Øyvind Ryeng Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 0,550 - er det 13 millimeter eller noe? Det spiller faktisk ingen rolle om en VTEC-motor takler et slikt løft; det er jo slett ikke nødvendig når man har hele forbrenningskammeret fullt av ventiler. Vel, jeg trenger egentlig ikke å komme med nok en lang tekst om hvorfor ditt og datt, jeg VET at en motor med 4 ventiler per sylinder og doble overliggende kamaksler alltid vil ha potensiale for å flowe mere luft, vil ha mindre friksjon, vil være mere effektiv, vil være lettere å skru på, og så videre. VTEC er et ypperlig system for å hele tiden ha den høyeste og jevneste momentkurven overhodet mulig (sylindervolum tatt i betraktning). Klart det er en trivelig bonus at VTEC-systemet også hjelper til med å brenne minst mulig bensin på en mest mulig effektiv måte. Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng . VTEC er et ypperlig system for å hele tiden ha den høyeste og jevneste momentkurven overhodet mulig (sylindervolum tatt i betraktning). Klart det er en trivelig bonus at VTEC-systemet også hjelper til med å brenne minst mulig bensin på en mest mulig effektiv måte. zzzz zzzz zzzz zzzz zzzz zzzz zzzz zzzz zzzz zzzz zzzz zzzz zzzz zzzz zzzz zzzz zzzz Vekk meg når du har måket deg ut av snø haugen du har rota deg inn i......og begyndt å poste "vtec" stoff på Honda forumet........:rolleyes: Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Diskuter V8 eller finn et annet forum. Greit nok at en diskusjon skal kunne vandre litt vekk fra hovedtemaet, men nå har denne tråden gått i ring lenge nok. Vi VET hva du/dere mener om politikk, amerikanske borgere, amerikanske biler, størrelse på motorer, miljøet og det som måtte være derimellom. Jeg vil oppfordre deltakerne til å tenke slik: "Har jeg nevnt dette i et tidligere innlegg?" Hvis svaret er "ja", la være å skrive det samme på nytt. Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng [bErik Braseth: Jeg trenger ikke å skryte av VTEC, de fleste personer som ser litt lengre enn nesetippen sin skjønner at det er et flott system. [/b] Du skjønte tydeligvis ikke hva jeg ville fram til. Dette forumet er for å diskutere V8ere, skal du diskutere VTEC kan du, som det har blitt sagt, gjøre det på hondaforumet. Evt vente til det kommer en v8 med VTEC :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng 0,550 - er det 13 millimeter eller noe? 14millimeter Det spiller faktisk ingen rolle om en VTEC-motor takler et slikt løft Helt riktig det, trenger ikke mye løft for å produsere 160hk. Like lite som man trenger 4 ventiler pr sylinder på en V8 for å lage masse hk. Er bare å ha store nok forbrenningsrom. vil være lettere å skru på Jaja, håper du engang begynner å skru på en bil da lol, ikke bare skroter dem VTEC er et ypperlig system for å hele tiden ha den høyeste og jevneste momentkurven overhodet mulig (sylindervolum tatt i betraktning) Bare tull, VTEC er lagd or å spare bensin. Er ingen poeng i å ha et VTEC system så lenge målet kun er å ha en rask bil. Skjønner du ikke at dette er en tapt diskusjon? VTEC vinner ikke på et eneste område som inntreserer amcar folket. Hadde det i det minste dreid seg om en Japse bil som gikk bra, alla Nissan Skyline, kunne det vært en inntresang diskusjon. Eller en Japse med V8 ;) Uansett er Honda en sinke, burde i det minste klart å putte turbo på motorene. Wankel motoren er nå i utganspunktet en mye bedre oppfinnelse en VTEC. Viss du på noen måte mener at en CRX eller Civic er en rask bil, har du ikke kjørt mye morsomt. Vinner egentlig Honda på noe område, nei. Ikke billigst å kjøre, ikke raskest, ikke best kjørekomfort, ikke best veigrep, ikke best kvalitet. Hva er egentlig poenget med å ha en da? Skulle holdt deg til den rottne Audien du. hehe 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by Hot Rod Jeg vil oppfordre deltakerne til å tenke slik: "Har jeg nevnt dette i et tidligere innlegg?" Hvis svaret er "ja", la være å skrive det samme på nytt. Takk. Øyvind Ryeng, er du helt tett eller? Du må da fatte såpass at folket på V8 forumet driter vel i hvor mye hester en VTEC har i forhold til størrelsen. Vi vet da vel at den bruker ti ganger så lite bensin som et gammelt monster, men også går ti ganger så sakte. Du skryter så fælt av den jevne effektkurven på VTEC, men dette strider jo imot hele konseptet med systemet. Nå må du jaggu ta deg sammen og begynne å bruke hue litt! Og forresten, du suger som sjåfør.:D Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 på en riktig v8 så snakker vi om ca 0.830 i løft.... det blir omtrent...2,1cm.... omtrent like langt som hele en ventil til i en vetek motor... merkelig at de kun bruker 2 ventilsteknologi i de største klassene i dragrace? og 4 ventiler/overliggende kammer er også blitt prøvd...men det funker ikke....:D :D Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by Bead-lock på en riktig v8 så snakker vi om ca 0.830 i løft:D Hehe, da snakker du om maskin med pulver. Hadde en med 0,750 løft. Blokkka delte seg fra kamlagrene å ned (Ikke forsterket). Det var ca 700-750hk. 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Nei, da skal jeg gi meg. Jeg skjønner egentlig at å prøve å overbevise rockabilly(hillbilly?)-foket her om at Honda er flott er like bortkastet som å snakke til en vegg. Eller, en vegg kommer jo ikke tilbake med dårlige setninger som prøver å likne på et argument, så dette er faktisk enda værre. Jeg satt forresten også med følelsen at jeg satt og gjentok meg selv igjen og igjen. Bead-Lock: OVH i dragracing? Selvfølgelig, dette er jo et velprøvd konsept, og man får masse deler og forsterkninger etc. til disse motorene. Kane: Nei, jeg er ikke tett; har temmelig bra blodomløp i hodet. Så du har snakket med ingeniørene hos Honda, og spurt de om hva de egentlig ville med VTEC? Hvis det ikke er for å lage en lang og jevn momentkruve, hva er det da for? Utelukkende for å spare bensin og å gjøre motoren kjørbar på lave turtall? Og en ting til: Hva FAEN rolle spiller det om jeg kan kjøre eller ikke? Spiller det noen rolle for min forståelse av forbrenningsmotorer? T/A 455: Hihi, morsommen. Klart jeg skal skal skru sammen bilen igjen etter at jeg kræsja. Og deretter skal jeg aldri kræsje mere. En firer med doble overliggende kamaksler er lettere å skru på enn en gammel OHV-V8. Har du prøvd å bytte kam på en OHV? Hvor mange dager tok det? På en DOHC tar man av toppdekslet og løsner kammen - ferdig. Du er jo helt ute og sykler i din beskrivelse av Honda. Honda ER billige å kjøre (og å eie), er ganske kvikke, har fantastiske kjøreegenskaper, fast og fin fjæring (ikke noe av den velkjente Amcar-duvinga og følelsen av at bilen skal tippe i svingene, og stupe kråke når en bremser). Men det morsomste av alt er at du faktisk rakker ned på KVALITETEN til Honda. Nå skal jeg ikke kalle deg ignorant, men dette er langt, langt fra sannheten. Folka hos Honda legger sin ære i å lage en best mulig bil! Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Når en skal bytte kam på en slik V-tech motor, må en vel da bytte begge? Endring: nei det må en vel selfølgelig ikkje.. 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by ElCamino Når en skal bytte kam på en slik V-tech motor, må en vel da bytte begge? Den skjønte jeg ikke helt hvor du ville med? Slik ser iallefall en VTEC-kam ut (høyfart-loben er i midten, på siden av den er de som brukes ved lavere turtall): http://www.toda-racing.co.jp/product/parts_e/cam/b16-1.jpg Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 nei, det var helder offtopic. Bare et spørsmål jeg lurte på, da jeg satt og tenkte på V8 med 2 kammer i ver topp( da hadde det blitt fyrt om en skulle bytte alle 4 på en gang!) Men så kom jeg på at nei, en må nå selfølgelig ikkje bytte begge kamakslingene om en har gått. Spurte før jeg tenkte. Sorry sorry sorry sorry.... tenkte lite eller ingenting før jeg spurte om det. legger meg på kne og ber om tilgivelse. sorry,sorry.. 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 det d... glømte å si var at du må demontere slanger,kablet og annen kvist i mange timer for i det hele tatt komme ned til toppdekslet...:D og du må ha en bærepose med chims som er helt gratis,fordi det er honda,det er jo ikke dyre deler til de???? ja ,T/A jeg snakker om power....ca de 1600hp som vår venn drømte om å få ut av en 1,6 liter honda klomp....:D Motoren står inne i stua mi og venter med lengsel på å komme i bilen...:D :D Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by Bead-lock det d... glømte å si var at du må demontere slanger,kablet og annen kvist i mange timer for i det hele tatt komme ned til toppdekslet...:D og du må ha en bærepose med chims som er helt gratis,fordi det er honda,det er jo ikke dyre deler til de???? ja ,T/A jeg snakker om power....ca de 1600hp som vår venn drømte om å få ut av en 1,6 liter honda klomp....:D Motoren står inne i stua mi og venter med lengsel på å komme i bilen...:D :D Ikke akkurat vanskelig å komme til her, nei. Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Det er nok lettere å lage fred i midtøsten enn å få avsluttet denne tråden. Ordentlige biler har ikke halv motor! 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg