Gå til innhold

S40'n min!

Ranger emnet

Nutcaze

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har pioneer 1000w accelerate serien ikke SPL, med en JBL Gto 2x600w forsterker. Brukte nok peng på spiller'n så blei ikke den villeste basser'n. Men en kamerat av meg har den der, den spiller sinnsykt bra, og den tåler mye påkjenning! Men den drar også mye strøm så anbefaler og ha kondensator, så du slipper at lysa i bilen blinker hvergang det slår:D!

Er jo helt kurrant sub det der.. Og en bra forsterker :)

Lurer på om jeg må investere i en ny forsterker også, har en 2 x 300w fra SPL Dynamics.. Dritbra forsterker, men lurer på om den blir litt slapp i forhold til suben.. En kondensator er en selvfølge :D Sitter å ser på en 1,5fahrad.. Burde holde i massevis.

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil, men 25hk ekstra med en chip på en 1.8l sugemotor er litt vel optimistisk..

viss ikkje skal eg chippe min!

De lover 10% effektøkning på den motoren der. Å det vil jo si rundt 11-12 ekstra hester, å det synes jeg ikke er verdt å bruke penger på. Hvis du skal ha merkbar effektøkning, så må du nesten skaffe åpent luftfilter, og effektanlegg i tillegg.

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil, men 25hk ekstra med en chip på en 1.8l sugemotor er litt vel optimistisk..

viss ikkje skal eg chippe min!

Jess, det var litt optimistisk, hvis du leser posten ser du at jeg ikke skal chippe allikevel! Det blir maks 10hester ekstra, og det er nesten 1000kr hesten og det gidder jeg ikke!

Volvo S40 Sport 1.8 2003 Modell

Keep It Tidy!

Pioneer. Sound.Vision.Soul< 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt kurrant sub det der.. Og en bra forsterker :)

Lurer på om jeg må investere i en ny forsterker også, har en 2 x 300w fra SPL Dynamics.. Dritbra forsterker, men lurer på om den blir litt slapp i forhold til suben.. En kondensator er en selvfølge :D Sitter å ser på en 1,5microfahrad.. Burde holde i massevis.

Jada, er fornøyd med sub'n!:D! Men 2x300w blir litt lite på den sub'n du tenker på, hadde satsa på en pioneer SPL forsterker til den, da får du sinnsyk lyd! Men forstekern koster jo en hel del og da!:D

Keep It Tidy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, er fornøyd med sub'n!:D! Men 2x300w blir litt lite på den sub'n du tenker på, hadde satsa på en pioneer SPL forsterker til den, da får du sinnsyk lyd! Men forstekern koster jo en hel del og da!:D

Er enig der.. Sitter å ser etter ny forsterker, men blir litt skremt over prisene, så vi får se hva man tar seg råd til.. Kanskje man bestiller fra utlandet, blir endel billigere da :) Hadde vært deilig med SPL forsterkeren til Pioneer -sikle-

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :) daså :) Pen var den uansett... :) + at 1.8litera går bra uten I`n også ;) Pappa har hatt det også ::fatality:

Tenker du ga en plass mellom 170-190tusen for den jeg :thumb

Har nå sjekka grundig ut hvordan motor jeg har, prata blant annet med Volvo. Og jeg har en 1,8L som yter hele 122hk!:P Og ikke GDi, det er en motor utviklet i samarbeid med mitsubishi og er noe "dauere" en L som jeg har, skjønte ikke helt hvordan den Gdi motoren virka, men hovedsaklig bruker den mindre bensin og går noe dårligere en 1,8L som er en ren volvo motor. Gdi motoren blir ikke levert på 2003 modell eller nyere hvis jeg ikke tar helt feil nå!

Fant også ut en annen morsom ting som jeg ikke visste, på automatkassa har jeg en knapp som heter "shift lock". Dvs, på 3,4 og 5 gir så drar den ikke gira helt ut, selv på "kick-down" for og spare bensin og motor! Men nå er den skrudd av og det betraktelig mye morsomere og kjøre når motor'n blir dratt helt ut! Fikk også et noe kraftigere kickdown

Bilen går absolutt ikke værst til og være orginal:D

Keep It Tidy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke GDi, det er en motor utviklet i samarbeid med mitsubishi og er noe "dauere" en L som jeg har, skjønte ikke helt hvordan den Gdi motoren virka, men hovedsaklig bruker den mindre bensin og går noe dårligere en 1,8L som er en ren volvo motor.

Tror det blir feil å si at den går dårligere enn de vanlige volvomotorene.. Den har nok bare en helt annen dragningskurve.. Hvis jeg ikke tar helt, noe det er mulig jeg gjør. Har jo ikke kjørt en S40 med vanlig 1.8 motor så :)

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir feil å si at den går dårligere enn de vanlige volvomotorene.. Den har nok bare en helt annen dragningskurve.. Hvis jeg ikke tar helt, noe det er mulig jeg gjør. Har jo ikke kjørt en S40 med vanlig 1.8 motor så :)

Og jeg har heller ikke kjørt Gdi så jeg kan ikke uttale meg sikkert, sånn som det blei forklart meg var den noe dauere fra bunn av, det hadde no med innsprøytningssystemet og gjøre. Men vi veit ikke no sikkert før vi har hatt en liten drag, kommer du til drammen eller?:D

Keep It Tidy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har heller ikke kjørt Gdi så jeg kan ikke uttale meg sikkert, sånn som det blei forklart meg var den noe dauere fra bunn av, det hadde no med innsprøytningssystemet og gjøre. Men vi veit ikke no sikkert før vi har hatt en liten drag, kommer du til drammen eller?:D

Den motoren fungerer i grunn som en diesel.. Drivstoff går direkte fra tank å inn i sylindrene (nesten).. Den her motoren kan gå på magrere bensin/luft blandinger enn andre bensinmotorer, noe som gjør sitt til at den blir billigere på landeveiskjøring. Etter som jeg har forstått.. :)

Hehe.. Har akkurat vært i Bergen å henta bilen, synes du skal komme kjørende opp til Vadsø jeg.. :D

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motoren fungerer i grunn som en diesel.. Drivstoff går direkte fra tank å inn i sylindrene (nesten).. Den her motoren kan gå på magrere bensin/luft blandinger enn andre bensinmotorer, noe som gjør sitt til at den blir billigere på landeveiskjøring. Etter som jeg har forstått.. :)

Hehe.. Har akkurat vært i Bergen å henta bilen, synes du skal komme kjørende opp til Vadsø jeg.. :D

Jaja, et fett egentlig! s40 er konge bil uansett!:D Er storfornøyd hvertfall, til vadsø ja. Vi får se:P! Hehe.

Driver og skal legge ut no fler bilder av bilen nå

Keep It Tidy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, et fett egentlig! s40 er konge bil uansett!:D Er storfornøyd hvertfall, til vadsø ja. Vi får se:P! Hehe.

Driver og skal legge ut no fler bilder av bilen nå

Er en fin tur det da.. Bare å kjøre inn i Sverige, så ligger du i 120sonene der å cruiser.. Skikkelige drømmeveier.. Hoho.. Vil tilbake dit :D Gassa på sammen med diverse sportsbiler der :)

La oss få se bilder ja.. Blir aldri nok S40-bilder her ;)

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider