bdybdal Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 kva funksjon har denn? meiner den skal stå ned under forgassaren på ei kule so går inn på blokka. 2 nåken som konna skjekka ka som er 1-2-3-4 på fordelaren, står faen me ikkje nåken plass Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Den slangen skal inn på en klump på blokka ja... Det lille merket, "hakket" i fordeleren er 1, så går det videre med klokka ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Den slangen skal inn på en klump på blokka ja... Det lille merket, "hakket" i fordeleren er 1, så går det videre med klokka ;) takk får hjelpa, humm lite hakk, få sjå, men går det videre me klokka då meiner en sylinder 1 sylinder 4,sylinder2 sylinder 3 til slytt tenningsrekkefølte 1342. Men det eg ikkje kan fårstå , er at eg skifta topppakkninga alt er rett, men startar ikkje , men trur at den hjelpeakselen skal stå i en vis posisjon, hayensboka sa ikkje nåke om det på innstillinga av regreim., men har skrud en del på en del andre biler, å då skal hjelepakselen også stå i en viss posisjon, har lett på blokka å på hjulet men finn ikkje et hakk eller liknande, Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 nja Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Det er merke på camhjulet (en liten pil) den skal peke mot det lille hullet i toppen (nedover), rotoren i fordeleren skal peke mot merke (hakket) i fordeleren, og merket på veiva skal stemme overens med "tappen" på blokka. Da peker rotoren på sylinder 1, med klokka da, så blir neste 2, og skal på sylinder 3, neste 3, og skal til sylinder 4, og siste til sylinder 2... 1342 ;) Hvis du ikke får start da, så står cam 180 grader feil, så da må du turne veiva en runde rundt, til du kommer på merket igjen, også av med reima, og flytte camhjulet til merket igjen (det peker da oppover, og skal jo nedover ;) ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 det me 180grader feil veit ej, skal prøve ditta, takk får hjelpa. Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZirZ Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Du må ofte dra igang de gasser motorne. er litt vanskelig av og til. noen er meget følsomme på tenningen. Siter BMW 523 E39 97mod Ford Sierra 3dørs 86mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet September 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 ja min må være meget følsom har fått start men motoren gjekk taftu, so trudde kamen va ei tann feil, å sia det har eg ikkje fått start, sjølv om du still tilbake der dne va, får berre motoren til å so vitt gå . men e ikkje akkurat nåke bruksbil, meir herje bil uten skilt Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.