Gå til innhold

forsterker til 8 høytalere.. sliter litt

Ranger emnet


infested

Anbefalte innlegg

åssen skal detta gå?..

 

skal ha en høytaler i hver dør.. altså 4stk på 130W hver

 

og 2 høytalere i hattehylla.. 2 stk 6*9 på 360W hver

 

å for å få mest mulig surrond hva gjør jeg da?.. skal jeg ha 6 kanals på de??? eller finnes det en bra forsterker som kan ta alle høytalerene..

 

må sikkert ha noen delefilter å masse rart så prøv å lag dette enklest å skjønne :P..

 

har bare 2 utganger på spilleren.. og 2 forsterkere med 4 bassere i bagasjerommet skal bruke den ene inngangen

 

åssen forsterker tipser dere meg om?..

det MÅ være PG forsterker.. (liten prinsippsak :P..)

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare spørre.... hvorfor så mye kasta inn i en bil? Og surround? DVD-spiller og slikt da eller? For en vanlig lyd-cd har ikke surround nemlig...

 

dvd spiller, playstation2, og 3 lcd skjermer.... satser litt stort.. og er ute ettter bare lydkvalitet så helst best mulig surround..

 

grunnen til flere høytalere er vell egentlig mest av kvaliteten på lyden så du hører den mest surround

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alerede elementene.. å jeg SKAL ihvertfall ha 6 elementer :P.. siden alt er lukket i bagasjerommet vil jeg ha litt 6*9 lyd i hattehylla.. samt att hattehylla skal dempes til det maximale og bak baksetene.. for att det skal dempes til bagasjen..

å jeg skal ha en høytaler i hver dør siden det orgianlt skal sitte det der..

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asså... surround, vi prater Dolby Digital eller DTS regner jeg med.. 5.1 består av 2stk front høytalere + 1 Stk Senter kanal FORAN + 2 stk bak høytalere + sub... i et 6.1 oppsett har man senter bak også, det du snakker om høres VELDIG FEIL UT med 2 stk i dørene bak+ 2stk i hattehylla.. har ALDRI hørt om et slikt surround oppsett og trur jeg helst vil slippe å høre det oxo :P

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asså... surround, vi prater Dolby Digital eller DTS regner jeg med.. 5.1 består av 2stk front høytalere + 1 Stk Senter kanal FORAN + 2 stk bak høytalere + sub... i et 6.1 oppsett har man senter bak også, det du snakker om høres VELDIG FEIL UT med 2 stk i dørene bak+ 2stk i hattehylla.. har ALDRI hørt om et slikt surround oppsett og trur jeg helst vil slippe å høre det oxo :P

 

nei greit nok.. skal fikse på det.. men hva heter det når du ahr 6 høytalre rundt da å en subber baki??..

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg kunne hatt en 4 kanals til å kjøre på alle høytalerene.. altså la de 2 forran stille fronttoner og de i hattehylla og dørene bak spille baktoner.. men blir ikke det litt feil til forsterkeren?... da blir det jo ca 1000W på ene høytalerutgangen og 260W på andre? :S

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår