Gå til innhold

Spørsmål om Skjermer fra en newb

Ranger emnet

Mr.TransAm

Anbefalte innlegg

Trenger bare svar på et par ting her:

Har en 82 trans am som det skal litt lyd og video i om ikke så lenge.

Sitter å titter litt på ebay og finner mye gromt. Hvordan er det å kjøpe lyd og video fra statene? med frakt og sånt lurer jeg egentlig ikke noe på, men er det noe der som ikke vil passe/fungere osv osv? Bilen jeg kjører er jo produsert i canada i 1982 og har sikkert helt utdatert elektrisk system. hvordan er det å bygge annlegg/video i slike biler?

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem er ntsc/pal på video. Jeg vet at de fleste pal spillere takler ntsc, men har også erfart at folk fra usa ikke engang vil vite hva pal er for noe.. undersøk i hvertfall dette :)

samma hvor gammel bil du har, dette utstyret trenger 12volt og jeg regner med Trans am'en din har et bilbatteri som alle andre biler

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er som codegen sier, men pal har også høyere bilde oppløsning enn ntsc pluss at lydsporet på filmen har likt utgangspunkt og siden PAL har mindre frames pr sekund er deler av lyden tatt ut så ikke lyden skal bli feil.. dette medører at lyden kan virke noe mindre fyldig på pal enn på ntsc. Men da skal du jaggu ha på deg lytte lua.. jeg hører personlig ingen forskjeller, men syns pal har et mer detaljert og roligere bilde enn ntsc

problemet er jo ikke at det finnes forskjellige formater, men om du for spilt av filmer som er solgt i norge(pal) på en boks du har kjøpt i usa(ntsc)

lurer du på mer kan ett søk på google gi deg mer fyldige svar :)

PAL vs NTSC

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

vel, alt er laga i asia i disse dager :P men de blir laget til det landet de skal sendes til.. som hjemmekinoen min, kommer f.eks med 110volt til usa og 230volt til norge, dvd spilleren er ntsc til usa og pal til norge..

hadde jeg vært deg hadde jeg nok skjekka pris på ting i norge før jeg kjøpte noe jeg var ikke var 100% sikker på... er kjedlig hvis ting går i stykker som burde vært garanti på oxo vettu.. men dette velger du selv og lykke til :-)

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Tusen takk!:D

Kommer selvfølgelig til å sjekke opp priser rundt dette før jeg går til innkjøp, og jeg har god tid på meg siden jeg ikke kommer til å begynne med interiør før utpå vårparten (alt skal custom bygges hvis lommeboka tillater det) så jeg har tiden med meg!:)

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...