Gå til innhold

Olds 350 koker

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har ein 1971 olds 350 med 2ports gasser. Er plaget med at tempraturen oppfører seg merkeli. Så fort den får litt motstand eller pådrag, nermer tempen seg fort kokepunktet. Har prøvd forskjelige ting, men til ingen nytte. Har skiftet vannpumpe,prøvd 3 forsjelige radiatora, montert elektriske vifte, fløsja kjølesystemt, tatt vekk termostat, stilt tending, sjekka for vakumlekasje+++. No veit eg snart ikkje meir. Noen som har noen gode råd???????????

Den drikker også nåke jevelsk med bensin, ca. 2,5 på mila. Merkeli at den ska bruke so mykje med det sugerør oppsette den har.

Noen som har vert borti slike problemer ?????

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein 1971 olds 350 med 2ports gasser. Er plaget med at tempraturen oppfører seg merkeli. Så fort den får litt motstand eller pådrag, nermer tempen seg fort kokepunktet. Har prøvd forskjelige ting, men til ingen nytte. Har skiftet vannpumpe,prøvd 3 forsjelige radiatora, montert elektriske vifte, fløsja kjølesystemt, tatt vekk termostat, stilt tending, sjekka for vakumlekasje+++. No veit eg snart ikkje meir. Noen som har noen gode råd???????????

Den drikker også nåke jevelsk med bensin, ca. 2,5 på mila. Merkeli at den ska bruke so mykje med det sugerør oppsette den har.

Noen som har vert borti slike problemer ?????

 

Ja, det hørtes litt merkelig ut. kan det være toppakningen eller noen av kjølekanalene sor er tette, selv om du har renset de.

 

Jo minder forgasser du har på en motor, jo mere må du trå på gassen for å hålde farten på bilen, da bruker den mere bensin, så en 2 port på en 350 er vel i det minste laget, har selv en 350 chevy i pontiacen, den lgger på ca 1,2 på mila, da er det en 4 port holly. er så vidt borti gassen får å hålde 80.

siden forgasseren er så liten, må motoren jobbe tyngre, da kan det være at den blir fort varm. bare en teori..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må oppdatere litt på bensinforbruket her. Målte den i dag igjen er nå oppe i 3,5 liter på mila. Stygge greier får en si. Fikk meg en skikeli comp tester også i dag, så eg fikk sjkka det. Det såg ikkje så bra ut. Der var to som skilde seg eksta ut.

Her er talla:

1: 105 psi.

2: 145 psi.

3: 150 psi.

4: 140 psi.

5: 150 psi.

6: 120 psi.

7: 150 psi.

8: 140 psi.

Hva kan vere årsaken til dei forsjelige verdiane?

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er de eg me frykter. Er det noen måte å finne de ut på uten å demontere heile motoren? Skall ta av innsug og toppa i morga,men hadde ikkje tenkt å demontere lenger ned. Kan der vere andre årsaker?

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er kan være mange mulige årsaker, f.eks hull, eller sprekk i stempelet, men da vil man få et stort trykk i bunnpanna i motoren, og dette kan komme opp igjennom peilepinnen på oljen når motoren går, men det kan også være så enkelt som at ei toppakkning har gått! er tallene på sylinderene i rett rekkefølge, slik at den fremste sylinderen, og den bakerste, på høyre side av motoren, har en lavere psi verdi enn resten?

 

siden den koker og blir unormalt varm, så ville nå jeg trodd at det var ei toppakkning som har tatt kvelden iallefall

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det berre toppakiniga, er det nå ganske kurant å fikse. der er ikkje nåke spesielt me trykk i bunnpanna. Talla er oppset etter cylider rekkefølga. 1-3-5-7 på høgre side og 2-4-6-8 på venstre side. da bilir det fremste cylinder på høgre side og tredje på venstre side som har lavere PSI.

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett trykk på sylinderene så kan du høre om det lekker ut i bunnpanna/oljepåfylling/vievhusventilasjon (stempelringer, evt sprekk i stempel), innsug (innsugsventil) eller eksosen (eksosventil). Lekker det ut i bunnpanna, så kan du helle litt olje i sylinderen for å høre om det blir noe bedre. da er det mest sannsynlig stempelringer.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter å ha mottat litt info fra Blackbird, trur eg at eg har funnet ut ka som gjer at den koka. En ta dei tidligare eigarane he våre veldi gla i kanel. Så både blocka og toppane va fulle av den dritten. So no blir blocka erstata me ei 403 block som Blackbird har skaffa isatden:) .

Enkelt skal det ikkje vere uansett. Da eg holdt på å demontere toppane , oppdaga eg at det var to forsjelige. Eine heite 7 og den andre 7a. Desse har selfølgeli forsjelige størele på eksosventilane, og eine he herda v.sete og den andre he de ikkje. Lurer veldigt på hva han har styrt med han som har settihop denne motoren tidligare. Så ka skall en gjere no?

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår