Gå til innhold

S40'n min!

Ranger emnet

Nutcaze

Anbefalte innlegg

I dag henta jeg min strøkne S40 Sport 2003 Modell hos Iseberg's Bilia i drammen:):

Utrolig digg bil og kjøre! Dro ganske bra og, spesielt når du tråkker gassen i bånn og kickdown på automatkasse slår inn! Moro!:D

Info:

År: 2003

Km: 71000

Motor: 1,8L 122hk Bensin

Gir: Automat

Dekk/felger: 15" Alu.Vinter, 16" 205/50 Alu.Sommer

Spør hvis du lurer på noe!

Slenger ut no bilder tatt med mobil:

s40-1.jpg

s40-2.jpg

s40-3.jpg

Skal gjøres: Blanke sideblinklys og sote ruter hos firma.

Gjør ikke så mye mer, skal holde den i pris + at jeg syns den ser ganske kul ut og går greit sånn som den er

Volvo S40 Sport 1.8 2003 Modell

Keep It Tidy!

Pioneer. Sound.Vision.Soul< 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag henta jeg min strøkne S40 Sport 2003 Modell hos Iseberg's Bilia i drammen:):

Utrolig digg bil og kjøre! Dro ganske bra og, spesielt når du tråkker gassen i bånn og kickdown på automatkasse slår inn! Moro!:D

Info:

År: 2003

Km: 71000

Motor: 1,8 126hk Bensin

Gir: Automat

Dekk/felger: 15" Alu.Vinter, 16" 205/50 Alu.Sommer

Spør hvis du lurer på noe!

Slenger ut no bilder tatt med mobil:

s40-1.jpg

s40-2.jpg

s40-3.jpg

Skal gjøres: Chipe motor, blanke sideblinklys, sote ruter hos firma.

Gjør ikke så mye mer, skal holde den i pris + at jeg syns den ser ganske kul ut og går greit sånn som den er

Heisann, synes bilen din var kjempe tøff jeg:thumb

Men jeg lurer på noe, 126hk? er det ikke 122 i en standard 1,8liter a?

pappa har 1,8i som Volvo laget sammen med Mitsubishi under et eller annet, den har 125-126hk :) Så jeg lurer på om du har I`n?

Kjempe tøff var den uansett... :)

Planer for bilen da?

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, synes bilen din var kjempe tøff jeg:thumb

Men jeg lurer på noe, 126hk? er det ikke 122 i en standard 1,8liter a?

pappa har 1,8i som Volvo laget sammen med Mitsubishi under et eller annet, den har 125-126hk :) Så jeg lurer på om du har I`n?

Kjempe tøff var den uansett... :)

Planer for bilen da?

Det er mulig, kanskje jeg har regna litt feil på Kilowata som står oppgitt i vognkortet:bok: , men den går uansett overaskende bra i forhold til Motor. Og det med "i" veit jeg ikke, må lese litt i vognkortet i mårra. Har ikke sett så nøye gjennom, men hvis det er "i" som i "injection" så ja, det har jeg!:p

Har ikke så stor planer egentlig, blir vel sote ruter hos firma, blanke blinklys på sidene (sikler litt på senkesett men det blir i så fall ikke før til sommer'n), skal prøve og holde den i den standen den er for og få mest igjen når jeg selger om et par år. Fikk den godt under liste pris da onkel er bruktbilsjef på Volvo her!:):

Keep It Tidy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig, kanskje jeg har regna litt feil på Kilowata som står oppgitt i vognkortet:bok: , men den går uansett overaskende bra i forhold til Motor. Og det med "i" veit jeg ikke, må lese litt i vognkortet i mårra. Har ikke sett så nøye gjennom, men hvis det er "i" som i "injection" så ja, det har jeg!:p

Har ikke så stor planer egentlig, blir vel Chip (ca 25hk ekstra) sote ruter hos firma, blanke blinklys på sidene (sikler litt på senkesett men det blir i så fall ikke før til sommer'n), skal prøve og holde den i den standen den er for og få mest igjen når jeg selger om et par år. Fikk den godt under liste pris da onkel er bruktbilsjef på Volvo her!:):

Okei :) daså :) Pen var den uansett... :) + at 1.8litera går bra uten I`n også ;) Pappa har hatt det også ::fatality:

Tenker du ga en plass mellom 170-190tusen for den jeg :thumb

AlmRacing`s nybil:

Førstebil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Meget fin bil det der.. Har en S40 fra 2000 selv..

Den har en 1.8i motor. Som tidligere sagt er det et samarbeid med Mitsubishi. Selve motoren kalles GDI, noe som står for Gasoline Direct Injection, noe som betyr at det er direkteinnsprøyting, sånn som i dieselmotor.. De har fjernet manifoil og sånt, noe som gjør sånn at motoren kan gå på en mager bensinblanding, noe som igjen fører til lavere forbruk, på landevei velogmerke. Det gjelder ikke hvis man ligger i 150 på motorveien forresten :D

Fornuftige ting du skal gjøre med bilen forresten, selv om den chippinga ikke er særlig nødvendig :)

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja..lenge siden noen skreiv her sisst NÅ :) Planer for bilen ennå? :)

Har ikke gjort så mye utvendig ennå, ikke inni heller for den saks skyld!:p

Men på lørdag skal jeg sette i min nye dvd spiller med skjerm; Pioneer AVH-P5700DVD

Og pioneer 12" basser, Jbl Gto 600w forsterker. Frontsettet som er ogrinalt fra volvo spiller sinnsykt bra, selv på høyt volum så det skal ikke byttes. Vil bare ha det ekstra lille en basser gjør!:D

Blinklys og soting kommer neste lønning, blåste av penga den måneden her på anlegg gitt!

Keep It Tidy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget fin bil det der.. Har en S40 fra 2000 selv..

Den har en 1.8i motor. Som tidligere sagt er det et samarbeid med Mitsubishi. Selve motoren kalles GDI, noe som står for Gasoline Direct Injection, noe som betyr at det er direkteinnsprøyting, sånn som i dieselmotor.. De har fjernet manifoil og sånt, noe som gjør sånn at motoren kan gå på en mager bensinblanding, noe som igjen fører til lavere forbruk, på landevei velogmerke. Det gjelder ikke hvis man ligger i 150 på motorveien forresten :D

Fornuftige ting du skal gjøre med bilen forresten, selv om den chippinga ikke er særlig nødvendig :)

Har ombestemt meg for chip, får ikke så mye ut av den som jeg hadde hørt til og begynne med!:)

Keep It Tidy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til, er det noen som veit hvor jeg kan legge strøm kabel til forsterker? Motorrommet er så lukket at jeg ikke finner no sted og legge kabelen inn i bilen. Kanskje hvis jeg leter litt til, men noen som har gjort det før meg?:d

Keep It Tidy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til, er det noen som veit hvor jeg kan legge strøm kabel til forsterker? Motorrommet er så lukket at jeg ikke finner no sted og legge kabelen inn i bilen. Kanskje hvis jeg leter litt til, men noen som har gjort det før meg?:d

Satt akkurat å lurte på det samme du.. Skal støype meg en subkasse i glassfiber, så jeg får plass der ved hjulbuene. Også tenkte jeg at jeg skulle putte en rimelig stor forsterker nede i ekstrahjuls-brønnen.

Lurte også på om det er lett å få løfta opp teppet inni bilen.

Du må bare huske på at du burde strekke signalkabelen på ene siden av bilen, og strøm på andre.. Lett å glemme :)

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort så mye utvendig ennå, ikke inni heller for den saks skyld!:p

Men på lørdag skal jeg sette i min nye dvd spiller med skjerm; Pioneer AVH-P5700DVD

Og pioneer 12" basser, Jbl Gto 600w forsterker. Frontsettet som er ogrinalt fra volvo spiller sinnsykt bra, selv på høyt volum så det skal ikke byttes. Vil bare ha det ekstra lille en basser gjør!:D

Blinklys og soting kommer neste lønning, blåste av penga den måneden her på anlegg gitt!

Bra det da :D Synes den basskassa som følger med orginalt hjelper på en stor del også jeg :) Hører i hvertfall stort forskjell, fra med/uten basskassa :D

Blir det 30-40% soting da ell? :)

Blir det noe senking i nærmeste fremtid? :D

AlmRacing`s nybil:

Førstebil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det da :D Synes den basskassa som følger med orginalt hjelper på en stor del også jeg :) Hører i hvertfall stort forskjell, fra med/uten basskassa :D

Blir det 30-40% soting da ell? :)

Blir det noe senking i nærmeste fremtid? :D

Soting kommer om et par mnd, kosta litt og gjøre det hos firma så spare litt! Men nå har jeg satt i Dvd spiller og sub fra pioneer så nå er det sinnsyk bra lyd:D

Senking kommer eventuelt ikke før til sommer'n igjen

Keep It Tidy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soting kommer om et par mnd, kosta litt og gjøre det hos firma så spare litt! Men nå har jeg satt i Dvd spiller og sub fra pioneer så nå er det sinnsyk bra lyd:D

Senking kommer eventuelt ikke før til sommer'n igjen

Hvilken Pioneer sub har du satt i?

Vurderer å putte en sånn her inn i min; http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=10476&taxonomy_id=

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Pioneer sub har du satt i?

Vurderer å putte en sånn her inn i min; http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=10476&taxonomy_id=

Har pioneer 1000w accelerate serien ikke SPL, med en JBL Gto 2x600w forsterker. Brukte nok peng på spiller'n så blei ikke den villeste basser'n. Men en kamerat av meg har den der, den spiller sinnsykt bra, og den tåler mye påkjenning! Men den drar også mye strøm så anbefaler og ha kondensator, så du slipper at lysa i bilen blinker hvergang det slår:D!

Keep It Tidy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider