Gå til innhold

Airbag tull

Ranger emnet

Haugiz

Anbefalte innlegg

Tok av rattet i går siden det hadde samlet seg noe sinnsykt med støv som bråkte no fælt når jeg svingte. Det var jo en karusell av kabler der nedi, men alt kom på plass når jeg skulle sette på rattet igjen. Da funket ikke hornet og airbag lampa lyste, så åpnet jeg og sjekka alle kablene - og nå funker fløyta men ikke airbag. Alle kablene ser fine ut og er koblet rett.

Kan det være at noe av det elektroniske må nullstilles? Prøvde å nappe ut batteriet i 10min, men det hjalp ikke.

Noen tanker?

edit: Bilen er forresten en 95' 1,8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til at det står IN02 i trip-telleren min når jeg starter bilen så jeg fant denne guiden her på forumet:

"- Sett km-telleren på TOTAL lengde

- Skru tenning på

- Trykk og hold inne knappen til km-teller

- Slå tenning av (nå skal det stå <OEL> i displayet

- Nå kan en velge hvilken indikator en vil "resette". Trykk på knappen til km-teller igjenn, og IN 01 vises. Trykk en gang til, og IN 02 vises, deretter er det OEL igjen

- Hvis det er IN 01 en vil resette, trykk til IN 01 vises.

- Trykk og hold inne knappen til KLOKKEN til -------- vises i displayet (digital klokke: minutt-knappen)

- Vil en resette IN 02 også, trykkes det på knappen til km-teller til IN 02 vises, og deretter klokke-knappen igjen

- Når en er ferdig, er det bare til å skru tenning på/av....."

Prøvde å nullstille både 01 og 02 så nå står det bare OEL i trip/km-telleren når jeg starter bilen. Men ingen tegn til bedring av airbagen.

Burde airbag lampa ha sluttet å lyse etter dette hvis det ikke var noe i veien med airbag'en ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av rattet i går siden det hadde samlet seg noe sinnsykt med støv som bråkte no fælt når jeg svingte. Det var jo en karusell av kabler der nedi, men alt kom på plass når jeg skulle sette på rattet igjen. Da funket ikke hornet og airbag lampa lyste, så åpnet jeg og sjekka alle kablene - og nå funker fløyta men ikke airbag. Alle kablene ser fine ut og er koblet rett.

Kan det være at noe av det elektroniske må nullstilles? Prøvde å nappe ut batteriet i 10min, men det hjalp ikke.

Noen tanker?

edit: Bilen er forresten en 95' 1,8GL

Om du ikke har erfaring med airbag skal du ALDRI skru på det. dette kan være livsfarlig, og hver minste ting man lærer med å skru på airbag kan forhindre noe slikt.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har erfaring med airbag skal du ALDRI skru på det. dette kan være livsfarlig, og hver minste ting man lærer med å skru på airbag kan forhindre noe slikt.

hørest ut som skremselspropaganda:p akkurat å koble ut airbag og koble den på til igjenn, det er jo ikke vanskelig, bare du vet akkurat hva du skal gjøre:) (koble fra batteriet før du kobler den ut feks.:p)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørest ut som skremselspropaganda:p akkurat å koble ut airbag og koble den på til igjenn, det er jo ikke vanskelig, bare du vet akkurat hva du skal gjøre:) (koble fra batteriet før du kobler den ut feks.:p)

hehe,,,:P

og hva skal du gjøre med rattnavet når du har tatt av airbagen?

...og hvor og hvordan skal du legge airbagen når du har fått den av?

;) believe me.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider