Gå til innhold

Brukroa-garadge: Gocart - herjeprosjekt

Ranger emnet

Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

Jaa, da var det igang igjen... :) Var med en kompis som hadde bursdag på gocart kjøring her om dagen å jeg fikk hekta. Hadde en tråd oppe om detta her som kanskje noen av dere husker!? Finner ikke igjen denna tråden så lager en ny. ;)

Greia er som følger: Jeg og en kompis var med praktiskprosjekt gruppa på skolen på gocart kjøring for noen måneder sia, og fant ut at detta var noe vi måtte ha. Så vi var så heldige at stedet der vi var å kjørte på skulle selge unna gamle cartene, så vi kjøpte oss ei ramme hver og tok med oss en hel haug med deler. Men de hadde ikke igjen nok til at vi fikk sammen to carter så detta ble lagt til side. Men i går kjøpte jeg dela til han andre så nå har jeg en komplett cart. :) Alt lå i deler så jeg har brukt de siste dagene på å skru sammen alt sammen.

Om carten: Carten er en ombygd Dino-cart som er bygd ut til toseter. Ble kjøpt for 250 kr. Den har org. er 200 ccm honda 4-takts motor på 6.5 hk. En ting som mangla på carten var bærelager til bakakslingen så jeg tok to lager ifra ei Saab girkasse jeg hade liggende og slipte til lagerhusa så de passa. Eller så er styre mekanismen noe modda pga. bredden på carten. Den er vel ca 15 cm breiere enn en vanlig gocart. Jeg har også gjort om ifra reim til kjede drift.

Nå er det meste klart egentlig, bortsett fra motor som jeg ikke har. Hadde tenkt å bruke en Honda CB100 motor, men jeg mangla topp, sylinder, stempel + + så jeg dropper den ideen siden de dela ikke akkurat er billige. Driv nå å kikker på div. Briggs&stratton og mindre Honda motorer. Men ideen om å montere turbo er med fortsatt og det skal prøves ut uansett hvor håpløst det virker. Det er dette som er prosjektet her egentlig. Veit disse småmotora riktig nok ikke er turtallsvillige og mest sannsynlig ikke turtallsvillige nok til at en turbo vil kunne opparbeide noe serlig trykk, men det må prøves. :) Trur motoren blir en Briggs&stratton 2-300 ccm, og turboen er en knøtt turbo ifra en charade. Har også sett på trådmata Lincoln og Esab apparat så jeg skal prøve å få kjøpt et ilpøet av et par uker.

Kom med innspill om hva dere trur om prosjektet. :)

Mvh. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider