Gå til innhold

Videoshoot i Vestfold/Telemark

Ranger emnet

nicoloco

Anbefalte innlegg

Yes, folkens! Jeg sitter med mange ideer for hvordan jeg hadde laget en bilvideo. Derfor fant jeg nå ut at jeg, med manglende erfaring og utstyr, vil finne noen som har litt peiling på dette. Det være redigering, filming, knipsing av bilder, ja i det hele tatt hele pakken. Hadde vært moro å samle litt biler og lage noen "skrytevideoer" i beste Top Gear-stil!

Saken er den at jeg bor i Larvik. Jeg har flytta fra alle kjente i Tromsø, og nå som jeg endelig har fått drømmebilen så har jeg lyst å vise den til kompisene mine der oppe uten å kjøre oppover dit. Samtidig har jeg begynt å interessere meg for videoredigering og filming (KUN på amatørnivå).

Regner ikke med at interessen er skikkelig stor for dette, men det hadde vært fint tidsfordriv for oss som ikke ligger på under bilene og skrur hele fritia (ikke missforstå meg, det er den sunneste interessen av dem alle)!

Denne tråden kunne nok ha vært plassert under "Medieforumet", jeg var litt usikker!

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sansen for de idéene, nicoloco... :):

Oppdater tråden hvis du kommer noe videre med dette da vel. :thumb

Jeg håper bare at alle som har peiling og interesse for å drive med dette på hobbybasis sier ifra slik at vi får gjort noe med det. Alt for mange tråder som bare fader ut i stillhet, det vil jeg ikke at denne skal. Jeg har skikkelig lyst å få dette til ! :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Den tråden din er skrekkelig lang! :) Hvor i verden er det du bor? Kan du oppsummere det du henviser til i tråden din?

Bead-lock er vel fra Skien eller Porsgrunn!

Ser den SVÆRE Plukk Opp`n hans rundt forbi i Grenland stadig vekk iallefall!

Litt småhissig sjåfør og han Bead-lock,tuta som en gal mens han pressa seg forbi meg på Porsgrunnsveien i vinter! Var sikker på at han skulle treffe meg med de SVÆRE hjulbuene bak men gikk AKKURAT klar! hehe (lurer på om han husker det)

Sorry OT,kjipern på jobb!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her som er interessert i å lage en kul bilfilm?? =)

En kul bilfilm krever så mye tid og arbeide...

Det stopper iallefall meg nå omdagen... Ikke vanskelig å filme ting, men å få det bra etterpå derimot...

Og videoutstyr er -dyrt- om du skal ha det profft.

Men det er jo bare å prøve, allt er jo bedre enn ikkeno :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kul bilfilm krever så mye tid og arbeide...

Det stopper iallefall meg nå omdagen... Ikke vanskelig å filme ting, men å få det bra etterpå derimot...

Og videoutstyr er -dyrt- om du skal ha det profft.

Men det er jo bare å prøve, allt er jo bedre enn ikkeno :)

Jeg er ikke ute etter profft ustyr eller en 90 minutts avhandling! Er bare ute etter å lage en morsom showvideo av bilen min. Trenger egentlig bare å komme i kontakt med folk som har digitalt videokamera og som har lyst å filme litt! I tillegg vil jeg ha kontakt med noen som har peiling på redigering, det er som sagt KUN for moro skyld! Takk for innspillet! :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo høre litt med Tommy/FOBO .. Han har jo redigert litt filmer.. Han holder jo til i Larvik sammen med meg.. Jeg kan sikkert filme litt en dag.. Om noen kjører meg.. Hehe..

Jeg kan sikkert kjøre litt.... Låner gjerne bilen din ilDuce:thumb

Mads Abrahamsen

- 99` Lexus IS200 Sport

X - 90` Mitsubishi Galant Super VR4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Pudding sier, ja.... redigeringa som er krevende!

Sitter sjøl å bruker Studio 9 og 10 her. Bruker ikke noe avanserte greier, men får til det som trengs. Den jeg er mest fornøyd med hittil er Vega-videoen for Era. Brukte noen timer for kun ca 10 min ferdig film.

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Pudding sier, ja.... redigeringa som er krevende!

Sitter sjøl å bruker Studio 9 og 10 her. Bruker ikke noe avanserte greier, men får til det som trengs. Den jeg er mest fornøyd med hittil er Vega-videoen for Era. Brukte noen timer for kun ca 10 min ferdig film.

Studio 9 og 10 har jeg brukt mye. Jeg er egentlig ikke redd for å redigere selv, det lar seg gjøre uten problemer. Jeg tenker da på redigeringskunnskaper over det "vanlige". Håper ikke folk missforstår meg og tror at jeg er ute etter å lage en proff video. Har bare lyst til å la min interesse få utløp og kanskje flere har samme interesse i nærområdet og har lyst til å være med. Det er jo alltid kult med bilfilmer! :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy å hørt hva slags utstyr pudding bruker, for jeg vet at han har høy kvalitet både det han produserer.

Tenker da spesifikt på ting som redigeringsprogrammer, bulletcams og capture-units i bilen.

Å filme en bil som sladder forbi er griselett, men blir ikke ordentlig kult før man har cams festa på bilen.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bead-lock er vel fra Skien eller Porsgrunn!

Ser den SVÆRE Plukk Opp`n hans rundt forbi i Grenland stadig vekk iallefall!

Litt småhissig sjåfør og han Bead-lock,tuta som en gal mens han pressa seg forbi meg på Porsgrunnsveien i vinter! Var sikker på at han skulle treffe meg med de SVÆRE hjulbuene bak men gikk AKKURAT klar! hehe (lurer på om han husker det)

Sorry OT,kjipern på jobb!!!

Kommer nok fra litt sør ja, E-18 og Lefseland!

Om jeg husker insidenten???

Nei, men så er jo den bilen stadig på utlån....

Slegga og BB454 og noen til Bruker den om noe skal fraktes...

Så de kan ha skylda for litt kjøring de å....:iconsm

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider