Gå til innhold

2 Ohm /4 Ohm

Ranger emnet

Orion

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg tatt inn en slik Infinity Kappa Perfect 12VQ enda, men jeg kan ikke se noen steder at den skal være 2-spolet... Ut av det jeg ser, så er den enkeltspolet 4ohm. Om det er noen som VET noe annet, så må dere gjerne korrigere meg.

Orion: Siden du lurer på om det kommer til å spille høyt nok, burde du kjøpe den andre Kappa Perfect 12"'eren. Den er MYE mer lettdreven. Oppgitt med 96dB/1m... 12VQ er oppgitt med 89dB/1m. Det betyr at du i teorien må ha 4ganger så stor forsterker på VQ'en.

Og som en liten sammenligning... Jeg hadde for en stund siden 2stk sony 10" i en lukket kasse, drevet av en gammel Sansui forsterker. 75watt RMS til hvert element. Det spillte høyt nok i 95% av tiden. Det var kun når andre skulle "sjekke hvor høyt jeg kunne spille", at jeg merket at saften rant ut. Da ble det ikke nok til å trekke subbene hele veien. Men jeg hadde ikke orket å sitte i så mye lyd lenge.

Så om du ikke er halvdøv, eller ønsker å bli det. Så skulle jeg mene at det blir høyt nok i din bil også.

Moro med MASSE watt, og vanvittig trykk... Men kun i veldig små intervaller. Og det koster såpass, at man MÅ være spesielt interressert, for å drive med det. Kan jo hende du blir det... Og plutselig tar helt av... Du ville i såfall ikke være den første. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Infinity Kappa Perfect og Perfect vq kommer i dobbelspolet, ja..

Sjekk http://www.infinitysystems.com

En perfect liker mye watt, og trives med watt opptil 600. Men, 350-450 holder i lange baner.

Disse spiller utrolig pent, med god trykk..

Bruk audisonen din til du vil ha mere, så kjøper du eventuelt en monoblokk...

Jeg kan skaffe en vq dobbeltspolet til deg, hvis du vil, samt en tett kasse, hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider