Gå til innhold

Fløde på Bosch dyser.

Ranger emnet


VEPSEN

Anbefalte innlegg

Hvor på nettet finner jeg lister på hvor mye de forskjellige bosch dysene fløder?

Har søkt endel på google men ennå ikke finni ut hvor mye bosch dyse 0280150719(VW 1,3) og 0280150743(ford 2L d.o.h.c)fløder.:rolleyes:

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, nei det er nok såvidt det pisser ut no tenker jeg!

 

Men poenget er det at jeg har turbo-konvertert golfen min og for å få nok bensin har jeg montert en justerbar bensintrykksregulator fra en sånn kråssford(er det ikke sånn det staves?:D )i serie med den orginale og skrudd den nesten i bunn-litt over 6 bar bensin trykk ved 0.6 ladetrykk.

Dette var ikke bensinpumpa særlig enig i så den skriker om nåde nå. dessuten så gikk den altfor fett før ladetrykk.

 

Derfor har jeg montert dyser fra min kondemnerte scorpio nå og fjernet den justerbare regulatoren. Planen er nå å kjøpe en progressiv regulator som øker bensin trykket mye mer enn ladetrykket, og kjøre med ett lavere grunntrykk enn orginalt for å kompensere for at dysene er større enn orginalt.

 

Trenger derfor data på dysene så jeg får regnet ut hvor mye lavere grunntrykk jeg må kjøre på for å få ford-dysene til å fløde som vw dysene. En annen mulighet er jo også å stramme fjæra i luftmengde måleren litt så den ikke åpner så mye på lave turtall....

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 bar? er ikke det litt mye.. Bedre å montere større dyser så får du ett bedre spredebilde ut av dysene og ikke bare drypper bensin inn... Hva med å montere de gule cosworth dysene? får en billig da mange har dette liggende.. de fløder vel 273cc/min eller tilnærmet.. ikke rart bensinpumpa de protesterer med 6 bar.. he he..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 bar var helt klart altfor høyt, var sikkert det pumpa max orka å gi -den tok kvelden etter omtrent 3 dager.

273cc/min er nok for mye, kan tenke meg vw dysene er på ca 130-150 cc/min....

Prøvde bilen med ford 2l dysene i sta og de hang med til ca 0.35 i ladetrykk med 3 bar bensintrykk. Men den gikk nok en smule fett på lave turtall. Jeg må forske og prøve litt til med disse dysene før jeg kjøper andre dyser, er jo tross alt et relativt useriøst budsjett-bygge:)

Men takker og bukker for cossie dyse tipset!

 

Bilen gikk greit med 6bar bensintrykk v/0.6 ladetrykk og en fullgass aktivert ekstra vw 1.3 dyse montert før spjellhuset...:D

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sprut kjører du med?

 

Monojetronic eller digijet/fant? Eller ?

 

G40 dyser burde jo holde, ev G60 dyser, de grønne. 280,3cc ved tre bar. Hva slags oppsett er det på motoren

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vanlige digijet innsprutet på motoren, datasprut hadde vært gøy men dette er somsagt ett budsjett bygge. totalt har det kommet på 8500kr ink. bil....

 

turbo-garret gt20 (mb sprinter 312)hadde liggende....

Div. olje rør/slanger lå på hylla.

IC (MB Vito) hadde det slengende

Bil-5000kr

hjemme sveisa 2" eksos en lyddemper-1000kr

2 silicon bøyer av typen samco-500kr

ekstra motor med gir og komplett ledn.nett med hjerne-2000kr

div 2" rør til turbo/IC hadde jeg også liggende.

 

Motoren er std innvendig og har holdt missbruket hittil....ryker sikkert men har jo en til...

 

Høyst uoffisielle 0-100 med stoppeklokke-8.7-8.5-8.8 med 0.6bar

 

Billige tips på hvordan jeg skal få den til å klare 0.6bar mottas med stor takk!:)

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for linken Kjetilr men der har jeg vært, har vært innpå alle sider jeg fant på google, men det virker som om det er veldig ukurante dyser jeg har...:rolleyes:

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digijet betyr at du har en NZ motor. Motoren er i bunn og grunn den samme som sitter i G40 (kode PY). Forskjellen er at den har dårligere stempler og ikke smidd veiv. Det billigste for å få det til å holde blir nok å få tak i smidde stempler og veiv fra en Polo Diesel. Da kommer du opp i 1,4L også. Forskjellen på Digijet og Digifant som G40 og G60 har er at Digijet bruker luftmengdemåler (første G40 brukte også dette) og g40/60 bruker mapsensor. I tillegg har Digifant også bankesensor. Du bør bruke plugger fra G40 i motoren din, eller kaldere. Bosch koden er W5DPO (platina) eller W5DTC (med tre elektroder) avhenging av år. G40 har også natriumfylte ventiler

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PoloClassic: takk for info! Planen er å få tak i en G40motor etterhvert å montere over turborælet på den, men G40 motorer vokser ikke på trær etter det jeg har skjønnt og bruksdriteren er ikke akkurat prioritert pengemessig i år.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med Asker Elektro Diesel

De hjelper deg sikkert. Jobba der før, og vet at de har diverse bøker hvor sånt står oppført. De er veldig hjelpsomme, så hvis du forteller dem hva det gjelder, ringer de sikkert opp igjen med riktig flow til deg. Tror det beste er å ha grunntrykket på 3-3,5bar, da er sprøytebildet penest på dysene. Får de for høyt trykk vil de bare "pese" og dryppe. De har forresten dyserens/tester der også:)

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår