Gå til innhold

Fant en gromauksjon!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ADR-19-CHROME-STERLING-RIMS-FALKEN-TIRE-TVS-EXHAUST_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ66485QQihZ005QQitemZ150022189464QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Bare hjulene koster nesten 10 000 før frakt fra forhandler... vurderer å kjøpe opp hele partiet og selge det i norge...

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ADR-19-CHROME-STERLING-RIMS-FALKEN-TIRE-TVS-EXHAUST_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ66485QQihZ005QQitemZ150022189464QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Bare hjulene koster nesten 10 000 før frakt fra forhandler... vurderer å kjøpe opp hele partiet og selge det i norge...

Har du glemt at i en annen tråd på en annen side, så hadde du 0,- på konto?

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit. Men man kan trekke over kontoen og da. kjøpte skjørtekanter, front og bakfanger i går på kreditt. Tenkte mer hvis det var noen her som var interessert i å kanskje tjene litt cash på dette.

Ser på feedback scoren til selger at han har kjøpt to av sakene på ebay. hvis denne auksjonen går for 500$ så taper han rått med penger på det.

Edit: har forresten fått lønning og! :D

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye rart på Ebay.

En på det amerikanske Thirdgen forumet (Firebird/Camaro) tapte 3000$ på et svindel-salg av en T-56 gearkasse. Han fikk bare en kald skulder av PayPal da han søkte hjelp der, så gjør hjemmeleksa di før du evt kjøper.

Jeg har nettopp kjøpt en ProComp Chevy ministarter på Ebay for bare 78$. Etterpå leser jeg på flere amerikanske hot rod forum'er hvor elendige produkter ProComp har... Gøy.(Not).

Jeg tar selvsagt ikke sorgene på forskudd og jeg tåler et tap på 78$. Det er ikke det det handler om. Men dersom noe virker for godt til å være sant, er det gjerne akkurat det.

Det amerikanske bildele-markedet flommer over av kinesisk-produserte "knock off's" (kopier) for tida. Noen legger ikke skjul på at de er akkurat det (For eksempel Professional Products og Allstar Performance) Andre prøver å skjule det var å si at delene kommer fra Australia eller New Sealand. Det gjør de forsåvidt også, men de er produsert i Kina og eksportert til Australia/New Sealand. ProComp, ProForm, SuperFlow og flere (ikke alle) performnce navn som begynner på "pro" gjør det på denne måten.

Les denne tråden her for eksempel:

http://www.hotrodders.com/forum/aware-low-cost-low-quality-aluminum-heads-86598.html?highlight=Pro+comp+heads

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig link!

Jeg har kjøpt masse på ebay siden jeg mistet "jomfrudommen" i mars var det vel.

Har kjøpt alt jeg trenger til bilen utenom panser og vinge.

Har ikke brent meg ennå og passer på å kjøpe av seriøse kjøpere.

Det eneste jeg ikke har mottatt ennå er TPI innsprutet mitt jeg betalte 3000,- for. Men han som solgte det til meg har vært masse i kontakt med meg og jeg får mail omtrent daglig om det har ankommet. jeg gir det en uke til før jeg undersøker saken nærmere og gir han litt kred. (han har 100% og mange salg på ebay. har kjøpt av han før og vært fornøyd, så jeg stoler på han i den grad det går ann)

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt startmotoren av en som kaller seg Skip White med Ebay store Whiteperformance1.

Tviler egentlig ikke på at jeg får varen, men kvaliteten er vanskelig å sjekke uten å prøve den. Og rodden er jo ikke på veien før om minst etpar år. Selger har 100% positiv kred (2 negative av over 1000)

Samtidig ser jeg at han aldri gir kred til kjøper før kjøper har gitt kred til han. Tyder på at han kan presse på for å få positiv kred dersom kjøper "prøver seg", for hvem vil selge til meg dersom min kred sier at jeg er et jævla PITA???

I ett tilfelle har også han og kjøper blitt enige om å gjensidig trekke tilbake sine tilbakemeldinger. Lurer på hva som stod der...

Så 100% positiv kred betyr ikke alltid 100% positiv.

Og hvorfor går det ikke an å søke frem BARE negative eller BARE nøytrale kred's?? Jeg må jo sitte å bla meg gjennom 36 sider hos Skip White med idiotiske over-positive kred's for å finne TO negative og 5-6 nøytrale!

Hvis jeg hadde vært Ebay selger og ønsket å blåse opp min kred kunstig hadde jeg gjort følgende:

Opprettet 8-10 forskjellige bankkontoer med NESTEN like navn. Ingen falske navn, noen med og noen uten mellomnavn ol. forskjeller.

Dermed kunne jeg opprettet en PayPal konto pr bankkonto. PayPal hadde ikke avslølrt at navnene var like. Så hadde jeg solgt 3-4 varer pr konto og gitt meg selv positiv kred etterpå. Da hadde jeg sittet med rundt 40 salg og 100% positiv kred som ikke en kjeft kunne avsløre. Med en slik kred å vise til, tipper jeg showet hadde vært igang.

Hadde det etterhvert blitt forjævlig mange "ekte" og negative tilbakemeldinger hadde jeg bare lagt ned selger-brukeren og startet på nytt. De fingrerte kjøperne kunne jeg evt. bare brukt om igjen dersom det var etpar- tre år siden det "stuntet".

Bare svært nøye gjennomgang av kred's ville avslørt noe slikt.

Ebay er bra saker, ikke misforstå meg. Men som alle andre bra tiltak, er også dette infisert av parasitter og svindlere, så vær kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om han ikke har satt opp noen reserve price er han vel ikke nødt til å selge for 500? 3 feed backer, alle fra selgere er litt lite, men ok alle må jo begynne på Ebayengang.Skal ikke svartmale.

Nå er det foresten bare et par uker igjen til Buicken jeg kjøpte på Ebay er i drammen.Satt og klikket litt en kveld og slengte inn et bud.Fikk litt sjokk da auksjonen var ferdig og ingen hadde bydd over meg...Blir spennende å se...

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter fortsatt å venter på overhalings sett til Jaguar bremsekaliperne jeg kjøpte på Ebay for 4 uker siden.

Men jeg tror ikke det er svindel. Jaggraveyard selger massevis av nye og brukte Jaguar deler på Ebay, og han har gitt meg positiv feedback som kjøper allerede.

Tipper han har sendt det som vanlig brev eller postpakke med posten (USPS) og da går det lang tid.

Jeg er klar over at man alltid må ta visse sjanser skal man kunne kjøpe noe som helst. Det være seg Ebay eller fra andre. Har gjort det flere ganger selv. Bla. kjøpt brukt motor fra hugger i USA og den er ikke prøvd ennå, samme med ei brukt T56 kasse (kjøpt i Norge riktignok), Fat Man forstillingen jeg betalte 20.000 kr for finner man masse negativt om rundt omkring på nettet osv osv.

Leter man etter negative erfaringer på nettet vil alltid de store produsentene komme dårligst ut. De har solgt mest og dermed har de også større antall misfornøyde kunder selv om antal misfornøyde i prosent kan være lavere enn hos andre. Det er kanskje også "lettere" å skrive noe negativt når man er forbannet, enn å skrive noe positivt når man er fornøyd?

Så må man også huske at det faktisk finnes endel vanskelige kunder, kranglefanter og nisser som monterer bitene feil og tror det er produktet det er noe galt med. Tenker da særlig på garasjemonterte uavhengige hotrod forstillinger. Man skal ha full oversikt over vinkler, senterlinjer, avstander, fjæringsveier osv for å få dette korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt startmotoren av en som kaller seg Skip White med Ebay store Whiteperformance1.

Tviler egentlig ikke på at jeg får varen, men kvaliteten er vanskelig å sjekke uten å prøve den. Og rodden er jo ikke på veien før om minst etpar år. Selger har 100% positiv kred (2 negative av over 1000)

Samtidig ser jeg at han aldri gir kred til kjøper før kjøper har gitt kred til han. Tyder på at han kan presse på for å få positiv kred dersom kjøper "prøver seg", for hvem vil selge til meg dersom min kred sier at jeg er et jævla PITA???

I ett tilfelle har også han og kjøper blitt enige om å gjensidig trekke tilbake sine tilbakemeldinger. Lurer på hva som stod der...

Så 100% positiv kred betyr ikke alltid 100% positiv.

Og hvorfor går det ikke an å søke frem BARE negative eller BARE nøytrale kred's?? Jeg må jo sitte å bla meg gjennom 36 sider hos Skip White med idiotiske over-positive kred's for å finne TO negative og 5-6 nøytrale!

Hvis jeg hadde vært Ebay selger og ønsket å blåse opp min kred kunstig hadde jeg gjort følgende:

Opprettet 8-10 forskjellige bankkontoer med NESTEN like navn. Ingen falske navn, noen med og noen uten mellomnavn ol. forskjeller.

Dermed kunne jeg opprettet en PayPal konto pr bankkonto. PayPal hadde ikke avslølrt at navnene var like. Så hadde jeg solgt 3-4 varer pr konto og gitt meg selv positiv kred etterpå. Da hadde jeg sittet med rundt 40 salg og 100% positiv kred som ikke en kjeft kunne avsløre. Med en slik kred å vise til, tipper jeg showet hadde vært igang.

Hadde det etterhvert blitt forjævlig mange "ekte" og negative tilbakemeldinger hadde jeg bare lagt ned selger-brukeren og startet på nytt. De fingrerte kjøperne kunne jeg evt. bare brukt om igjen dersom det var etpar- tre år siden det "stuntet".

Bare svært nøye gjennomgang av kred's ville avslørt noe slikt.

Ebay er bra saker, ikke misforstå meg. Men som alle andre bra tiltak, er også dette infisert av parasitter og svindlere, så vær kritisk.

Du har en forbryters tankegang:jail

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en forbryters tankegang:jail

Hehe, nei egentlig ikke. Kona sier hun kan lese meg som en åpen bok. Nytter ikke med noe tull der i gården, om jeg skulle ønske noe slikt.

Men kanskje litt sånn sleip, hvis jeg vil? :cool: Dermed oppdager jeg (forhåpentligvis) når andre prøver seg på en spansk en også?

Dessuten har jeg utdannelse innen markedsføring og jobber som selger (har tidligere jobbet som telefonselger, men det ble i drøyeste laget selv for min moral.) Jeg leser nok Ebay "som fanden leser bibelen".

Les en interessant artikkel her om kinesiske kopier på det amerikanske bildele-markedet: Ikke alt er dårlig og langt ifra alt er svindel, men noe av det er det. Legg spesielt merke til merkenavnene. De går igjen på Ebay.

http://www.fordmuscle.com/archives/2006/02/EditorsCorner/index.php

Noe som vil komplisere bildet er at noen amerikanske produsenter garantert kommer til å senke sine kvalitetskrav i et forsøk på å møte konkurransen. De vet at endel av kundene deres vil strekke seg svært langt for å kjøpe deler med "Made In USA" og at viljen til å godta dårlige produkter er langt større når det står "Made in USA" enn når det står "Made in China".

Da vil situasjonen være at de beste Kinesiske produktene er bedre og billigere enn de dårligste/billigste amerikanske.

Denne situasjonen vil oppstå, bare vent og se.

I andre "ur-amerikanske" bransjer er det slik allerede: Western boots. Kjøp etpar lavpris boots "made In USA". Det er bare sorgen. Skaft av skai, såle av syltynn gummi osv. Kjøp etpar boots til samme pris som er laget i Spania, Portugal, eller Mexico og du får bra kvalitet og skikkelige saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider