Gå til innhold

Tips om 740

Ranger emnet

turboalfa

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha meg gardsbil/bruksbørse og driver og lukter på en 1986 740 2,3. Vogna har rulla litt over 200k, så jeg ønsker tips om hva man eventuelt må passe på og se etter. Hva er forresten normalt å gi for en slik bil, og vil jeg ha tilnærmet gratis bil i noen år (har ikke tenkt å bruke den opp, men har en annen bil som koster litt for mye i drift...)

på forhånd takk!

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se etter rust i ramme vanger, brønner bak på her side i bagasje rom, hjulbuer, kanaler, dører, brønner under front lykter og hvis det er takluke opne den og se litt rundt på kantene.

ellers så er det vel bare og prøvekjøre og høre etter ulyder og om den er tilfredstillende og kjøre.

riste litt i hjul osv den vanelige sjekken.

husk 200000km på en volvo da er den akkuratt ferdig kjørt inn hvis den er stelt godt med.:thumb

lykke til med kjøp av bil.:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problema på ein Volvo ligger som regel i bagasje rom(sedan) Sjå etter fukt rundt baklyktene. Har og ein tendens til og leke i takluke etter ein god del år.

Dempere på dei fleste 700 eg har sett\kjørt har hatt slitte dempere, men dei skal no også ver litt "levjette" dersom dei er originale.

Det er ingen ny bil, får du bilen på ei grav får du sett undersida godt. Sjå på endeledd og foringer og på drivverket. Du ser\kjenner ofte om der er slitasje eller slarke.

Kupevifta bråker ofte, trur ikkje du skal bekymre deg for km-stand, dersom motoren går fint.

Du har kanskje bestemt deg, ev. kjøpt bilen. Men lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips!

Har ikke handlet ennå, den første bilen jeg vurderte glapp. Har dukket opp nye alternativer og handler vel bil denne uka. Vurderer en 1989 740gl stasj. med sperre og innsprøytningsmotor. Dette skal visst være en fin vinterbil..?! Eller..?

Bilen virker bra.. har rulla 340k og prisen er femten. Synspunkter noen?

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips!

Har ikke handlet ennå, den første bilen jeg vurderte glapp. Har dukket opp nye alternativer og handler vel bil denne uka. Vurderer en 1989 740gl stasj. med sperre og innsprøytningsmotor. Dette skal visst være en fin vinterbil..?! Eller..?

Bilen virker bra.. har rulla 340k og prisen er femten. Synspunkter noen?

-89 pleier være bra. har en -89 selv ,den er i god stand. litt rust ,men den har da gått i bergen...

15k er grei pris , betalte 21500 for min med 225k på telleren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjøpte denne 89 modellen. Bilen synes å være veldig bra. 12 nesten nye dekk, tight og fin, ingen lyder og har bare en og annen rustblemme. Rusta blir fjernet med litt smergelpapir og en sprayboks en søndag formiddag...

Takk for tips!

Hilsen enda en stolt Volvoeier.

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider