Gå til innhold

Ray-Borander TDI

Ranger emnet


Raymond Andersen

Anbefalte innlegg

Da er omsider en annen pakke ankommet. jeg pakker iherdig opp og river unna all plasten og ser at den berømte og lengtede bakluke leppa er kommet.

 

den ser meget bra ut og passer veldig bra med luka ellers.

Prøvde å legge den på bilen bare for å få et inntrykk av hvordan det vil se ut.

 

her er det pakket ut og innspisert:

 

 

her er den prøvemontert på bilen,dvs bare lagt nedpå:

 

prveleppe.jpg

 

Nå må jeg bare begynne å finne ut når jeg skal begynne med bilen og hva jeg skal begynne med.

 

hmm

HVor kjøpte du denn, og hva måtte du betale for den?

 

Fin bil du har!

 

Mvh

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HVor kjøpte du denn, og hva måtte du betale for den?

 

Fin bil du har!

 

Mvh

 

Christian

 

Takker for det. hyggelig med tilbakemeldinger og evt andre syns punkt fra andre "bora" fans :D

 

Den leppa har jeg bestilt fra dette firmaet i tyskland

 

http://www.racing24.de/shop/product_info.php?info=p457_Spoilerlippe--dezenter-Heckspoiler--VW-Bora--Limousine-1998-04.html&XTCsid=150c22eb2038099e334482efe1796361

 

nå snakker ikke jeg tysk men gudskjelov har jeg en på jobben som kan det og han hjalp meg med bestillingen og slikt. han greide å og ordne så jeg slapp momsen eller hva det nå var så den kom på ca 5-600 kr levert på mitt postkontor.

:google

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en stund siden det er skjedd noe her nå,men uansett vil jeg bare infomere at det kommer til å stå litt stille her fremover.

Det har seg slik at jeg sliter med en skulder som ikke vil sitte der den egentlig burde sitte så nå har den hoppet ut av ledd igjen for 4.gang. men men , får bare drøye på og høre hva kirurgen sier og om det evt blir operasjon(overhalling) på meg.

 

Men for å infomere da. Planen var å begynne på bilen slik karroseri messig i neste uke. men da pga skuldra så utgår det.

Vel uansett kan jeg infomere om hva som kommer til å skje da den dagen jeg begynner virkelig med bilen.

 

-noe mer "små snacks" vil bli handlett inn

-toning av ruter

-skifte til lengre krengstaggfester

-muligens skifte til USA nedre fangere(de sorte)

-lakke/bytte tre greier inni bilen

-lakke calipere

-evt noe stereo greier.. bygge??

-hellakkering (med en litt tøff effekt,sier ikke mer om det!!!!!!!!!)

 

sikkert mere å men kommer ikke på det sånn i farta men er det noen som vet om flere typer nedre fanger lister(de sorte) så send meg gjerne link evt bilder av bora'r med den og den type leppa.

 

samt hvilke krengstaggfester jeg kan bruke,de R32 stagga er jo bare såååå lange da så de ser ikke ut til å passe. hmm

 

takker for bistand til linker og bilder av div bora'r og henviser til de 2 siste punktene over som beskrevet.

 

mvh Rayander :doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at du skal skifte til R32 stabstag, kan du bruke de originale lenkearmene. Cluet da er å senke mest mulig, slik at vinkelen blir minst mulig når bilen står på bakken.

De lenkearmene som du sikter til, er det meningen at skal festes oppe på demperen, og ikke slik som de er i dag.

 

Ligger en fin tråd om dette på Vwaudi-club sine forumsider :)

 

Chr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at du skal skifte til R32 stabstag, kan du bruke de originale lenkearmene. Cluet da er å senke mest mulig, slik at vinkelen blir minst mulig når bilen står på bakken.

De lenkearmene som du sikter til, er det meningen at skal festes oppe på demperen, og ikke slik som de er i dag.

 

Ligger en fin tråd om dette på Vwaudi-club sine forumsider :)

 

Chr

 

Takker for det mister,men du har ikke tilfeldigvis linken til den siden,da maskina mi er litt treg og jobber sent kommer jeg til å bruke en hel dag bare på å lete.... :shake huff

 

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, kan bare infomere at bilen er levert på et karroseri verksted i dag for å utbedre en liten rust flekk på førerdøra mi på stolpen. dette har jeg fått dekka av wv forhandler så det er garanti =) wheeeeeeeeee!!

 

så håper jeg får igjen bilen i slutten av uka. da er det også blitt rettet ut 2 små bulker under dørhåndtaket,(parkeringsbulker fra tidligere eier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

da er det stått stille en stund her,men kan da nevne at bilen er kommet hjem fra skadeverkstedet(for en stund siden) Og det hele som skulle være en liten rustflekk på dør stolpen på fører døra viste å være litt mer enn forventet. de begynte å rive vekk kitet på døra men så fort at det var mer enn en liten rustflekk. Så da ble det komplett dørbytte. Det gjorde ikke meg noe for jeg hadde 2 små bulker ved dørhåndtaket så da ble jeg kvitt de å :D

 

Her er litt dårlig bilde på rusta:

DSC00170.jpg

 

Kan jo å si at jeg kom over noen billige alufelger til vintersbruk.Bilen ble noe lavere og skvettlappene og frontleppa gjør ikke annet enn å skure om dagen. så jeg får skru den litt opp snart så jeg ikke risikerer å knuse bunnpanna mi. den er litt utsatt på gof/bora har jeg hørt,spes når det senket.

 

Her er bilen med vinterhjul,litt kjedelig,savner sommerhjula....

DSC00192.jpg

 

På jobben fikk vi inn en ganske heftig "bruktbil"

2006 modell Hummer H3 gått 3500km med 20" felger osv. utrolig rå kjøremaskin men veldig dau,litt lat men sterk og kom frem overalt da :) hehe

Måtte jo teste den litt vettu..

 

DSC00194.jpg

 

Eclipsen til Venstre er forøvrig til salgs,send PM hvis noen lurer etc..

 

Har også fått ryddet og slikt i garasjen og gjort mc'n min klar for vinterlagring,ferdig pakket inn og klar til våren,lagret på depostøtte foran og bak. Vil ha sommer igjen snart jeg. sukk

 

DSC00193.jpg

 

vil ha sommer NÅÅÅÅÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Riktig godt nyttår alle sammen.

 

Har stått litt stille her nå pga en del festing samt at jeg har fått meg dame igjen etter å ha gått singel såpass lenge så blir det en del kvalitetstid hjemme med sin kjære.

 

Har ikke skjedd så mye med bilen min, det eneste er vel så og si bare uhell,eller kan vel si hell i uhell og alt det der.

 

Det første begynte da det første snøfallet kom og det kom en del snø. Da løsnet den sideplast plata over drivakselen på venstre siden pga mye snø som lå oppå denne. Så denne hang og slang under bilen.

 

DSC00228.jpg

 

denne bare fjernet jeg helt,setter den på utpå våren igjen.

 

Så var det i romjula,i all stress og mas og masse innhandling til nyttårsfeiring,full bagasje med varer,4 stk i bilen, skumring og mørkt uten noe gatelys,kjørte pent,plutselig BAAAANNNG!!:hvaskjera f¤#"/ sa jeg da jeg kjente bilen butta/skalla med bunnpanna i et sinnsykt digert hull over hele veibanen,akk som en fartsdump som går feil vei. Hadde igrunn veldig flaks siden det ikke ble hull under med bare en bulk som slo tappepluggen oppover slik at den sprakk over pluggen.Gikk ikke helt oljetom og oljelampa begynte ikke å lyse.

 

DSC00367.jpg

 

Så da var det bare å få den på tralle og ned på jobben for å skifte.

 

DSC00379.jpg

 

her er bunnpanna fjernet.

 

DSC00380.jpg

 

så nå er denne byttet med en ny en original til ca 1500,- Billig igrunn men ergelig.

 

DSC00381.jpg

 

 

 

har hatt et par fine himmelkvelder hvor jeg har prøvd å tatt noe bilder av bilen og himmelen. (NB: bilder er tatt med mobilen)

 

DSC00330.jpg

DSC00329.jpg

DSC00339.jpg

DSC00337.jpg

 

er mye jeg vil gjøre med bilen men økonomien står litt stille om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var del litt off topic men:knock: ,jeg aner ikke om det er noe å hente ut fra en 1,6 og dessuten tror jeg ikke hadde ville gjort det pga at det blir sikkert kosten en del samt lite effekt endring.

 

men hør på norsk bildelsenter på lier,snakk med en som heter Fredrik,han chippet min (dvs tidligere eier) lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår