og kameraet går ned pga oppbremsingen,men ja jeg var en smule små nærvøs og redd etterpå,synd og skulle være så uheldig å knuse en slik front....

Bilen er jo rett og slett bare helt sinnsyk!

 

Gleder meg til dine nye "moods" er gjort. da tar jeg med et skikkelig videokamera neste gang jeg får lov å sitte på :hellothere: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr du det'a... etter den turen...?

 

ja da det skal jeg tørre vettu. synes det bare er helt rått jeg, og bare sitte der og kjenne du "ratter det gedigne kjøretøyet" av en bil (eller skal jeg si lastebil) på bana. du skal ha all creeds ja for at du hvertfall ikke lar bilen stå og støve og samle sot i potta

:win

 

har en video til av en av de siste rundene vi kjørte men det skjer ikke så mye her,bare litt burnings på strekka som jeg nesten ikke rakk å få med.

 

http://smg.photobucket.com/albums/v652/rayander/Pearl%20Dream/?action=view&current=MOV00051.flv

 

skal som sagt få sjekket litt med det med lyden. :wonder: skjønne ikke dette helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har lest denne tråden nå og jeg har en del kommentarer.

 

1) Jeg har kjørt mot Type-R på 0-201 (street legal, bracket)

 

Det var vått (regn)

Info om Type-R'en:

285hk Compressormatet

 

Ps. det var en CIVIC type R tror jeg.. Den lignet nesten på en yaris, bare at den så ut som den var designet i fylla.

 

Han hadde da manuell og jeg kom med min Volvo 242.

Volvoen min har 220hk/280nm ca. Sugemotor og autolat.

 

Det er da snakk om ca. samme vekt (han veide vel litt mer, siden jeg har fjernet lyddemping, baksete, etc. og er da nede i ca. 1150kg tror jeg).

 

Såvidt jeg har skjønt, veier en slik type-r ca. 1250kg(?).

 

Skal jeg ikke påstå jeg er verdens beste sjåfør! Han vant duellen, pga. han var raskere i reaksjonstid.

 

Han vant med 0.02 sekunder, jeg var 0.2 sekunder tregere på reaksjonstid.

Ergo. Akset jeg 0.18 sekunder raskere enn han fra 0-201, på vått føre.

 

Da er han meg overlegen med ca. 65hk og compressormating vs. sugepower.

(obs. jeg vet ikke noe om NM tallene hans)

 

Mitt poeng: For all del, han hadde 285hk, men han fikk ikke grep. Han spant og spant, mens jeg akset og halte innpå (hadde jeg vært flink sjåfør, hadde jeg i dette tilfellet vunnet).

 

2) Jeg kjørte også mot BMW M3 med 385hk.

Da kjørte M3'en på 10.03 og jeg kjørte på 10.3

Etter jeg spurte BMW-sjåføren om det var en ekte M3, sa han at han bomgiret, glemte den stod i manuell, havnet på turtalls-sperren, etc.

 

Mitt poeng: Sjåfør har mye å si. Med 385hk og masse hjelpe-elektronikk (launch-start, m.m) burde han vunnet, selv om han hadde startet en uke etter meg :P (selv om han har 1600kg (?) vs 1150kg)

 

3) Jeg kjørte også mot amcar!

Ja, jeg kjørte mot (og vant mot) vestlandsmesteren i streetlegal..

 

Jeg er amatør på bane, det skal sies og bilen min er ikke idèell enda, iht. justering av momentstag, m.m.

 

Eneste grunnen til jeg vant, var at det regnet!

Jeg hadde akkuratt "passelig" med effekt, mens han amcar fyren spant minst 50 meter!! Jeg akset først fra han rimelig bra, etter mine 10-15 meter med spinning, men så etter ca. 70 meter, halte han bra innpå. Jeg vant med kanskje 1-1.5 billengder.

 

Han tok det med et smil, kom bort å sa jeg kjørte bra, etc.. Hyggelig kar.

 

---

 

 

Ps. Mine tanker her var ikke å si at min Volvo er verdens beste, at Amcar suger eller at Honda suger.

 

Jeg bare støtter meg bak de som sier at sjåfør har mye å si, men også har man ting som VÆRET!

 

Jeg tror honda'en har størst sjanse om det er vått på bane, mens amcar'en har størst sjanse om det er tørt.

 

Jeg mener at jo kraftigere motor man har, jo mer kreves av føreren.

Jo mer bilen er oppsatt for bane, jo mer kreves av føreren.

Med en "halvrask bil", kan man i noen tilfeller vinne over biler som i teorien bør være mye raskere, om forutsettninger er til stede (som feks. regn!).

 

Jeg skulle nok klart å kjørt en del raskere med manuell gir, da jeg kunne styrt giringen selv, men jeg er fremdeles en AMATØR på streetlegal, som hadde flaks med været og vant mot en profesjonell med sikkert 3 x så stor motor som meg...

 

-- ellers --

ellers, mener jeg trådstarter snakker mye imot seg selv.

Først snakker han om at han kjøpte bilen av en han kjente, pga. han visste den hadde blitt behandlet bra, etc. Så forteller han om dårlig bremsevæske, råttne dekk, etc. (tegn på mangel på vedlikehold).

 

Etter det, skryter han over at han har skamkjørt bilen i mange år, selv før han kjøpte den. At han til og med har mistet lappen i den bilen, før han eide den.

 

Det er jo også snakk om at bilen er verdens beste på bane (more or less), at ingen andre honda'er kan måle seg, at den er så "tilgivende", m.m.

 

Men, men..

 

Jeg mister litt "medfølelse" angående kræsjet, pga. tidligere utsagn som:

Var på Trackday på Rudskogen istad og der fant jeg kjente figurer på forumet vøtt!! Hehe... Dessuten kjørte jeg 1,12,01 runder med 4år gamle dekk og understell fra 1998 :(

 

En som knuuuste Porsche Cayman sin der.. Synd! Rett i veggen så det sang.. Hæhæ.. Deilig å se på.

 

Så nå skal Tein coiloverkit'et på.. Blir moro!

 

 

Det er jo også flere motsigelser, som:

Men nå har jeg satt på coilovers da. Klarte ikke se de ligge å vente en eneste dag til... hehe..

ref.: Innlegg #138

 

Plutselig hadde det ikke skjedd OM COILOVERENE hadde vært montert:

Rumpa er veldig giftig. Skulle ønske coiloverene satt på så ville det kanskje ikke skjedd...

 

ref.: Innlegg #371

 

Jeg personlig grer ikke alle under en kam, men jeg er enig i at generellt sett er det veldig mye skryt fra honda/vtec folk.. HK er ikke alt, selv om noen tror det. Man kan ikke automatisk si at en bil med 200hk går bedre enn en annen med 180hk. Den med 180hk kan ha utveksling som er bedre egnet for bane, den kan ha mer NM, den kan også ha finere effektkurve! Effektkurve ja, det har litt å si. Om du har 80hk frem til 8000rpm, så har du 200hk i 500rpm, hva kan du bruke den bilen til da? (ja, litt overdrivelse her, for å lage et poeng)

 

Skryter man for mye, må man nesten forvente pes.. Spesiellt når man møter seg selv i døren, gjentatte ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher: Virker som du ikke helt hva vtec gjør med motoren..

 

200 hk er 200 hk.

 

Turtalls-villigheten bestemmes av dreiemomentkurven til motoren. Altså hvor lett og hvor fort turtallet stiger under en akselerasjon. (effektkurve = dreiemomentkurve ganger turtall).

 

For Honda sine vtec maskiner, så bruker man to kammer slik at dreiemomentkurven blir ganske flat, fra tomgang opp til sperre. Det betyr at akselerasjonen er ganske jevn, helt opp til sperra.

 

Uten vtec så vil en normalladd ottomotor sin dreiemomentkurve stige, for så synke pga 1 stk kampprofil. Med to kamprofiler tilgjengelig, så vil man ha to dreiemomentkuver i motoren, kombineres disse, så får man to dreiemomentkuver som flettes sammen og man utnytter en motor bedre.

 

Hva dragget ditt angår så har du helt klart en fordel med bakhjulstrekk. FWD på våt vegbane og drag sier seg selv at det vil bli store problemer med å få grep, har motoren litt krefter. Med tørr vegbane så hadde nok civicen hatt mye bedre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher: Virker som du ikke helt hva vtec gjør med motoren..

 

200 hk er 200 hk.

 

Turtalls-villigheten bestemmes av dreiemomentkurven til motoren. Altså hvor lett og hvor fort turtallet stiger under en akselerasjon. (effektkurve = dreiemomentkurve ganger turtall).

 

For Honda sine vtec maskiner, så bruker man to kammer slik at dreiemomentkurven blir ganske flat, fra tomgang opp til sperre. Det betyr at akselerasjonen er ganske jevn, helt opp til sperra.

 

Uten vtec så vil en normalladd ottomotor sin dreiemomentkurve stige, for så synke pga 1 stk kampprofil. Med to kamprofiler tilgjengelig, så vil man ha to dreiemomentkuver i motoren, kombineres disse, så får man to dreiemomentkuver som flettes sammen og man utnytter en motor bedre.

 

Hva dragget ditt angår så har du helt klart en fordel med bakhjulstrekk. FWD på våt vegbane og drag sier seg selv at det vil bli store problemer med å få grep, har motoren litt krefter. Med tørr vegbane så hadde nok civicen hatt mye bedre tid.

Poenget mitt var bare at en bil med mindre effekt kan være raskere.

Det var jo mye mas om HK vs. KG og poenget mitt er at alt er ikke tall (når det er ut av sammenheng), man kan ikke kan jukse seg unna fysikkens grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår