Gå til innhold

2spørsmål, 2,0l soch

bdybdal

Anbefalte innlegg

Den slangen skal inn på en klump på blokka ja... Det lille merket, "hakket" i fordeleren er 1, så går det videre med klokka ;)

takk får hjelpa, humm lite hakk, få sjå, men går det videre me klokka då meiner en sylinder 1 sylinder 4,sylinder2 sylinder 3 til slytt tenningsrekkefølte 1342.

Men det eg ikkje kan fårstå , er at eg skifta topppakkninga alt er rett, men startar ikkje , men trur at den hjelpeakselen skal stå i en vis posisjon, hayensboka sa ikkje nåke om det på innstillinga av regreim., men har skrud en del på en del andre biler, å då skal hjelepakselen også stå i en viss posisjon, har lett på blokka å på hjulet men finn ikkje et hakk eller liknande,

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merke på camhjulet (en liten pil) den skal peke mot det lille hullet i toppen (nedover), rotoren i fordeleren skal peke mot merke (hakket) i fordeleren, og merket på veiva skal stemme overens med "tappen" på blokka.

Da peker rotoren på sylinder 1, med klokka da, så blir neste 2, og skal på sylinder 3, neste 3, og skal til sylinder 4, og siste til sylinder 2... 1342 ;)

Hvis du ikke får start da, så står cam 180 grader feil, så da må du turne veiva en runde rundt, til du kommer på merket igjen, også av med reima, og flytte camhjulet til merket igjen (det peker da oppover, og skal jo nedover ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja min må være meget følsom

har fått start men motoren gjekk taftu, so trudde kamen va ei tann feil, å sia det har eg ikkje fått start, sjølv om du still tilbake der dne va, får berre motoren til å so vitt gå . men e ikkje akkurat nåke bruksbil, meir herje bil uten skilt

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider