Erik Braseth Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Det er ikke så rart at amcarmiljøet sliter med rekruttering... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Regner med det er brukt endel dyre deler i Alf bygget, og en drøy timepris på arbeidet med byggingen i tillegg så blir det jo fort penger av det.. Men når man kan kjøpe seg en komplett b230fk som er i perfekt stand for rundt 15lapper på Blocket.se og legge på noen lapper til for større turbo og chip så passerer man plutselig de 300hestene for en brøkdel av 120lapper iallfall.. sugemotor vs turbomoter er jo to helt forskjellige motorer mtp kjørbarhet, for ikke å snakke om gassrespons. En ordentlig trimmet sugemotor ville iallefall jeg ha foretrukket! Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Det er ikke så rart at amcarmiljøet sliter med rekruttering... :hellothere: Å mener herren med det??:titties: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Nice manboobs! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 her var det mange gamle gobiter...:D Haha, gode minner ja :D Vet ikke hvilken som var størst idiot, alle Amcar-gutta som ser verden i svart-hvitt eller trådstarter :P Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Du vet... det koster å lage krutt av startmotorer...Kunne jo vært morro å sette herrene i 10.000kr 305 tråden til å bygge 300hk 4 syl motor:D:D:D for 5000? tross alt så liten motor..Kan jo ikke koste så mye da...:thumb 350 hk i 305 = 175 hk i 2.5-liter. Omtrent et luftfilter og cat-back eksos på en 2.5 Volvo femmer det = 5000 kr... :titties: Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Regner med det er brukt endel dyre deler i Alf bygget, og en drøy timepris på arbeidet med byggingen i tillegg så blir det jo fort penger av det.. Men når man kan kjøpe seg en komplett b230fk som er i perfekt stand for rundt 15lapper på Blocket.se og legge på noen lapper til for større turbo og chip så passerer man plutselig de 300hestene for en brøkdel av 120lapper iallfall.. Poenget med motorene Alf Aslak Eng og flere med han bygger er att de er overlegne i store nasjonal/supernasjonal kl3rallycross. Der er overlading forbudt.Mange har prøvd mye rart her, men Volvomotorene på 2,8-3 liter er sammen med BMW overlegne. Og det har vært forsøkt mange ganger med V8, men uten større hell. Bilene blir for tunge Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 350 hk i 305 = 175 hk i 2.5-liter. Omtrent et luftfilter og cat-back eksos på en 2.5 Volvo femmer det = 5000 kr... :titties: Tror det er verre med 300hk i en 4syl. motor for 5 lapper, som vel var det Bead egentlig mente...? Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Tror det er verre med 300hk i en 4syl. motor for 5 lapper, som vel var det Bead egentlig mente...? Kan jo ikke only-only dele antall hk og syl volum akurat som en vil...:angry: :D:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Men noen som vet om det ble noe kjøring med dissa bilene?? En sur Honda mot en stor god SRT10...:klovn: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Kan jo ikke only-only dele antall hk og syl volum akurat som en vil...:angry: :D:D Halv motor = halv effekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Halv motor = halv effektJupp. :op: Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Halv motor = halv effekt :klovn: :klovn: :klovn: 615 cid og 1600HK 305 Cid og 800HK 2,5 liter og 400 HK Fortsatt halv motor og halv effekt??:angry: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 :klovn: :klovn: :klovn: 615 cid og 1600HK 305 Cid og 800HK 2,5 liter og 400 HK Fortsatt halv motor og halv effekt??:angry: Hvis man skal strekke 305'en så var det 350 hk. 175 hk på halve volumet av de 5 literene den er på. Da skal man ta ut bare 700 hk av en 610 In³ motor.. det får man vel som hyllevare nå om dagen.. så jeg skjønner ikke hva du er sint for..? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Hvis man skal strekke 305'en så var det 350 hk. 175 hk på halve volumet av de 5 literene den er på. Da skal man ta ut bare 700 hk av en 610 In³ motor.. det får man vel som hyllevare nå om dagen.. så jeg skjønner ikke hva du er sint for..? Sinna...neh...:titties: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.