turboalfa Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Hei! Skal ha meg gardsbil/bruksbørse og driver og lukter på en 1986 740 2,3. Vogna har rulla litt over 200k, så jeg ønsker tips om hva man eventuelt må passe på og se etter. Hva er forresten normalt å gi for en slik bil, og vil jeg ha tilnærmet gratis bil i noen år (har ikke tenkt å bruke den opp, men har en annen bil som koster litt for mye i drift...) på forhånd takk! Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4vinge Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 se etter rust i ramme vanger, brønner bak på her side i bagasje rom, hjulbuer, kanaler, dører, brønner under front lykter og hvis det er takluke opne den og se litt rundt på kantene. ellers så er det vel bare og prøvekjøre og høre etter ulyder og om den er tilfredstillende og kjøre. riste litt i hjul osv den vanelige sjekken. husk 200000km på en volvo da er den akkuratt ferdig kjørt inn hvis den er stelt godt med.:thumb lykke til med kjøp av bil.:hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 min 740 (b230f) har gått 406000 og går som en drøm, 0.72 på langkjøring. pass på at bilen ikke har mye rust og at den er tight å fin Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Problema på ein Volvo ligger som regel i bagasje rom(sedan) Sjå etter fukt rundt baklyktene. Har og ein tendens til og leke i takluke etter ein god del år. Dempere på dei fleste 700 eg har sett\kjørt har hatt slitte dempere, men dei skal no også ver litt "levjette" dersom dei er originale. Det er ingen ny bil, får du bilen på ei grav får du sett undersida godt. Sjå på endeledd og foringer og på drivverket. Du ser\kjenner ofte om der er slitasje eller slarke. Kupevifta bråker ofte, trur ikkje du skal bekymre deg for km-stand, dersom motoren går fint. Du har kanskje bestemt deg, ev. kjøpt bilen. Men lykke til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Takker for tips! Har ikke handlet ennå, den første bilen jeg vurderte glapp. Har dukket opp nye alternativer og handler vel bil denne uka. Vurderer en 1989 740gl stasj. med sperre og innsprøytningsmotor. Dette skal visst være en fin vinterbil..?! Eller..? Bilen virker bra.. har rulla 340k og prisen er femten. Synspunkter noen? Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 se spesiellt etter rust i bagasjeluke Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaronBlod Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 15 k kan jo ikke være ille. om den er EU ok så har du jo bil i 2 år uten vesentlig påkost vil jeg tro. Siter 86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL 89 520i, 86 740TIC 85 Escort XR3i, 94 855 GL Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 se spesiellt etter rust i bagasjeluke siste bilen han spør om er stv ,og der er luka aluminium. rust? nope. korrosjon, mja kanskje... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Takker for tips! Har ikke handlet ennå, den første bilen jeg vurderte glapp. Har dukket opp nye alternativer og handler vel bil denne uka. Vurderer en 1989 740gl stasj. med sperre og innsprøytningsmotor. Dette skal visst være en fin vinterbil..?! Eller..? Bilen virker bra.. har rulla 340k og prisen er femten. Synspunkter noen? -89 pleier være bra. har en -89 selv ,den er i god stand. litt rust ,men den har da gått i bergen... 15k er grei pris , betalte 21500 for min med 225k på telleren... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Hei! Kjøpte denne 89 modellen. Bilen synes å være veldig bra. 12 nesten nye dekk, tight og fin, ingen lyder og har bare en og annen rustblemme. Rusta blir fjernet med litt smergelpapir og en sprayboks en søndag formiddag... Takk for tips! Hilsen enda en stolt Volvoeier. Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.