Gå til innhold

megabillig.com, useriøst.

Ranger emnet

codegen

Anbefalte innlegg

Faen blir bare mer og mer sinna på de jævlene i Megabillig jeg. Sitter her med ei sjokkregning på 1400 spenn fra FedEx! Jævla fortolling! Først betalte jeg 720 i frakt, så nesten 500 i moms og nå 1400 i fortolling! Faen som jeg angrer på det kjøpet mitt :(

Jeg har full forståelse for at folk vil spare penger og handle i utlandet. Dessverre blir det ofte svært lite å spare fordi frakt, moms og fortollingsgebyrer stjeler hele fortjenesten.

Min oppfordring til alle som tenker på å handle fra utlandet er å ta en ringerunde eller gå innom forskjellige forhandlere i Norge, sjekke pris og evt frakt. Mange norske forhandlere sender fraktfritt ved forskuddsbetaling.

Alt er enklere ved å handle i Norge, levering, ingen fortolling, garantier, service og oppfølging etter kjøp. Hver eneste dag hjelper vi kunder med å konstruere kasser, koblingsskjema, tekniske data osv på utstyr som er handlet hos oss eller en av våre forhandlere, den servicen ligger alltid innbakt i prisen ved handel i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har full forståelse for at folk vil spare penger og handle i utlandet. Dessverre blir det ofte svært lite å spare fordi frakt, moms og fortollingsgebyrer stjeler hele fortjenesten.

Min oppfordring til alle som tenker på å handle fra utlandet er å ta en ringerunde eller gå innom forskjellige forhandlere i Norge, sjekke pris og evt frakt. Mange norske forhandlere sender fraktfritt ved forskuddsbetaling.

Alt er enklere ved å handle i Norge, levering, ingen fortolling, garantier, service og oppfølging etter kjøp. Hver eneste dag hjelper vi kunder med å konstruere kasser, koblingsskjema, tekniske data osv på utstyr som er handlet hos oss eller en av våre forhandlere, den servicen ligger alltid innbakt i prisen ved handel i Norge.

Amen

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally Posted by Dantell

Faen blir bare mer og mer sinna på de jævlene i Megabillig jeg. Sitter her med ei sjokkregning på 1400 spenn fra FedEx! Jævla fortolling! Først betalte jeg 720 i frakt, så nesten 500 i moms og nå 1400 i fortolling! Faen som jeg angrer på det kjøpet mitt :(

tja dette burde du jo ha skjønt at kom i tillegg.

og i mange tilfeller er det mye å spare på å handle fra utlandet men like mange ganger kan du få produktene til tilsvarende pris her hjemme(er bare veilprisene her hjemme som mange ganger er kunstig høye)

Og som Pål sier her hjemme får du kundeservice/monteringshjelp med på kjøpet,har selv jobbet på bilstereobutikk og det gikk ofte noe timer med for å hjelpe kunder med montering/feilsøking uten å ta noen ting for det.

tvilker du får slik hjelp fra noen ebaysjappe;)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppfattet det sånn at de eneste gangene det kan lønne seg å handle fra utlandet er når du handler nyeste og dyreste merkene, og alt med en gang.

Jeg fikk en pioneer 9600 fra usa til 3000 når de lå til nesten 10.000 i norge.

Kameraten min brukte 24000 på et komplett alpine anlegg med beste frontsett, spiller,basser, kondis og forsterkere.

Skal du handle et middelmådig anlegg, eller ikke har noe særlig peil selv, så handler du i norge. Siden hjelpsomheten til selgerene her er 10 av 10 mulige. Ihvertfall de jeg har vært i kontakt med. :)

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre blir det ofte svært lite å spare fordi frakt, moms og fortollingsgebyrer stjeler hele fortjenesten.

Første setning jo absolutt ikke sann! Når det gjelder varene i DIN nettbutikk, er det VANSKELIG å spare, men et kjapt søk på eBay gir tilgang til visse varer fra f.eks. SoundStream fra autorisert forhandler, til ca. halv pris, ferdig levert og momset, i forhold til butikken din. Så klart, du kan gi rabatter, men som jeg har nevnt før - ikke alle forventer at man kan spare et par tusen med en telefonsamtale. På europeiske varer som Focal og Helix/Brax, samt varer som koster lite i utgangspunktet (under 3000,- veil. i Norge) er det lite å spare på grunn av høyefraktkostnader, men dette er også unntakene, og det å si at man bør ringe rundt, det er jo helt bak mål.

Jeg vil ikke kalle Megabillig sine tjenester å "importere selv", bare for å ha det på det rene. Megabillig driver villeding for å kapre kunder (henviser til eldgamle veiledende priser, og selger mange produkter til "uslåelige priser", som faktisk blir slått av norske butikkpriser når man har lagt til moms og frakt). NOEN produkter kan man spare penger på hos Megabillig, men jeg ser på dem som en slags dyr inngangsdør til importverdenen, før man begir seg ut på eBay og betaler med PayPal osv.

Selv har jeg kjøpt to forsterkere, en subwoofer, og fem CD-spillere fra USA (som jeg kommer på i farta) og ikke medregnet subwooferen, fordi den ikke selges i Norge, har jeg spart både meg og andre for MYE cash sammenliknet med veil. pris i Norge.

Det bare så utrolig teit å si at "å, jo, det glemte jeg - du kunne fått det 30% billigere om du hadde spurt". Men det går vel ofte i glemmeboka, det. Å si det til de folka som betaler full pris, mener jeg.

:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider