Gå til innhold

SRT-10 vs Integra Type-R

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Integra er en rein og skjer banebil som honda fikk gategodkjent... er dette så mye å kverulere på? er jo reine og skjere fakta ;)

 

Kan du vise meg hvor dette står?

 

Reine racerbiler kommer også med bur eller?

 

Ja, Integra er en bil som det ble plukket bort endel unødvendigheter som støydemping osv for å gjøre den mere kompromissløs.

De japanske utgavene kom også uten radio, klokke, asfaltmatter i bagasjerom, dette gjelder ikke de europeiske.

+at alle Integra Type-R er stivet ekstra i karroseri samt fjerbenstag foran og 3 avstivningsstag på utvalgte steder(1 foran og 2 bak)..

Til en viss grad kompromissløs bil ja, rein racerbil nei....

Integra er forøvrig bygget på bunnplaten til 5.gen Civic.

 

Forde om integra bare har 190hk, Så flytter den mere enn greit på seg... satt opp med bra bremser, understell osv originalt. vtec ved 5900rpm og skyter da fram til ca 9100rpm...

 

Integra Type-R skyter ikke lenger enn til ca8600rpm(fuel cut) orginalt desverre..

Viser turtelleren mer, så viser den feil(vanlig problem)

'98 Integra Type-R

'99 Wagon-R+

'84 Tempo PanteR ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 499
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til en viss grad kompromissløs bil ja, rein racerbil nei....

 

Det var bra noen med ITR kunne svare på dette, jeg ristet litt på hodet når jeg leste det selv også.

 

Det hørtes ut som om Honda tilfeldigvis fikk et innfall og prøvde å få godkjent versting racerbilen sin, og fikk det med nød og neppe. Hehe

 

Det er nok bare en vanlig bil beregnet for vanlige veier, men den fungerer jo veldig bra, det er det ikke noe tvil om.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vise meg hvor dette står?

 

Reine racerbiler kommer også med bur eller?

 

Ja, Integra er en bil som det ble plukket bort endel unødvendigheter som støydemping osv for å gjøre den mere kompromissløs.

De japanske utgavene kom også uten radio, klokke, asfaltmatter i bagasjerom, dette gjelder ikke de europeiske.

+at alle Integra Type-R er stivet ekstra i karroseri samt fjerbenstag foran og 3 avstivningsstag på utvalgte steder(1 foran og 2 bak)..

Til en viss grad kompromissløs bil ja, rein racerbil nei....

Integra er forøvrig bygget på bunnplaten til 5.gen Civic.

 

 

 

Integra Type-R skyter ikke lenger enn til ca8600rpm(fuel cut) orginalt desverre..

Viser turtelleren mer, så viser den feil(vanlig problem)

 

oki, ser jeg har drite meg ut her... dette er ting jeg har henta opp fra en annen som eier integra og regna med han kunne sakene sine...

 

men vi får heller se hvem som vinner her ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bil mot bil, eller sjåfør mot sjåfør som er poenget her egentlig?

 

Hvis dette skal bli rettferdig, og det bør det hvis det er snakk om 50.000, så bør en og samme sjåfør kjøre begge bilene og sammenligne rundetid tatt med lap-timer etterpå...

 

Hvis dere har 50.000 å satse bort på bane, så har dere vel råd til å leie feks Tommy Rustad noen timer? hehe ;-)

'98 Integra Type-R

'99 Wagon-R+

'84 Tempo PanteR ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dume diskusjoner her nå, med like forhold på skogen og lik sjåfør vinner Integra'n... Integran vant jo på acr og der hadde srt'n fordeler med "rundere" bane også... alså snakk om rundetider.

 

Men som mange sier her så sliter du visst srt'n kommer forran deg, noe som den har en god sjanse til, er ikke lett å komme forbi da...

 

Btw: 1,01 på skogen med srt skjer ikke... 1,11 derimot.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blir seriøst for dumt... SRT'en kan jeg fint bremse meg forbi,og jeg kan aldri få sagt det nok ganger(mest på grunn av at folk ikke skjønner det),Rudskogen favoriserer lav vekt!!!!! Understell og bremser,dekk og lavt tyngdepunkt er tingen. Men jeg melder meg seriøst ut snart,er så utrolig mange som har meninger om mangt å mye uten å engang ha vært på banen der.. Og det er veldig irriterende. Dessuten så er det ikke gud og hverman som vet hva en ITR er god for. Bare ting de har lest om og hørt av andre..

 

Veddemålet er med en nisse her på Eidsvoll,og han er 50år gammel og henger ikke på noe forum. Så la det ligge nå da,og få en eller annen kar med SRT til å poste noen rundetider fra skogen!

 

Så jo hvor flink Paal var til å henge på Civic'en med 200hk.. Stemmer det;gikk jammen ikke!! Og det er på Våler som er en rundere bane hvor ting går raskere! Merklig.. Og INGEN til dags dato har kommentert at en Celica med 190hk knuste SRT'en på ACR. Og den er norges raskeste bane.. Vi prater endel sekunder her. Men jeg er ikke noe merkefantast eller slikt,men SRT'n er ikke lagd for bane. Punktum.

 

Btw så kjørte både Kvien og Ole på Speedparts 1.09 med ITR'ene sine.

Vinterbil:Audi S3 med TS-Racing godsaker =D

 

Avdød:Integra Type-R Championship White

Nr 1124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å svare på her,men har lite tid. Er på jobb.. Primeranissen;glem det. Han var sikkert en dårlig sjåfør. Ingen Primera i verden hadde noensinne tatt en ITR.

 

Morsom bil du har Paal;lyst på selv Ü

 

Ja integra'n veier 1100kg og har 190hk. Og syyke bremser.. Men les innleggene til Mr.Azzido.. Dette er en racerbil som Honda fikk godkjent. ITR kan IKKE sammenlignes med noe som helst av hva Honda har. Feks Accord,Civic osv....

 

Må gå,poster mer siden =)

 

*host* dra nå ikke alt under en kam her da :) vi snakker tross alt type-r som også finnes på civic plattform, integra er jo i og for seg også civic. Finnes mye daffere versjoner av integra også, er type-r som gjør den til hva den er.

 

Her følger forresten en video fra inne i pondus' integra på ACR samt Arvids CRX med Integra motor og understell og samme vekt idet den blandt annet ligger bak en SRT10 på ACR i juni:

 

http://www.gspott.net/arvid/Sommertreff%20ITR.wmv

http://www.gspott.net/arvid/Sommertreff%20CRX%202.wmv

 

Ser dog ut som han bremser på langstrekket, men det viser også at det er mye vekt som skal "slenges" rundt i svingene. Underholdende uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blir seriøst for dumt... SRT'en kan jeg fint bremse meg forbi,og jeg kan aldri få sagt det nok ganger(mest på grunn av at folk ikke skjønner det),Rudskogen favoriserer lav vekt!!!!! Understell og bremser,dekk og lavt tyngdepunkt er tingen. Men jeg melder meg seriøst ut snart,er så utrolig mange som har meninger om mangt å mye uten å engang ha vært på banen der.. Og det er veldig irriterende. Dessuten så er det ikke gud og hverman som vet hva en ITR er god for. Bare ting de har lest om og hørt av andre..

 

Veddemålet er med en nisse her på Eidsvoll,og han er 50år gammel og henger ikke på noe forum. Så la det ligge nå da,og få en eller annen kar med SRT til å poste noen rundetider fra skogen!

 

Så jo hvor flink Paal var til å henge på Civic'en med 200hk.. Stemmer det;gikk jammen ikke!! Og det er på Våler som er en rundere bane hvor ting går raskere! Merklig.. Og INGEN til dags dato har kommentert at en Celica med 190hk knuste SRT'en på ACR. Og den er norges raskeste bane.. Vi prater endel sekunder her. Men jeg er ikke noe merkefantast eller slikt,men SRT'n er ikke lagd for bane. Punktum.

 

Btw så kjørte både Kvien og Ole på Speedparts 1.09 med ITR'ene sine.

 

Så gi beng i å plage oss forumbrukere med penis-duellen, få tak i gamlingen med lastebilen og tjen deg 50.000kr hvis det er så sinnsykt enkelt.. Forstår ikke hva du messer om...

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blir seriøst for dumt... SRT'en kan jeg fint bremse meg forbi,og jeg kan aldri få sagt det nok ganger(mest på grunn av at folk ikke skjønner det),Rudskogen favoriserer lav vekt!!!!! Understell og bremser,dekk og lavt tyngdepunkt er tingen. Men jeg melder meg seriøst ut snart,er så utrolig mange som har meninger om mangt å mye uten å engang ha vært på banen der.. Og det er veldig irriterende. Dessuten så er det ikke gud og hverman som vet hva en ITR er god for. Bare ting de har lest om og hørt av andre..

 

Veddemålet er med en nisse her på Eidsvoll,og han er 50år gammel og henger ikke på noe forum. Så la det ligge nå da,og få en eller annen kar med SRT til å poste noen rundetider fra skogen!

 

Så jo hvor flink Paal var til å henge på Civic'en med 200hk.. Stemmer det;gikk jammen ikke!! Og det er på Våler som er en rundere bane hvor ting går raskere! Merklig.. Og INGEN til dags dato har kommentert at en Celica med 190hk knuste SRT'en på ACR. Og den er norges raskeste bane.. Vi prater endel sekunder her. Men jeg er ikke noe merkefantast eller slikt,men SRT'n er ikke lagd for bane. Punktum.

 

Btw så kjørte både Kvien og Ole på Speedparts 1.09 med ITR'ene sine.

 

Svarer vanligvis lite på slike tråder som dette MEN.

Jeg har faktisk en del erfaring med ITR, jeg har vel sovet mer i ITR enn det du har kjørt med din :D.

 

Etter som jeg har hørt så har du kjørt 2 ganger på rudskogen, med kanskje 50 runder tilsammen? Det vil jeg kalle en helt begrenset erfaring med banekjøring med ITR. Da synes jeg du stikker hode langt inn på høggestabben med uttalesene dine.

 

"Men jeg melder meg seriøst ut snart,er så utrolig mange som har meninger om mangt å mye uten å engang ha vært på banen der.. Og det er veldig irriterende"

 

Du kan faktisk ikke melde deg ut av denne diskusjonen :D

Det er jo du som har startet den...

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he.....

Dere får ta dere en tur på skogen hele gjengen nå under gatebil i september. Så får vi nå se, enkelt og greit. Han kjører sin bil og jeg kjører min. ikke noe snakk om penger, bare hvem som kommer rundt banen først etter 5 runder.

Og så skal jeg stille opp ned orginal dekk...all bane kjøring som jeg har drevet med har jeg kjørt på mindere dim. For å kunne ligge så breit som mulig.... så nå skal jeg få kontak med asfalten...

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det deg med den hvite ITRen på bildene i denne tråden IntegraThomas?

(bilder fra trackday 18/8)

 

http://forum.club-honda.org/showthread.php?t=18856

 

Hvis du blir frakjørt av Del-Sol'er, bør du vente med SRT10'er ;-)

 

hvis dette stemmer, har man da litt større omkrets på munnen, enn på pungen da eller?? ;-)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paa videoen der paal f0lger etter den bilen med kamera (civic?)

ser man han sliter med grep, alikevel tar han innpaa rett f0r svingene, som vil tyde paa sen nedbremsing, og sladd, med grep, tror jeg den pickupen kan bli litt skummel :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår