Gå til innhold

SRT-10 vs Integra Type-R

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 499
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Regner med det er brukt endel dyre deler i Alf bygget, og en drøy timepris på arbeidet med byggingen i tillegg så blir det jo fort penger av det.. Men når man kan kjøpe seg en komplett b230fk som er i perfekt stand for rundt 15lapper på Blocket.se og legge på noen lapper til for større turbo og chip så passerer man plutselig de 300hestene for en brøkdel av 120lapper iallfall..

 

sugemotor vs turbomoter er jo to helt forskjellige motorer mtp kjørbarhet, for ikke å snakke om gassrespons. En ordentlig trimmet sugemotor ville iallefall jeg ha foretrukket!

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mange gamle gobiter...:D

 

Haha, gode minner ja :D

Vet ikke hvilken som var størst idiot, alle Amcar-gutta som ser verden i svart-hvitt eller trådstarter :P

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet... det koster å lage krutt av startmotorer...

Kunne jo vært morro å sette herrene i 10.000kr 305 tråden til å bygge 300hk 4 syl motor:D:D:D for 5000? tross alt så liten motor..Kan jo ikke koste så mye da...:thumb

350 hk i 305 = 175 hk i 2.5-liter. Omtrent et luftfilter og cat-back eksos på en 2.5 Volvo femmer det = 5000 kr... :titties:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er brukt endel dyre deler i Alf bygget, og en drøy timepris på arbeidet med byggingen i tillegg så blir det jo fort penger av det.. Men når man kan kjøpe seg en komplett b230fk som er i perfekt stand for rundt 15lapper på Blocket.se og legge på noen lapper til for større turbo og chip så passerer man plutselig de 300hestene for en brøkdel av 120lapper iallfall..

 

Poenget med motorene Alf Aslak Eng og flere med han bygger er att de er overlegne i store nasjonal/supernasjonal kl3rallycross. Der er overlading forbudt.

Mange har prøvd mye rart her, men Volvomotorene på 2,8-3 liter er sammen med BMW overlegne.

Og det har vært forsøkt mange ganger med V8, men uten større hell. Bilene blir for tunge

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klovn: :klovn: :klovn:

 

615 cid og 1600HK

 

305 Cid og 800HK

 

2,5 liter og 400 HK

 

Fortsatt halv motor og halv effekt??:angry:

Hvis man skal strekke 305'en så var det 350 hk. 175 hk på halve volumet av de 5 literene den er på. Da skal man ta ut bare 700 hk av en 610 In³ motor.. det får man vel som hyllevare nå om dagen.. så jeg skjønner ikke hva du er sint for..?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår